پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۸ - ساعت ۱۶:۱۳
امام جمعه سنخواست:

روز به روز بر قیمت اجناس افزوده می‌شود

امام جمعه سنخواست گفت:  در آستانه سال نو قرار داریم اما گرانی‌های افسارگسیخته اجناس و عدم نظارت جدی توان خرید را از مردم گرفته است  کسی به فکر کنترل قیمت‌ها و حمایت از مصرف کنندگان نیست و هر کاسبی نرخی را برای اجناس تعیین میکند.
روز به روز بر قیمت اجناس افزوده می‌شود,

 به گزارش پایگاه خبری جاجرم، امام جمعه سنخواست در خطبه های نماز جمعه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر توقف اقدامات داوطلبانه ایران با آژانس اتمی یک قانون هوشمندانه بودو به هنگام هم اجرایی شد.

وی افزود: نتیجه اجرایی این قانون این است که با توقف اجرای پروتکل های الحاقی آمریکا و اروپا بر سر یک دو راهی قرار گرفته‌اند که هر کدام را انتخاب کنند برد قطعی برای جمهوری اسلامی ایران و باخت حتمی برای استکبار جهانی خواهد بود مجلس و دولت در موضوع برجام باید پای اجرا و نظارت قانون اقدام راهبردی، بر محور رهنمودهای قاطع و روشن رهبر انقلاب اسلامی یک صدا و هماهنگ بایستند و هیچ گونه انفعالی را به خارج ارسال نکنند و در رفتار و سخنان خود پختگی و عقلانیت انقلابی داشته باشند.

وی افزود: عمل ما به تعهدات مان در برجام بر اساس مبانی قرآنی و دینی است اما اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد و بر اساس همان آموزه‌های قرآنی ما نیز توافقنامه ها را به دور خواهیم ریخت  آمریکا و اروپا باید بدانند زمان ادبیات مستکبرانه و طلبکارانه گذشته است آن کسی که بدهکار است و مستحق سرزنش و توبیخ است غرب است که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه قوای سه گانه، و شورای امنیت ملی، و به خصوص دولت باید مراقب شیطنت‌های فریبکارانه دشمن در این سه ماه باشند گفت: مسئولان ذیربط باید بدانند هر گونه مذاکره و اقدام خارج از قانون مجلس و سیاست‌های کلان نظام خیانت به منافع ملی و نابخشودنی است.

 وی در ادامه با توجه به گرانی ها و عدم نظارت مسئولین بر بازار گفت: روز به روز بر قیمت اجناس افزوده می‌شود و این گرانی‌ها شایسته مردم شریف، جمهوری اسلامی ایران نیست.

حجت الاسلام علیزاده گفت: در آستانه سال نو قرار داریم اما گرانی‌های افسارگسیخته اجناس و عدم نظارت جدی توان خرید را از مردم گرفته است
 کسی به فکر کنترل قیمت‌ها و حمایت از مصرف کنندگان نیست و هر کاسبی نرخی را برای اجناس تعیین میکند.

خطیب جمعه سنخواست با اشاره به اینکه کنترل بازار قبل از آیین نامه و بخشنامه بر روی کاغذ، نیاز به نظارت جدی مسئولین در میدان عمل دارد ابراز داشت:  آشفتگی‌ بازار و کمبود برخی اجناس و گرانی ها نشان عدم تدبیر مسئولین اجرایی کشور برای کنترل بازار است.

وی افزود: نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم قوه قضائیه با مفسدان و گران فروشان و اخلالگران بازار قاطعانه برخورد کنند.

امام جمعه بخش سنخواست با اشاره به مناسبت های هفته ابراز داشت:جمعه هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است اهمیت تربیت اسلامی بر کسی پوشیده نیست به طوری که فلسفه مبعوث شدن پیامبران تعلیم و تربیت بوده است.

وی افزود:  تعلیم و تربیت زمینه ساز سعادت انسان در دنیا و آخرت است باید برای تعلیم و تربیت از منابع قرآنی و سیره اهل بیت علیهم السلام و پیامبر گرامی اسلام استفاده کنیم.


حجت الاسلام علیزاده گفت:  مسئولان فرهنگی کشور با ترویج فرهنگ اسلامی و تربیت اسلامی و ارائه الگوهای موفقی چون علما و شهدا به مقابله با جنگ فرهنگ غربی به پا خیزند و در مقابل کار فرهنگی باطل  کار فرهنگی حق انجام بدهند.

وی ضمن تسلیت شهادت ام المصائب حضرت زینب سلام الله علیهاگفت:حضرت زینب اسوه استقامت، ایستادگی در مقابله با دشمن درجنگ سخت و نرم  است حضرت زینب باور عمیقی نسبت به معارف الهی و اصل نبوت و امامت داشت به گونه با روشنگری خود کاخ یزید را ویران کرد.

امام جمعه سنخواست با بیان اینکه حضرت زینب دارای استقامت علوی و بصیرت فاطمی بود حق را به خوبی تشخیص داد و با عمل به هنگام از امام حسین ع دفاع کرد گفت:حضرت زینب تداوم بخش نهضت عاشورا بود و اگر ایشان در کربلا نبودند قیام حسینی به دست فراموشی سپرده می‌شد.

 وی افزود:کمیته امداد از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و توانسته است به خوبی در راستای تحقق عدالت اجتماعی گام بردارد و به یک ملجا و پناهگاه برای نیازمندان و بی پناهان تبدیل شو.

 حجت الاسلام علیزاده گفت: کمیته امداد امام ره یکی از نهادهای موثر در رفع فقر و ترویج فرهنگ انفاق است که خدمات بسیاری در مسائل معیشتی و اشتغال و تهیه مسکن و جهیزیه نیازمندان داشته است
 
ایشان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجاهدانه و خالصانه مسئولین محترم کمیته امداد امام خمینی ره و تشکر از  همراهی مردم در کمکهای مومنانه ،از مردم درخواست کردند با شرکت در جشن نیکوکاری و کمک به نیازمندان خادمان خود در کمیته امداد امام خمینی ره را یاری کنند.

انتهای پیام/ تقی زاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک