شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ساعت ۱۰:۴۸
فرماندار شهرستان بجنورد اعلام کرد:

تقاضای آب از پتروشیمی خراسان شمالی/اختصاص ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های زیربنایی مرکز استان

فرماندار شهرستان بجنورد با اشاره به افت آب سفره زیرزمینی آب روستای نجف آباد، گفت: با مدیر عامل پتروشیمی خراسان گفت و گو کرده ایم تا از محل چهار حلقه چاه آب خود، به میزان دو لیتر بر ثانیه آب به شبکه آب آشامیدنی روستای نجف آباد اختصاص دهد.
تقاضای آب از پتروشیمی خراسان شمالی/اختصاص 121 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های زیربنایی مرکز استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، غلامرضا عوض زاده، فرماندار شهرستان بجنورد در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود چهار حلقه چاه آب متعلق به پتروشیمی خراسان در محل روستای نجف آباد شهرستان بجنورد اظهار کرد: برداشت آب از این چاه ها بر روی میزان آب سفره های آب زیرزمینی روستای نجف آباد تاثیر منفی گذاشته است.

عوض زاده عنوان کرد: در این باره با مدیر عامل پتروشیمی خراسان گفت و گو کرده ایم تا از محل این چاه ها، به میزان دو لیتر بر ثانیه آب به شبکه آب آشامیدنی روستای نجف آباد اختصاص داده شود.

وی گفت: انتظار است که در این زمینه شرکت پتروشیمی خراسان همکاری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: استاندار خراسان شمالی نیز موافقت کرد تا دو میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و تکمیل شبکه آبرسانی بخش حصار و گرمخان شهرستان بجنورد اختصاص داده شود.

فرماندار شهرستان بجنورد در ادامه به تهدید خطر سنگ افتان در روستای اسفیدان شهرستان بجنورد نیز اشاره و اظهار کرد: این روستا در معرض خطر این مسئله قرار دارد.

وی گفت: ایجاد شهرک مسکونی جدید برای جابجایی این روستا به این منطقه انجام شده است که برای جابجایی و ساخت منازل جدید آن، تسهیلات ساخت مسکن اعطا خواهد شد.

وی افزود: برای خانواده های محروم این روستا همچنین اعطای کمک بلاعوض 30 میلیون تومان و کمک بلاعوض 25 میلیون تومانی کمیته امداد نیز در نظر گرفته شده است.

عوض زاده به موضوع تامین آب شرب برای این شهرک مسکونی جدید نیز اشاره و اعلام کرد: با شرکت آب و فاضلاب استان گفت و گو کرده ایم تا مطالعات انتقال آب به این شهرک را انجام دهد.

وی در ادامه درباره راه اندازی ایستگاه میانی زباله در منطقه کشتارگاه شهر بجنورد نیز عنوان کرد: شهرداری بجنورد قول داده است که تا پایان ماه جاری تکمیل این ایستگاه به پایان برسد و زباله های این شهر به این ایستگاه انتقال داده شوند.

وی درباره تصمیمات جدید ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا در شهرستان بجنورد نیز اعلام کرد: این ستاد بر تعطیلی پارک ها و مراکز تفریحی شهر بجنورد در روزهای تعطیل عمومی همچنین تعطیلی زیارتگاه و آرامستان معصوم زاده در روزهای پنج شنبه و جمعه تا اطلاع ثانوی تصمیم گرفته است.

شهرستان بجنورد و مصوبات این سفر نیز اشاره و بیان کرد: در این جلسه مصوب شد تا از محل اعتبارات توازن ملی مبلغ 70 میلیارد تومان اعتبار همچنین از محل اعتبارات استانی نیز مبلغ 51 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های عمرانی و زیربنایی این شهرستان اختصاص داده شوند.

وی همچنین افزود: در این سفر مصوب شد که 80 میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط بانک های عامل به پروژه های اشتغالزایی و تولیدی مصوب در این سفر اختصاص داده شوند.

عوض زاده، احداث دانشکده علوم پایه بجنورد، احداث و تجهیز دانشکده پتروشیمی بجنورد، تامین فضاهای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه بجنورد، احداث مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد، احداث ساختمان فرهنگ و ارشاد بجنورد، آبرسانی به روستاها و تکمیل مجتمع های آبرسانی به روستاهای این شهرستان، ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر بجنورد، بهسازی راه اصلی بجنورد-سنخواست، بهسازی راه اصلی بجنورد- اسفراین و تکمیل ورزشگاه شش هزار نفری شهر بجنورد را از جمله این پروژه های مصوب در این سفر برشمرد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک