سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ساعت ۱۴:۲۴
استاندار خراسان شمالی:

اجرای پروژه هایی همانند مفخم سال ها قبل باید انجام می شد

استاندار خراسان شمالی در مراسم کلنگ زنی پروژه گردشگری، فرهنگی، تاریخی، مذهبی مفخم گفت: اجرای این پروژه با وجود مخالفت عده ای بر انجام آن، در دستور کار قرار گرفت تا اجرایی شود هر چند که حتی مخالفان مکاتبات بی ربطی با نهادهای مرکزی را انجام دادند که این پروژه عملیاتی نشود.
اجرای پروژه هایی همانند مفخم سال ها قبل باید انجام می شد,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی امروز در مراسم کلنگ زنی طرح گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی مفخم واقع در شهر بجنورد ( مرکز خراسان شمالی) اظهار کرد: سرزمین ایران در طول دوران ها، وقایع، اتفاقات و جنگ های خونینی را پشت سر گذاشته است که تمامی این رخ دادها اتفاق افتادند تا این سرزمین آباد شود.

شجاعی همچنین عنوان کرد: پس از انقلاب سال 57 نیز تمامی دولت ها برای پیشرفت و آبادانی این کشور تلاش های خود را انجام دادند.

وی گفت: در حال حاضر نیز خراسان شمالی در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در مسیر اجرا، املای بی غلط وجود ندارد، تصریح کرد: با در دستور کار قرار گرفتن اجرای پروژه گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی مفخم در شهر بجنورد عده ای بنا را بر مخالفت با اجرای این پروژه گذاشتند که حتی مکاتبات بی ربط با نهادهای مرکز کشور را انجام دادند تا این پروژه اجرایی نشود.

شجاعی یادآور شد: این در حالی است که شاهد هستیم در برخی از استان ها در حدود 500 سال قبل و در برخی دیگر از استان ها در حدود 300 سال قبل از جمله چنین پروژه هایی اجرایی شدند و مردم از منافع آن بهره مند شده اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مانع شدن و نگذاشتن، هنر نیست، اعلام کرد: بنده انجام این پروژه را اجرایی خواهم کرد و از انجام آن اذیت نمی شوم هر چند که عده ای بخواهند که اجازه کار ندهند.

وی افزود: مخالفان حق دارند که نظرات مخالف خود را بیان کنند اما حق ندارند که مانع پیشرفت اجرای پروژه ها بشوند تا امور بر زمین بمانند.

استاندار خراسان شمالی همچنین با یادآوری این مطلب که باید وضعیت برخورداری های استان خود را بسنجیم و بررسی کنیم که برای ماندگاری موثر مسافران در این استان چه گزینه هایی داریم و از خود بپرسیم که چرا خراسان شمالی در لیست مقاصد گردشگری مسافران قرار نگرفته است!؟ تصریح کرد: این پروژه برای توسعه گردشگری استان با نگاه جامعی تدوین شده و اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: درباره اجرای این طرح بارها و بارها توضیحات داده شده است، با این وجود، عده ای تلاش کردند که مانع اجرای این اقدام شوند.

وی با بیان اینکه محور اجرای پروژه ها باید بهره مندی مردم از منافع پروژه ها باشد، تاکید کرد: مسائل شرعی و بهداشتی در این طرح مد نظر قرار گرفته است.

شجاعی اظهار کرد: با این وجود، مخالفانی که بنای بر انجام نشدن این پروژه را دارند، بهانه ها را برای اینکه نگذارند تا پروژه اجرایی شود، پیدا می کنند.

وی گفت: این در حالی است که با انجام چنین اقداماتی می توان از بیکاری، فقر و بروز آسیب های اجتماعی عبور کرد.

وی در بخش دیگری از سخن خود با تصریح بر این نکته که از شیوه های مدیریتی 500 سال قبل، مردم ضرر خواهند دید، عنوان کرد: اجرای پروژه های جدید نشان می دهد که باید برای آغاز چه پروژه های دیگری باید برنامه ریزی و اقدام کرد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی گفت: پروژه مفخم که اجرا و بهره برداری شود، متوجه خواهیم شد که هنوز باید چه قدم های دیگری را برداریم و با چه کمبودهایی مواجه هستیم.

وی در ادامه با اذعان بر اینکه پروژه مفخم متعلق به همه مردم ایران است، بیان کرد: خراسان شمالی این پروژه را اجرایی خواهد کرد و وقتی اجرای پروژه به پیشرفت قابل توجهی رسید مردم اهمیت واقعی آن را متوجه می شوند.

وی همچنین مدیر کل میراث فرهنگی استان را مخاطب قرار داد و توصیه کرد: همانند پروژه مفخم در سایر شهرستان های خراسان شمالی اجرایی شود تا در خراسان شمالی یک مجموعه گردشگری شکل بگیرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: این اقدام باید با همکاری دستگاه های ذی ربط انجام شود.

شجاعی با تاکید بر اینکه سعی کنیم تا مشوق انجام کار ها باشیم و مانعی در برابر اقدامات نباشیم، عنوان کرد: خراسان شمالی از محل این اقدامات باید در مسیر رقابت گردشگری با سایر استان ها قرار بگیرد.

عوض زاده، فرماندار شهرستان بجنورد نیز در این مراسم اظهار کرد: در دهه فجر امسال بهره برداری همچنین کلنگ زنی 162 پروژه با صرف دو هزار و 862 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان بجنورد محقق شد.

عوض زاده گفت: کلنگ زنی اجرای طرح گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی مفخم از جمله این پروژه هایی است که امروز کلنگ اجرای آن بر زمین زده شد.

وی با اشاره به اینکه طرح اجرای این پروژه توسط مشاور تهیه شده است، عنوان کرد: بهره برداری از این پروژه بسیار کمک خواهد کرد که خراسان شمالی نیز به مقصد گردشگری مسافران تبدیل شود.

فرماندار شهرستان بجنورد تصریح کرد: تجربه استان های توسعه یافته و اقدامات آنان در زمینه ایجاد و توسعه فضاهای گردشگری در مناطق خود، این سرمشق را نیز به خراسان شمالی دیکته می کند.

حبیب یزدان پناه، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی نیز درباره کلنگ زنی اجرای این پروژه اظهار کرد: مقام معظم رهبری با سفر به خراسان شمالی در سال 91 بر لزوم ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری خراسان شمالی تاکید کردند و اهمیت آن را به عنوان اولویت دوم استان برای اجرای این پروژه ها در این بخش دانستند.

یزدان پناه بیان کرد: پروژه مفخم در آینده مرکز برگزاری رویدادهای ملی، آیینی و مذهبی در مرکز خراسان شمالی خواهند بود.

وی افزود: البته برای تملک منازل واقع در عرصه اجرای این پروژه نیازمند حمایت مالی دولت است.

وحیدی، نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، اجرای این پروژه را مبارک دانست و گفت: برای تحقق اجرای این پروژه پیگیری های بسیاری انجام شد که سرانجام به نتیجه رسید.

وحیدی گفت: در خراسان شمالی وجود بناهای تاریخی و باستانی می توانند بر تبدیل شدن استان به یکی از قطب های گردشگری کشور کمک کنند.

وی افزود: اجرای این پروژه گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی نیز بر ماندگاری هر چه بیشتر مسافران در استان بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عده ای نسبت به اجرای این پروژه و وضعیت بلاتکلیف بیمارستان امام رضا گلایه داشتند، تاکید کرد: مسئولان ذی ربط از وجود ارائه خدمت در بخش سلامت به مردم غافل نخواهند بود.

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس خاطر نشان کرد: استاندار خراسان شمالی اعلام کرده است که یک فضای بیمارستانی بهتر جایگزین بیمارستان پیشین خواهد شد.

وحیدی تصریح کرد: برای تبدیل شدن خراسان شمالی به قطب گردشگری کشور باید چنین پروژه هایی در این استان عملیاتی شود.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک