چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ساعت ۸:۵۶
نائب رئیس کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی:

اعتماد به نیروهای داخلی کشور در حوزه صنعت کم است/شتاب آینده کشور در حوزه دانش بنیان هاست

محمد وحیدی با اشاره به اینکه در حوزه هایی که به توان داخلی جوانان اعتماد شده با موفقعیت همراه بوده است، گفت: در حوزه صنعتی اعتماد به نیروهای داخلی کم است.
 اعتماد به نیروهای داخلی کشور در حوزه صنعت کم است/شتاب آینده کشور در حوزه دانش بنیان هاست,

محمد وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، گرمه، جاجرم، رازو جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب، تاکید بر کیفی سازی آموزش و ایجاد عدالت آموزشی مدنظر قرار گرفته است، اظهار داشت: لازم به ذکر است که مبنای رسیدن به عدالت اجتماعی، عدالت آموزشی است.

وی با بیان اینکه پایه و اساس عدالت آموزشی کیفیت است، ادامه داد: در این حوزه نگرش خوبی ایجاد شده است، اگر سایه کنکور هر ساله از دانشگاه ها کاهش و میزان رقابت کاذب برای ورود به دانشگاه تحت تاثیر جریان آموزشی نباشند، می شود مطرح کرد که عدالت آموزشی برقرار است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: لازم به توجه است که قطعا رقابت در برخی از رشته های خاص تداوم دارد، زیرا نمی توان همه افراد را در آن رشته ها پذیرش کرد، بلکه باید با رویکرد نیاز کشور و میزان توانمندی دانشگاه ها در تربیت نیروهای خاص به آن پرداخت.

وحیدی با اشاره به اینکه معمولا وابستگی در حوزه های اقتصادی و فنی در هر کشوری مبتنی بر وابستگی در حوزه های علمی است، یادآور شد: اگر کشوری بتواند میزان تولید علم را افزایش دهد، قطعا میزان وابستگی اش کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس ادامه داد: در حوزه هایی که به توان داخلی جوانان اعتماد شده  قطعا این فرصت فراهم شده است و پیشرفت های شگرفی در حوزه های پزشکی، دفاعی، علوم خاص به چشم می خورد.

وحیدی با بیان اینکه در حوزه صنعتی اعتماد به نیروهای داخلی کمتر بوده است، گفت: همچنین با توجه به اینکه نخبگان کمتر به سمت رشته های علوم انسانی پیش رفته است، در این حوزه نیز ضعف هایی وجود دارد.

وی گفت: نخبگان برای کسب علم به هر نقطه دنیا سفر کنند، هیچ منعی وجود ندارد و نقطه منفی برای ملتی محسوب نمی شود، اما لازمه اش این است که علم کسب شده منفعتش برای مردم کشورش باشد.

وحیدی اضافه کرد: باید برای نیروهای توانمندی که جهت کسب علم از کشور خارج می شوند، برنامه داشت و در بنیاد علمی نخبگان آنها را جذب و فعالیت های اساسی رفع نیاز کشور را به آنها سپرد، زیرا گام آینده کشور شتاب دهی در این بخش است که تحت عنوان دانش بنیان ها در حال فعالیت اند.

وی خاطرنشان کرد: دانش بنیان می تواند تلفیقی از مهارت و آموزش جهت رسیدن به رفع نیازهای کشور و کسب استقلال در همه حوزه ها باشد و افزایش ظرفیتی که به عنوان فکر ایرانی می تواند فکر خلاق باعث تولید و در نهایت رفع نیاز عمومی کشور را انجام دهد و کشور را از واردات بسیاری که توان تولید داخل در آن وجود دارد، بی نیاز کند.

وحیدی یادآور شد: براساس چشم انداز قوی که در این زمینه وجود دارد، کشور برای برنامه 20 ساله به 60 هزار شرکت دانش بنیان برسد.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک