شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ساعت ۱۲:۳۳
در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر جاجرم مطرح شد؛

تاکید امام جمعه جاجرم بر پاسداشت زبان فارسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی

امام جمعه جاجرم گفت: زبان و ادبیات فارسی از جوانب مختلف اهمیت زیادی دارد. از طرفی کانون حفظ هویت ما است و از طرفی دیگر بخش قابل توجهی از میراث بشری به این زبان متصل است
تاکید امام جمعه جاجرم بر پاسداشت زبان فارسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی ,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم، چهل و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر جاجرم در محل دفتر امام جمعه با موضوع نامگذاری دانشگاه فنی ، پاسداشت  زبان فارسی و اقدامات فرهنگی در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان  با حضور اعضای شورا  برگزار شد .

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر جاجرم بر پاسداشت زبان فارسی تاکید کرد و بیان داشت : زبان و ادبیات فارسی از جوانب مختلف اهمیت زیادی دارد. از طرفی کانون حفظ هویت ما است و از طرفی دیگر بخش قابل توجهی از میراث بشری به این زبان متصل است. و بخشی از میراث انسانی از جمله میراث علمی، فلسفی، ادبی و ... به این زبان متصل است و بخش قابل توجهی از میراث اسلامی ما نیز به زبان فارسی است .

امام جمعه جاجرم افزود : نام گذاری نامتعارف برخی از اصناف در سطح شهر جاجرم از جمله آسیب های فرهنگی محسوب می شود که پیگیری این امور از ضروریات می باشد در نامگذاری اماکن عمومی و خصوصی و خیابانها و معابر باید به پاسداشت زبان فارسی توجه ویژه داشت و اسامی انتخاب شود که با معارف ما پیوند داشته باشد .

امام جمعه جاجرم گفت: با توجه به اینکه به سال نو  نزدیک می شویم خواهان نظارت بیشتری بر اصناف و قیمت کالا های اساسی همچنین  رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم تا مردم زندگی بهتری داشته باشند . تبلیغ در خصوص نرفتن مردم به مسافرت ،و عدم ازدحام در جا های شلوغ و رعایت نکات بهداشتی از ضروریات می باشد. و در ماه مبارک رمضان بر ترویج فرهنگ قرآنی در سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید کردند .

علی اصغر شکوری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاجرم و دبیر شورای فرهنگ عمومی گزارشی از جلسات شورا در سال جاری را ارائه داد و بیان داشت در سال جاری پنج جلسه شورای فرهنگ عمومی در جاجرم برگزار شده که بیست و پنج مصوبه داشته و 97 درصد از مصوبات شورا اجرای شده است .

 وی بعد از قرائت دستور کار جلسه در خصوص پاسداشت زبان فارسی گفت : پاسداشت زبان فارسی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری می باشد و تهاجم زبان بیگانه و لغت‌های غربی بخشی از هجمه فرهنگی است که در بخش‌های ادبیات عمومی، علمی، تخصصی رخنه کرده است زبان فارسی مانند ظرفی است که هویت ما به‌عنوان یک ملت در داخل این ظرف ریخته شده است و دشمن این را مورد هجمه قرار داده است .

شکوری گفت: با اسامی غیرفارسی که از قبل استفاده شده، با برنامه‌ریزی دقیق و بر اساس قانون رفتار شود تا بتوانیم با کمترین تبعات، قانون استفاده از اسامی و واژگان فارسی را اجرایی کنیم.

در این جلسه برای دانشگاه فنی جاجرم نام سردار سلیمانی پیشنهاد و نظارت بر اصناف،قیمتهای اجناس،رعایت پروتکل های بهداشتی و پاسداشت زبان فارسی مصوب شد.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک