شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ساعت ۱۳:۳۳
رییس اتحادیه قنادان شهرستان بجنورد اعلام کرد:

قیمت شیرینی نوروز در بجنورد افزایش نمی یابد/کاهش ۵۰ درصدی تولید شیرینی در قنادی های بجنورد

رییس اتحادیه قنادان شهرستان بجنورد گفت: با توجه به اینکه آخرین قیمت شیرینی در مرکز استان یک ماه قبل به روز شد، قیمت شیرینی برای نوروز 1400 افزایش پیدا نمی کند.
قیمت شیرینی نوروز در بجنورد افزایش نمی یابد/کاهش 50 درصدی تولید شیرینی در قنادی  های بجنورد,

علی رحمتی، رییس اتحادیه قنادان شهرستان بجنورد در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: در حالی قیمت شیرینی برای نوروز 1400 افزایش پیدا نمی کند که در سال جاری به طور مستمر با افزایش قیمت های شکر، آرد، روغن و تخم مرغ در بازار آزاد مواجه بوده ایم.

رحمتی خاطر نشان کرد: در سال جاری قنادان مرکز استان فقط در یک مرحله روغن و در یک مرحله نیز شکر سهمیه ای را با نرخ دولتی دریافت و مابقی اقلام مورد نیاز برای پخت شیرینی جات را از بازار آزاد تهیه کردند.

وی اعلام کرد: قیمت کنونی شیرینی های زبان، دانمارکی، کره ای کیلویی 36 هزار تومان، قیمت شیرینی تر معمولی کیلویی 38 هزار تومان، کیک های یخچالی بدون افزودنی های میوه و آجیل  کیلویی 43 هزار تومان و کیک فیگوری به قیمت توافقی هستند.

رییس اتحادیه قنادان شهرستان بجنورد افزود: با توجه به اینکه برای نوروز تقاضای خرید شیرینی های گردویی و نارگیلی وجود ندارد، قنادان مرکز استان برای نوروز 1400 این دو نوع شیرینی را نمی پزند.

افزون بر این، وی از واردات شیرینی نوروزی از خارج از استان به مرکز استان نیز گلایه کرد و گفت: درحالیکه قنادان توان پاسخگویی به تهیه انواع شیرینی های عید در مرکز استان را دارند، واسطه ها از چندین روز قبل از شروع نوروز نسبت به واردات این محصول به داخل استان اقدام و بازار نوروزی را از دست قنادان استان خارج می کنند.

وی تصریح کرد: طی سال های گذشته بارها این گلایه را ابراز و تقاضا کرده ایم که نهادهای غذا و دارو، بازرسی و نیروی انتظامی برای برخورد با فروش این کالای وارداتی که در شرایط غیر بهداشتی در سطح معابر و مغازه های خوار و بار فروشی در مرکز استان عرضه می شوند، اقدام کنند، با این وجود، در این زمینه هیچ برخوردی انجام نشد.

رحمتی در خاتمه عنوان کرد: به طور کلی در سال جاری متاثر از افزایش تورم قیمت در اقلام آرد، روغن، شکر و تخم مرغ و ... همچنین شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراسم ها در تالارها، تولید شیرینی در هر واحد قنادی مرکز استان تا 50 درصد کاهش یافت و 10 نفر از شیرینی پزان با سابقه این شهر نیز مجبور شدند که تغییر شغل دهند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک