شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ساعت ۱۴:۱

موضع نماینده مردم فاروج و قوچان در واکنش به طرح انتزاع فاروج از حوزه انتخابیه قوچان-فاروج

علی آذری نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج در واکنش به طرح انتزاع فاروج از حوزه انتخابیه قوچان-فاروج طی نامه‌ای به ریاست و اعضاء کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مراتب اعتراض صریح خود را اعلام داشت که با حمایت ۱۰۵ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم همراه شد.
موضع نماینده مردم فاروج و قوچان در واکنش به طرح انتزاع فاروج از حوزه انتخابیه قوچان-فاروج,

به گزارش صبح فاروج، علی آذری نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج در واکنش به طرح انتزاع فاروج از حوزه انتخابیه قوچان-فاروج طی نامه‌ای به ریاست و اعضاء کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مراتب اعتراض صریح خود را اعلام داشت که با حمایت ۱۰۵ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم همراه شد. متن این نامه به شرح زیر است:

سم الله الرحمن الرحیم 

ریاست و اعضاء محترم کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس 

موضوع: حفظ حرمت فاروج عزیز شهر آجیلی ایران 

طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، دنبال الحاق یا انتزاع از حوزه انتخابیه «قوچان و فاروج» به نام حوزه انتخابیه دیگری بوده؛ به این شرح که مردم عزیز و شهید پرور فاروج ذیل مرکز استان و شهرستان بجنورد تعریف شده اند.

به هیچ وجه نخواهیم پذیرفت که فرهنگ غنی قوچان و فاروج مورد جدایی و تجزیه قرار گیرد. این تجزیه در حوزه جغرافیایی یعنی تجزیه در حوزه فرهنگی و این اتفاقات میتوانید منتهی به هویت زدایی مردم فاروج عزیز شود؛ در صورتی که حفظ فرهنگ از اولویت های نظام عزیز اسلامی است.

اگر استقلال این خاک عزیز را می‌خواهید با حفظ حرمت این خطه عزیز، نماینده مستقل برای این سرزمین در نظر بگیرید و یا حوزه انتخابیه را با دو نماینده معرفی کنید؛ و اگر امکان پذیر نیست همین وضعیت فعلی کفایت میکند

هر چند بحث تقسیمات کشوری و قرار گرفتن حوزه قوچان و فاروج عزیز در یک استان توسط اینجانب در حال بررسی است.

 ما می دانیم که بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر ۱۰ سال یکبار با در نظر گرفتن عوامل انسانی، جغرافیایی، سیاسی، حداکثر بیست نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌تواند اضافه شود.

سوال ما این است مگر اجرای این طرح در راستای اصل ۶۴ با هدف رسیدگی به امورات مردم و نظارت جدی تر بر اجرای قوانین نیست؟

واضح و مبرهن است که این انتزاع و زیر سایه حوزه جدید قرار دادن ما را در معرض آسیب و پسرفت های فراوان جدید قرار میدهد


والسَّلامُ عَلَیْکَم و رَحْمَةُ اللّهِ وَ بَرَکاتُه
علی آذری نماینده مردم شریف و غیور شهرستان‌های قوچان و فاروج

شایان ذکر است بیش از ۱۰۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله رئیس محترم کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، رئیس محترم کمیسیون اصل ۹۰، رئیس محترم کمیسیون عمران، رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه و عضو کمیسیون اقتصادی  مجلس شورای اسلامی و رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نماینده قوچان و فاروج و طرح وی اعلام حمایت کردند.

انتهای پیام/
 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک