شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۳۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ساعت ۱۰:۵۱
یادداشت؛

شور نوروز در شهر، زنگ خطر موج جدید بیماری/ مراقب عیدی کرونا باشید

این روزها خیابان های اصلی شهرهای خراسان شمالی ترافیک سنگین خودرو و ازدحام بالای جمعیت را تجربه می‌کنند، این شرایط حاکی از آن است که این شهروندان شاید داستان کرونا را تمام شده می‌دانند .
شور نوروز در شهر، زنگ خطر موج جدید بیماری/ مراقب عیدی کرونا باشید,

به گزارش عصراترک، هرساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فصل بهار شهر حال و هوای خاصی به خود می گیرد و در فضای شهر رنگ تازگی، چشم نوازی می کند. البته از سال گذشته از اوایل اسفندماه یعنی دقیقا همزمان با آغاز فروشهای بهاره و عیدانه با شیوع ویروس کرونا، بازارها تعطیل و کارها راکد شدند.

آیین جشن عید نوروزی هم که به رسم هرساله مردم از ساعت، سال تحویل در حال دید و بازدید بودند، تبدیل شد به ماندن خانواده ها در خانه و رعایت دستورالعمل های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برای در امان ماندن از بیماری کرونا.

اما حالا با یک ساله شدن این میهمان ناخوانده در بین مردم، شاید عادی انگاری در جامعه باعث از بین رفتن ترس مردم شده و این خود نگرانی بزرگی برای مردم و جامعه است، خیابان های شلوغ، تجمع در مغازه ها و حال و هوای نوروزی به شدت سال های قبل از همه گیری کرونا در شهر جریان پیدا کرده که زنگ خطری برای موج دیگری از کرونا می تواند باشد.

بسیاری از مردم متاسفانه بدون ماسک و رعایت فاصله گذاری و پروتکل ها در مراکز خرید و داخل شهر حضور پیدا می کنند و فضا را برای سایر همشهریان نا امن می کنند.

البته ناگفته نماند که در سال جاری باتوجه تعطیلی دائمی بسیاری از اصناف، تعداد زیادی از کسبه ورشکسته شدند، شاید این روزها رونق بازار بتواند کمی از رکود سالانه، اصنافی را که در طول سال بازارشان رونق نداشت را جبران کند، اما یادمان نرود که کرونا هنوز تمام نشده و متاسفانه گونه های جدیدی از آن در کشور شیوع پیدا کرده که همه گیری آن بیشتر از نوع قبلی است.

نکته قابل توجه دیگر این است که قطعا این روال خرید کردن ها، دید و بازدید های عیدانه را نیز به دنبال خواهد داشت و شاید امسال مردم از سرغفلت ویروس را به یکدیگر عیدی بدهند.

درست است که واکسن ساخته شده و تعداد زیادی نیز خریداری و وارد کشور شده است، اما براساس آخرین آمار اعلام شده از وزارت بهداشت، واکسن ویژه مردم از خرداد ماه تزریق خواهد شد که اگر مردم چند ماه دیگر را هم تحمل کنند و رفت و آمدها را کنترل کنند و عید نوروز بهانه ای برای راه افتادن موج دیگری از کرونا نباشد، قطعا روزهای بدون کرونا نیز خواهد رسید.

از طرف دیگر یادمان نرود که همچنان کادر درمان در بیمارستان های کرونایی مشغول ارائه خدمات به بیماران هستند و بسیاری از این افراد در حین خدمت جانشان را از دست داده اند، در حالی که این افراد هم فرزند و خانواده و چشم انتظارانی دارند و دوست دارند نوروز را طبق هرساله در کنار سفره نوروز در منزل سپری کنند اما به خاطر حفظ سلامتی مردم سنگرهای بیمارستانی را حفظ کرده اند.

جدا از تجمعات این روزها در بازارهای شهر، بخشی از فروشگاه های زنجیره ای با آوردن چندین قلم کالای اساسی با قیمت تنظیم بازاری، مردم را به صف می کنند و برای تبلیغ در فروشهای تخفیف دار، باعث ایجاد شلوغی می شوند.

این در حالی است که استاندار خراسان شمالی بارها تاکید کرده است که سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از ایجاد این صف ها جلوگیری کند و روال دیگری برای فروش کالاهای تنظیم بازاری داشته باشد.

سخن آخر اینکه کرونا این روزها در خیابان های شهر جولان می دهد و نقش آفرینی خاصی برای بالابردن آمار بیماری ها را دارد، بنابراین امید است تا مردم این بار نیز آگاهانه بر این ویروس پیروز شوند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک