چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ساعت ۱۵:۳۰
فرماندار شهرستان بجنورد اعلام کرد:

اقدام ۲۲۲ داوطلب انتخابات برای اخذ گواهی سوء پیشینه/داوطلبان هر چه سریعتر برای اخذ گواهی اقدام کنند

فرماندار شهرستان بجنورد با بیان اینکه تا به کنون فقط 222 داوطلب انتخابات شوراهای شهرها و روستاها در شهرستان بجنورد نسبت به اخذ گواهی سوء پیشینه اقدام کرده اند، خواستار شد: داوطلبان دیگر نیز هر چه سریعتر نسبت به اخذ این گواهی اقدام کنند و انجام آن را تا قبل از آغاز ثبت نام انجام دهند.
اقدام 222 داوطلب انتخابات برای اخذ گواهی سوء پیشینه/داوطلبان هر چه سریعتر برای اخذ گواهی اقدام کنند,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، غلامرضا عوض زاده، فرماندار شهرستان بجنورد در نشست خبری اظهار کرد: ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورای شهرها طی روزهای 20 تا 26 اسفند ماه جاری، ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورای روستاها طی روزهای 16 تا 22 فروردین ماه سال 1400 و ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری طی روزهای 21 تا 25 اردیبهشت ماه سال 1400 انجام خواهند شد.

عوض زاده با بیان اینکه اخذ گواهی سوء پیشینه از جمله مدارک اصلی برای ثبت نام داوطلبان در انتخابات پیش رو است، گفت: تا به کنون از شهرهای بجنورد فقط 222 نفر برای اخذ گواهی سوء پیشینه اقدام کرده اند که این تعداد مراجعه بسیار کم است.

وی تصریح کرد: داوطلبان هر چه سریعتر همچنین تا قبل از آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات، نسبت به دریافت این گواهی اقدام کنند و انجام آن را به تاخیر نیندازند.

افزون بر این، وی خاطر نشان کرد: داوطلب ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا باید حداقل یکسال در محل اخذ رای خود سکونت داشته باشد، با این وجود، این دستورالعمل برای داوطلبان شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت تعریف نشده است.

فرماندار شهرستان بجنورد درباره مدرک تحصیلی داوطلبان نیز اظهار کرد: مدرک تحصیلی داوطلب در روستاهای کمتر از 200 خانوار، سواد خواندن و نوشتن همچنین مدرک تحصیلی داوطلب در مناطق روستایی بالای 200 خانوار، باید دیپلم باشد.

وی گفت: مدرک تحصیلی داوطلب در شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت باید فوق دیپلم و مدرک تحصیلی داوطلب در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت باید لیسانس و یا معادل لیسانس باشد.

وی افزود: اشخاصی که در دوره های گذشته عضویت اصلی در شورا را داشته اند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

عوض زاده در بخش دیگری از سخن خود به ترکیب اعضای شورای روستاها و شهرها نیز اشاره و در این باره عنوان کرد: تعداد اعضای شورای روستاها تا هزار و 500 نفر جمعیت سه نفر عضو، تعداد اعضای شورای روستاهای بیش از هزار و 500 نفر جمعیت پنج نفر عضو خواهند داشت.

وی افزود: تعداد اعضای شورای شهرها تا 50 هزار نفر جمعیت پنج نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل همچنین تعداد اعضای شورای شهرها با بیش از 200 هزار نفر جمعیت 9 نفر عضو اصلی و شش نفر عضو علی البدل خواهند داشت.

وی همچنین از پیش بینی برپایی 340 شعبه اخذ رای برای کسب آرای مردم در سطح شهرستان بجنورد برای انتخابات سال 1400 خبر داد و گفت: 206 شعبه در شهر بجنورد، 96 شعبه در بخش مرکزی این شهرستان و 38 شعبه در بخش گرمخان برپا می شوند.

فرماندار شهرستان بجنورد در خاتمه با اعلام اینکه با هر گونه انجام تبلیغات زودتر از موعد مقرر برخورد خواهد شد، عنوان کرد: برای نصب پوسترهای تبلیغاتی داوطلبان در سطح شهر نیز شهرداری بجنورد مکان هایی را پیش بینی می کند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک