یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ساعت ۱۴:۵۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

فلسفه نامه رهبری به پوتین، تبیین اقتدار ایران است

آیت الله کعبی گفت: فلسفه نامه راهبردی رهبری به پوتین، پیرامون جهان پس از آمریکا و تبیین اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا است.
فلسفه نامه رهبری به پوتین، تبیین اقتدار ایران است,

به گزارش خبر نگارعصر اترک از مانه و سملقان، آیت الله کعبی، عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در مراسم چهلم ارتحال آیت الله مصباح یزدی در شهر آشخانه اظهارکرد: امروز جهان به دو بلوک اسلام ناب به رهبری ایران و بلوک استکبار به رهبری آمریکا تقسیم شده است.

آیت الله کعبی یکی از نقش های رهبران دینی در عصر غیبت امام زمان (عج) احیا، فرهنگ و تمدن اسلامی و انسانی دانست و افزود:  آیت‌الله مصباح یکی از احیاگران فرهنگ و تمدن انسانی و اسلامی در عصر ما و در بستر اندیشه امام راحل و ولایت آیت الله العظمی امام خامنه ای بود.

وی با اشاره به  سالروزشهادت امام هادی علیه السلام است، گفت: نگاه ما به مسئله امامت نباید صرفاً نگاه تاریخی و ناظر به گذشته باشد؛ باید نگاه به حال، آینده و نقش امامت و رهبری الهی در تحولات اجتماعی و سیاسی و در ساخت فرهنگ و تمدن هم باشد.

وی ادامه داد: رهبران الهی در هر عصری احیاگر اسلام ناب محمدی و ارزش‌های انسانی و حیات‌بخش جامعه هستند وحیات بخشی دین در گرو رهبران الهی است و  جامعه بدون رهبران الهی جامعه ای مرده است.

وی با بیان اینکه جامعه بدون امامت پیش نمی رود؛ افزود: اصل امامت مورد اتفاق بین شیعه و سنت است و هیچ مسلمانی نیست که  اصل نیاز به امامت را منکر بشود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیشرفت اسلام ، امت اسلامی  و رشد مادی و معنوی جوامع در گروی وجود رهبری پویا زنده و بالنده و حرکت بخش است.

آیت الله کعبی به بیان نقش رهبران الهی پرداخت و مهم ترین نقش رهبران الهی را نقش اصلاح گری دانست و گفت: رهبران الهی در زمینه اصلاح بشریت و اصلاح اوضاع جهانی در کنار رهبری اسلام و ولی امر مسلمین جهان می ایستند و نقش بسترسازی برای جامعه اسلامی و اصلاح جهانی را ایفا می کند و اوضاع ظالمانی جهان را دگرگون می کند.

وی افزود:حرکت معنوی اسلام از آغاز تاکنون مراحل، تاسیس ، ثبات، پایداری و مقاومت، بیماری و آفت است، بیداری اسلامی و  انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشته است.

وی تاکیر کرد: انقلاب اسلامی، یک مرحله از تاریخ اسلام، مکتب رسول الله و قطعه ای از تاریخ تابناک روحانیت اسلامی است که به رهبری امام خمینی(ره) ایجاد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: انقلاب  اسلامی در 42 سال از عمر خویش، پنج مرحله را گذرانده است و آیت الله مصباح در این حرکت اسلامی از آغاز تا کنون ادامه دهنده راه علمای بزرگ اسلام برای تبیین اسلام ناب، هدایت امت ،مدیریت جامعه، مرزبانی اندیشه ودیدبانی و ایستادن در کنار ولایت و ادامه دهنده راه علامه طباطبایی و شهید مطهری بود.

آیت الله کعبی علامه مصاح را عقبه تئوریک نظام معنوی انقلاب اسلامی ،سرمایه اسلام و متعلق به اسلام و امت اسلامی دانست و و وحدت شیعه و برادران اهل سنت به منظور پاسداشت چهلمین روز ارتحال یک اندیشمند توانا را حرکتی ارزشمند علمای امت اسلامی در جهت ساخت تمدن اسلامی و حرکت بالنده برشمرد.وی تاکید کرد :آیت‌الله مصباح به دنبال ساخت تمدن بر پایه علم، ایمان و مقاومت بود در حالی که تمدن غرب بر پایه علم منهای ایمان ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه کشور ما به سبب پیشرفت های گسترده در حوزه های نظامی به کشوری مقتدر تبدیل شده که دشمنان توان تهدید آن را ندارند.

سخنران مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله مصباح در آشخانه گفت: اقتدار بازدارنده که در ایران اسلامی تولید شده، برای امت اسلامی ثروت هست .

آیت الله کعبی با بیان اینکه تاکید آیت الله مصباح به تقویت ایمان، تحصیل علم، تقوای الهی و همراهی با ولایت بود، افزود:  آیت‌الله مصباح دژ مستحکم اسلام و مکتب اسلام و دژ مستحکم دفاع از انقلاب و ولایت فقیه بود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن سعی می‌کند جای دوست و دشمن را عوض کند، اظهارکرد: دشمن می خواهد، دنیا، ایران را دشمن و با اسرائیل دست دوستی بدهد در حالی که آمریکا و صهیونیست دشمن اساسی بشریت و دشمن اصلی انقلاب اسلامی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فلسفه نامه راهبردی رهبری به پوتین، پیرامون جهان پس از آمریکا است، گفت: امروز جهان به دو بلوک اسلام ناب به رهبری ایران و بلوک استکبار به رهبری آمریکا تقسیم شده است.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: نامه رهبری برای تبیین این الگوی مقتدر است و ما خداوند را بخاطر برخورداری از نعمت اسلام، مکتب اسلام و ملت حاضر در صحنه شاکریم.

به گزارش عصراترک، مراسم چهلمین روز درگذشت، عمار انقلاب آیت الله مصباح یزدی ظهر امروز در سالن ارشاد شهر آشخانه با حضور آیت الله کعبی، عضوهیئت رئیسه خبرگان رهبری و مردم  برگزار شد.

انتهای پیام/ صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک