پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ساعت ۹:۳۰

حضور سرمایه گذاران خارجی برای استخراج  بیت کوین در خراسان شمالی

ارائه دو تقاضای جدید سرمایه گذاری خارجی در زمینه استخراج رمز ارز به شرکت شهرک های صنعتی استان به منظور دریافت جواز تاسیس، در شهرک صنعتی استان و واگذاری زمین از سوی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مطرح شد.
حضور سرمایه گذاران خارجی برای استخراج  بیت کوین در خراسان شمالی,

به گزارش عصراترک، تاکنون مسئولان مربوطه جزئیاتی از سرمایه گذارانی که برای این طرح اعلام آمادگی کرده اند عنوان نکرده اند اما طبق گفته های یک منبع آگاه یکی از دو سرمایه گذار از کشور پاکستان است.

سیاوش وحدت، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چندی پیش با اشاره به سه تقاضای سرمایه گذاری خارجی در محل شهرک های صنعتی استان گفت: در همین راستا، اولین سرمایه گذاری خارجی با مشارکت یک سرمایه گذار داخلی در ناحیه ویژه اقتصادی استان میسر شد و به سرانجام رسید.

وحدت اظهار کرد: دو تقاضای جدید سرمایه گذاری خارجی دیگر نیز به شرکت شهرک های صنعتی استان ارائه شد که تقاضای آنها در زمینه استخراج رمز ارز بوده اند.

وی گفت: برای فعالیت این دو تقاضای سرمایه گذاری، جوازهای تاسیس صادر شده اند که به آنها در شهرک صنعتی استان زمین اختصاص داده می شود.

وحدت همچنین خاطر نشان کرد: برای تامین برق مورد نیاز این دو واحد با شرکت توزیع برق استان مکاتبه شده است تا میزان برق مورد نیاز به این دو واحد اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: در مجموع میزان سرمایه گذاری این سه شرکت سرمایه گذاری خارجی در استان تا به کنون 1.2 میلیون یورو بوده است.

به گفته وی در خراسان شمالی تا کنون 9 شهرک و شش ناحیه صنعتی همچنین یک ناحیه ویژه اقتصادی ایجاد و راه اندازی شده اند که بابت این شهرک ها و نواحی راه اندازی شده 247 هکتار زمین واگذار شده است.

ارز دیجیتال به عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل (جدا از واسطه های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه) است که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می شود و مبنای آن صفر و یک است. این ارز که بر پایه اینترنت تعریف می شود دارای ویژگی های مشابه با پول فیزیکی است اما تراکنش های انتقال سرمایه را به صورت آنی و بدون مرز بین افراد انجام می دهد.

ارزهای دیجیتال به منظور امنیت و ناشناس بودن ساخته شده اند. تقلب در تراکنش های ارزهای دیجیتال جایگاهی ندارد. کسی مالک آن ها نیست و کسی نمی تواند آن ها را متوقف یا هک کند. آن ها غیرمتمرکز هستند و واسطه ها را حذف می کنند.

ارزهای مجازی و رمزارزها هر دو از نمونه های ارزهای دیجیتالی می باشند. با توجه به اینکه تعداد ارزهای دیجیتالی زیاد است اما بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین از جمله ارزهای دیجیتالی مشهور هستند.

هم اکنون بسیاری از کارشناسان مدعی هستند که آینده از آن این ارز دیجیتالی است و شاید با این دیدگاه سرمایه گذاری بر روی بیت کوین توجیه پذیر باشد اما در این بین چند نکته را نباید فراموش کرد:اول اینکه ارزهای دیجیتالی توسط بانک های مرکزی کشورهای مختلف حمایت نمی شوند.

 در ایران نیز خرید و فروش آن با توجه به قوانین موجود هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که خرید و فروش ارزهای دیجیتالی قانونی است یا غیرقانونی؟ البته استخراج این ارزها با مجوز قانونی است و هم اکنون سرمایه گذاران خارجی (به خصوص چینی ها) در برخی نواحی ایران اقدام به سرمایه گذاری جهت استخراج این رمز ارز کرده اند.

دوم اینکه باید مراقب بود که تجربه بورس در این ارز دیجیتالی تکرار نشود. همان گونه که گفته شد بیت کوین بعد از هر دوره رشد شدیدی ریزش شدیدی را نیز تجربه کرده است. فراموش نکنیم که قیمت بیت کوین از سال 1397 تاکنون روند صعودی را طی کرده است و از 3500 دلار به بیش از 36 هزار دلار رسیده است. تقریبا رشد ده برابری داشته است. خرید این ارز دیجیتالی هم اکنون ریسک دارد و در این چند روز نیز قیمت بیت کوین تقریبا بین 30 هزار دلار تا 40 هزار دلار در نوسان بوده است. تنها در دو روز (20 دی تا 22 دی) قیمت بیت کوین تقریبا 9 هزار دلار سقوط کرد.

سوم اینکه سرمایه گذاری در بیت کوین هم نیازمند تخصص و دانش است.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک