یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ساعت ۱۰:۶
مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی اعلام کرد:

بازپس گیری ۱۷۱۰ هکتار زمین ملی از دست متصرفان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: هزار و 710 هکتار از زمین های ملی استان طی سال های 92 تا 99 از دست متصرفان بازپس گرفته شد.
بازپس گیری 1710 هکتار زمین ملی از دست متصرفان,

حسن وحید، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک با بیان اینکه خراسان شمالی در زمینه اجرای حدنگاری زمین های ملی با استفاده ار انجام نقشه برداری ها، در جایگاه رتبه یک کشور قرار دارد، اظهار کرد: تا به کنون 95 درصد از عرصه منابع طبیعی استان حدنگاری شده است.

وحید گفت: این مساحت شامل یک میلیون و 934 هزار هکتار است که تا به کنون برای یک میلیون و 641 هزار هکتار آن سند تک برگ صادر شده است.

وی گفت: با انجام حدنگاری و اخذ سند تک برگ برای این زمین ها، مالکیت دولت بر روی زمین های ملی تثبیت و از زمین خواری سودجویان نیز جلوگیری می شود.

در عین حال، وی به انجام بازپس گیری هزار و 710 هکتار از زمین های ملی استان از دست متصرفان طی سال های 92 تا 99 نیز اشاره کرد و افزود: بازپس گیری و اجرای احکام برای بیش از 193 هکتار از زمین های ملی استان در سال جاری انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس قانون، دهیاری ها، شوراهای روستاها و شهرداری ها نسبت به انجام حفاظت از عرصه منابع طبیعی موظف هستند که در همین راستا، در سال جاری میان اداره کل منابع طبیعی استان و دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی تفاهم نامه ای منعقد شد.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی بیش از سه هزار نفر از ساکنان جوامع محلی، دهیاران و شوراهای روستا، اداره کل منابع طبیعی استان را همیاری می کنند.

وی در بخش دیگری از سخن خود، به عرصه های جنگلی استان نیز اشاره و اظهار کرد: در خراسان شمالی سطح عرصه جنگلی استان 434 هزار هکتار است که برای این سطح از عرصه جنگلی، سند تک برگ اخذ شده است.

وحید همچنین عنوان کرد: در سال جاری بیش از 60 هزار هکتار از عرصه جنگل های استان تحت پوشش طرح ذخیره گاه جنگلی قرار گرفت و برای آن آگهی منتشر شد که در این عرصه قطع درختان ممنوع است.

وی افزود: غنی سازی جنگلی این ذخیره گاه از محل بذور درون همان عرصه انجام می شود تا ژنتیک اصلی این درختان حفظ شوند و تفرق صفات در این عرصه جنگلی رخ ندهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: خراسان شمالی جزو سه استان نخست کشور در اجرای ذخیره گاه جنگلی و حفاظت از آن است که در این زمینه جوامع محلی همکار اداره کل منابع طبیعی هستند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک