شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ - ساعت ۱۴:۲۲
امام جمعه آشخانه:

سخنان رهبری نقشه راه نظام در قضیه برجام است

حجت السلام و المسلمین احمد زاده گفت: سخنان رهبری به منزله نقشه راه نظام در مواجهه با امریکا و اروپا در قضیه برجام است.
سخنان رهبری نقشه راه نظام در  قضیه برجام است,

به گزارش عصراترک، حجت السلام و المسلمین احمد زاده امام جمعه آشخانه، در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به مناسب های پیش رو و ولادت امام محمد باقر (علیه السلام)، گفت: بدترین بنده و انسان از منظر امام باقر(علیه السلام) بنده ای است که  دو رو و دو زبان باشد؛ در حضور برادر دینی اش او را می ستاید و در غیاب او به غیبتش می پردازد.

امام جمعه آشخانه از حضور آگاهانه و با بصیرت مردم شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کرد و افزود: با توجه به وجود کرونا امسال 22 بهمن متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد و مردم ما ثابت کردند؛ با وجود مشکلات زیاد  ناشی از تحریم و کم کاری برخی مسئولان و گرانی افسار گسیخته کالاهای ضروری  و همچنین مشکلات ناشی از کرونا این تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

وی گفت:  مردم با  رژه خودرویی  و موتوری یک راهپیمایی بانشاط، جذاب و با شکوه برگزار کردند که کسی تصور آن را نمی کرد؛ این بدان دلیل است که مردم مشکلات و از جمله کم کاری های مسئولین و گرانی ها را به حساب انقلاب و ناکارآمدی نظام نمی گذارند.

 

حجت السلام و المسلمین احمد زاده همچنین افزود: باور مردم بر این است که ما این انقلاب را ارزان بدست نیاوردیم، پای درخت این انقلاب  خون هزاران نفر ریخته شده است بنابر این در خصوص حفظ انقلاب  از هرکوشش و مجاهدتی دریغ نمی کنیم.

 

امام جمعه آشخانه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان ارشد نیروی هوایی، گفت: یکی از مهم ترین فرازهای سخنان رهبر انقلاب اشاره به خطای محاسباتی  امریکا بود؛ شاید اصلی ترین دلایل شکست آمریکا و استکبار در مصاف  با ملت ایران همین نکته باشد.

 

وی به چند نمونه از خطاهای محاسباتی آمریکا واستکبار اشاره کرد و گفت: خطای محاسباتی در 15 خرداد و کشتار مردم و حبس امام  به تصور سرکوب کامل قیام، خطای محاسباتی در پیش بینی انقلاب اسلامی، تنها 10 روز پس از اینکه ایران را جزیره ثبات آمریکا دانستند،  خطای محاسبانی در حمله مخفیانه به طبس و شکست مفتضحانه آن ، پیش بینی غلط برای سرنگونی نظام اسلامی پس از قطع نامه 598 از جمله این اشتباهات است.

 

وی در ادامه افزود: خطای محاسباتی در دوران پسا امام خمینی (ره) مبنی بر سقوط نظام اسلامی یا تغییر بصیرت انقلاب اسلامی، خطاهای مکرر برای القای دوگانه سازی در حاکمیت و مردم با انواع عملیات روانی، خطای محاسباتی در فتنه 88، 96و 98 برای جدایی بین مردم و حاکمیت و خطای محاسباتی در تشدید تحریم های حداکثری برای تغییر محاسبات و رفتار مردم ایران و ایستادگی در برابر نظام از دیگر اشتباهات بود.

 

حجت السلام و المسلمین احمد زاده اظهار کرد: این های نمونه های از مهم ترین خطاهای محاسباتی آمریک در مقابله با ایران  انقلابی است؛ ده ها نمونه دیگر در مقیاس های متفاوت از این نوع غلط انگاری های راهبردی در کارنامه نظام سلطه وجود دارد که فصل کاملی  از تاریخ تحلیلی و مستند انقلاب 43 ساله را تشکیل می دهد.

 

وی افزود:  حرکت بالنده ی انقلاب اسلامی در 42 سال سند گویای خطای محاسباتی آمریکا و استکبار است که آبرویی برای آمریکا و صهیونیسم باقی نگذارده است.

 

حجت السلام و المسلمین احمد زاده علل و عوامل این خطاهای راهبردی را عجزدشمن از درک و فهم عظمت و عمق اسلام و آموزه های  دینی،  نو بودن و غیر قابل پیش بینی بودن تجربه انقلاب اسلامی، فرهنگ ناب  اسلام و اهل بیت (علیه السلام) و فرهنگ عاشورا و انتظار، عجز دشمن از اصل بی بدیل ولایت فقیه و رهبری، عدم شناخت  دشمن از شخصیت والای امام راحل و امام حاضر انقلاب دانست.

وی تصریح کرد: شگفتی دشمن  و عجز او از مقاومت  بی نظیر مردم ایران بویژه نسل شگفتی ساز سوم و چهارم انقلاب، ابعاد ناشناخته دشمن از دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، عجز دشمن از پیوند مستحکم بین مردم و حاکمیت اسلامی علارغم همه فشار های خارجی و خطاها و اشتباهات داخلی، عدم فهم دشمن از مختصات فرهنگی و اجتماعی ایرانیان با همه تنوعات قومی و فرهنگی، حماقت ذاتی دشمنان اسلام و انقلاب که در قرآن کریم و روایات ها برآن تاکید شده است،  توانمندی بی بدیل نظام اسلامی در انتقال پیام انقلاب به نسل های بعدی و شدت نفرت و بغض دشمنان از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و پیروزی های انقلاب از مهمترین دلایل است.

حجت السلام و المسلمین احمد زاده خاطر نشان کرد: همین دلایل باعث شده است تا استکبار جهانی وآمریکا و صهیونیسم از درک درست عظمت  انقلاب اسلامی و مردم و رهبر حکیم انقلاب و حرکت رو به جلوی  آن عاجز باشند و به دلیل خطاهای محاسباتی؛ در اقدام و عمل هم راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

وی به بیان سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران در مورد برجام پرداخت و افزود: این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتفاق مسئولان کشور می باشد و از این سیاست برنخواهیم گشت و لغو همه تحریم ها توسط آمریکا و راستی آزمایی آن توسط ایران و آنگاه برگشت به تعهدات برجامی امکان پذیر است.

امام جمعه آشخانه گفت: در برجام فقط ایران حق دارد که شرط بگذارد زیرا ملت ایران از اول به تمام تعهدات خود عمل کرده است و آنها نقض کرده اند و اکنون اگر می خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد؛ باید آمریکا تحریم ها را در عمل لغو کند نه به زبان و روی کاغذ.

حجت السلام و المسلمین احمد زاده در پایان، گفت: فرازهای سخنان رهبر حکیم انقلاب اسلامی به منزله نقشه راه نظام در مواجهه با امریکا و اروپا در قضیه برجام است و تاکید کرد که برای تحقق این نقشه راه تنها و تنها باید یک صدا از ایران و مسئولان ارشد و میانی ایران شنیده شود؛ هر صدایی که غیر از این بیانات را پژواک بدهد، صدای دشمن را بازتاب داده و علامت ضعف را برای دشمن ارسال می کند.

انتهای پیام/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک