شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ساعت ۱۵:۴۸
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی:

مقاوم سازی شدن ۱۰ هزار مسکن روستایی طی دو سال اخیر در خراسان شمالی / صفر بودن سرفصل اعتبارات حوادث در استان

علی محمدی گفت : به دنبال سیلابی که در سال 98 استان خراسان شمالی را نیز همچون بخش زیادی از استان های کشور تحت تاثیر قرار داد، 6 هزار و 500 هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شدند همچنین طی امسال نیز سه هزار و 500 مسکن در دستور کار قرار گرفته است.
مقاوم سازی شدن 10 هزار مسکن روستایی طی دو سال اخیر در خراسان شمالی / صفر بودن سرفصل اعتبارات حوادث در استان ,

به گزارش عصراترک، علی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی بعدازظهر امروز در ستاد بحران استان اظهار داشت: در استان خراسان شمالی ۸۴۱ روستا وجود دارد که از این تعداد ۷۲۱ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

وی ادامه داد: طی هماهنگی های انجام شده مکاتبه شد که از کل روستاهای خراسان شمالی ۲۷۱ روستا در تهدید سوانحی از جمله سیلاب، طغیان، لرزش، غلطان سنگ قرار دارند.

محمدی اضافه کرد: لازم به توجه است که در 271 روستای در معرض تهدید، 337 پروژه طرح شده، زیرا برخی از این روستاها چندین بحران را همراه دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: به دنبال سیلابی که در سال 98 استان خراسان شمالی را نیز همچون بخش زیادی از استان های کشور تحت تاثیر قرار داد، 6 هزار و 500 هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شدند و طی امسال نیز سه هزار و 500 مسکن در دستور کار قرار گرفته است که در مجموع طی این دو سال 10 هزار مسکن روستایی در خراسان شمالی مقاوم سازی شده اند.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی استانی لرزه خیز است و باید پیگیری ها در این زمینه جدی باشد، گفت: با این اوصاف بخش زیادی از روستاهای استان در معرض تهدید و خطر قرار می گیرند.

محمدی افزود: از بین 110 روستایی که در سال جاری در گروه روستاهای در خطر اعلام شد مبلغ 85 میلیارد تومان اعتبار در خواست شد که تاکنون 65 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: متاسفانه طی این سال های اخیر سرفصل اعتبارات حوادث در استان خراسان شمالی صفر بوده است و باید راهکاری در نظر گرفته شود که بتوان اعتبار خوبی لحاظ کرد.

محمدی گفت: در حال حاضر در استان خراسان شمالی تعداد 100 هزار و 221 واحد روستایی وجود دارد که براساس پیش بینی ها و برنامه ریزی ها تا سال 1405، 75 درصد این واحدها مقاوم سازی خواهند شد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک