جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ساعت ۱۳:۱۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

کرونای انگلیسی در خراسان شمالی مشاهده نشده است

افشین دلشاد گفت: تاکنون شواهدی مبنی بر انتشار یا ابتلای به ویروس کرونای انگلیسی در استان خراسان شمالی مشاهده نشده است.
کرونای انگلیسی در خراسان شمالی مشاهده نشده است,

به گزارش عصراترک، افشین دلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بیست و سومین ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه وضعیت بیماری در استان خراسان شمالی ثابت شده است، اظهار داشت: افزایش مرگ و میر و ابتلا به کرونا در استان وجود نداشته است.

وی افزود: در روزهایی که بیشتر استان های کشور درگیر بیماری کرونایی انگلیسی شده اند، تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه ویروس انگلیسی در استان خراسان شمالی به چرخش درآمده باشد، مشاهده نشده است.

دلشاد اضافه کرد : نکته قابل توجه این است که افزایش فوتی های ناشی از موارد کرونا مثبت افزایش پیدا نکرده است اما در مقابل فوتی های افرادی که تست کرونای آنها منفی بوده رشد داشته است.

این مقام مسئول یکی از اهداف اصلی اجرایی شدن طرح شهید قاسم سلیمانی را شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت دانست و گفت: موضوع بیماران بدون علامت نیستند و مسئله اصلی برمی گردد به بیمارانی که فاقد علامت هستند و در منزل قرنطینه نمی شوند.

دلشاد با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی با مراجعه به منازل افراد از آنها تست سریع گرفته می شود، افزود: ضریب این تست در کشور یک به ۱۰ بوده است اما در خراسان شمالی نسبت این ضریب یک به ۱۶ شده است.

وی در توضیح تکمیلی گفت: یعنی به ازای هر یک نفر که تستش مثبت شده است از ۱۶ نفر که با فرد مبتلا در ارتباط بوده اند، تست گرفته می شود.

وی یادآور شد:  در حال حاضر شهرستان های مانه و سملقان، فاروج و گرمه در وضعیت زرد و سایر شهرستان های خراسان شمالی نارنجی هستند.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک