پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ساعت ۱۳:۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد:

لایروبی رودخانه های حادثه خیز استان نیازمند ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار/صدور سند برای ۱۳۸۹ کیلومتر رودخانه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: 540 کیلومتر از مسیر رودخانه های استان که حادثه خیز هستند باید لایروبی شوند که برای انجام لایروبی آن به تامین 108 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
لایروبی رودخانه های حادثه خیز استان نیازمند 108 میلیارد تومان اعتبار/صدور سند برای 1389 کیلومتر رودخانه,

سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: طول رودخانه های مهم و حساس استان دو هزار و 200 کیلومتر است که تا به کنون حدود 116 کیلومتر از این مسیر رودخانه ای، لایروبی و 90 کیلومتر از این مسیر رودخانه ای نیز ساماندهی ( دیواره سازی و تثبیت بستر رودخانه) شده اند.

با این وجود، مرتضوی تصریح کرد: 540 کیلومتر از این مسیر رودخانه ای استان که از نقاط حادثه خیز هستند باید لایروبی شوند که برای انجام لایروبی این میزان از مسیر رودخانه ای به تامین 108 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: 320 کیلومتر از طول رودخانه های استان نیازمند ساماندهی ( دیواره سازی رودخانه و تثبیت بستر رودخانه) نیز هستند که برای انجام این اقدام باید هزار و 280 میلیارد تومان اعتبار تامین شود.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب درصورتیکه عملیات لایروبی و ساماندهی در مسیر رودخانه های استان انجام نشوند، موجب وقوع سیلاب در هنگام بارندگی ها و وارد شدن خسارت به زمین های کشاورزی می شود، عنوان کرد: در شرایط کنونی با مشکل تامین اعتبارات لازم و به موقع برای ساماندهی و لایروبی رودخانه ها مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اذعان کرد: متاسفانه اعتبارات ملی برای ساماندهی و لایروبی رودخانه ها در کشور اختصاص داده نمی شود و برای انجام این اقدامات، اعتباری که اختصاص داده می شود از محل منابع مالی مدیریت بحران است که اعتبار تخصیصی از این محل نیز هیچ گاه پاسخگوی رفع دغدغه ها در این زمینه نبوده اند.

وی یادآور شد: اعتبارات مدیریت بحران نیز فقط برای جبران خسارت های ناشی از وقوع سیل اختصاص داده می شود.

مرتضوی در بخش دیگری از سخن خود به اقدام شرکت آب منطقه ای استان در زمینه انجام حد نگاری حریم و بستر رودخانه های استان و اخذ سند تک برگ برای این حریم و بستر ها اشاره کرد و گفت: در سال جاری، برای نخستین بار برای چند رودخانه استان از جمله رودخانه اترک، دو رودخانه در شهرستان و راز و جرگلان که حد نگاری شده اند، سند تک برگ اخذ شد.

وی اعلام کرد: تا پایان سال جاری برای هزار و 389 کیلومتر از مسیرهای رودخانه ای استان که مطالعه و حد نگاری شده اند نیز سند تک برگ صادر می شود.

علاوه بر این، وی به مجوزهای آب صادر شده از سوی شرکت آب منطقه ای استان برای اجرای طرح های معرفی شده نیز اشاره و عنوان کرد: درصورتیکه طرح های معرفی شده به مرحله اجرا نرسند مجوزهای صادر شده برای آنها به منظور برداشت آب لغو می شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا به کنون تعداد زیادی مجوز آب بابت اجرایی نشدن طرح های معرفی شده را باطل کردیم.

وی در خاتمه درباره مطالبات شرکت آب منطقه ای استان از مطالبات خود از دستگاه های اجرایی و واحدهای بخش خصوصی بابت خرید آب نیز اعلام کرد: در حال حاضر این شرکت از دستگاه های اجرایی و واحدهای بخش خصوصی استان 12 میلیارد و 500 میلیون تومان طلب دارد.

وی بیان کرد: بزرگترین بدهکاران شرکت آب منطقه ای استان، شهرداری های استان هستند که بابت تامین آب فضای سبز و سایر مصارف خود هشت میلیارد تومان به این شرکت بدهکار شده اند.

مرتضوی یادآور شد: با توجه به اینکه صنایع استان در گذشته بسیار بد حساب بودند، با این وجود،  در حال حاضر این صنایع آب بهای خود را به موقع پرداخت می کنند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک