پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۳۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ساعت ۸:۴۱
در گفتگو با بانوی کارآفرین مانه و سملقانی مطرح شد؛

اشتغال آفرینی بانوی شیرآبادی با پنج میلیون تومان/ موفقیت نیازمند پشتکار است

بانوی کارآفرین شیرآبادی که توانسته با سرمایه اندک، اما همت والا و تلاش علاوه بر ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای خود با راه اندازی کلاس های مهارت آموزی برای سایر بانوان منطقه ایجاد اشتغال کند.
اشتغال آفرینی بانوی شیرآبادی با پنج میلیون تومان/ موفقیت نیازمند پشتکار است,

به گزارش سمنگان، باور غلطی که در بین مردم وجود دارد این است که فکر می کنند برای راه اندازی یک شغل نیازمند یک سرمایه هنگفت هستند، در حالی که کار‌آفرین، فرصت طلب، ریسک پذیر، آینده نگر و مهم تر از همه عمل گرا است.
در این روزها که فشار اقتصادی بر مردم بالاست، قطعا راه اندازی یک حرفه که در آن توانمندی و استعداد وجود دارد، می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و منبع درآمد و سرگرمی برای خود فرد باشد می تواند راهی برای نان آوری خانواده های دیگری هم باشد که شغلی برای کسب درآمد ندارند.

صدیقه قربانی، ساکن روستای شیرآباد از توابع شهرستان مانه و سملقان با قدم گذاشتن در حرفه خیاطی در کنار درآمدی که برای خود ایجاد کرده است، توانسته این آموزش را در اختیار سایرین قرار دهد و به نوعی ایجاد اشتغال داشته باشد.

این بانوی کارآفرین شیرآبادی درگفتگو با خبرنگار سمنگان اظهار داشت: هشت سال پیش در سن 30 سالگی کارآموزی خیاطی را شروع کردم و با اراده و پشتکار و علاقه ای که داشتم کارم را ادامه داده ام.



وی با اشاره به اینکه تمام دوره های مورد نیاز دراین حرفه از جمله نازک دوزی، مجلسی دوزی، زخیم دوزی و.. را گذرانده ام، ادامه داد: انگیزه من برای ماندن در این حرفه علاوه بر علاقه مند بودن، کسب درآمد نیز بوده که می توانم در کنار خانواده برای گذران زندگی گامی بردارم.

قربانی با بیان اینکه کارم را در سال 92 با پنج میلیون تومان سرمایه اولیه آغاز کردم، گفت: با این سرمایه موفق به خرید یک چرخ خیاطی و سردوز معمولی شدم که کار را شروع و کم کم گسترش دادم و دوخت و دوز صنعتی را نیز به کارم اضافه کردم.

وی اضافه کرد: تاکنون کارآموزهای زیادی را آموزش داده ام که آنها هر کدام به صورت جداگانه و مستقل توانسته اند کارگاه خیاطی داشته باشند و در واقع نوعی اشتغال آفرینی رقم زده ام.
 



این بانوی هنرمند عنوان کرد: برای توسعه کارگاهم در آینده برنامه های زیادی دارم، که به دلیل تورم  و گرانی های موجود انجام این کارها نیازمند حمایت های دولتی است تا بتوانم گسترش کار را داشته باشم.

قربانی افزود: پیشنهاد من به بانوانی که دوست دارند در منزل حرفه ای داشته باشند، این است که هیچ استرس و ترسی نداشته باشند و با پشتکار قدم در این مسیر بگذارند و مطمئن باشند، موفق خواهند شد.

وی همچنین از دهیاری ها تقاضا کرد تا تعاونی هایی روستایی کوچکی را برای بانوان ایجاد کنند که برای زنان ایجاد اشتغال های خانگی را داشته باشند.
انتهای پیام/ صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک