جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ساعت ۱۳:۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی عنوان کرد:

ادامه عملیات علاج بخشی سد بیدواز معطل تزریق اعتبار مصوب/تکمیل سد بش قارداش منوط به جذب سرمایه گذار

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: عملیات علاج بخشی سد بیدواز در شهرستان اسفراین در قالب ترمیم دیواره بتنی آن به علت عدم اختصاص اعتبارات مصوب، متوقف شده است.
ادامه عملیات علاج بخشی سد بیدواز معطل تزریق اعتبار مصوب/تکمیل سد بش قارداش منوط به جذب سرمایه گذار,

عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: وزارت نیرو موافقت کرده بود که در سال 98 مبلغ 20 میلیارد تومان اعتبار و در سال جاری نیز 15 میلیارد تومان را بابت علاج بخشی این سد به خراسان شمالی اختصاص دهد.

مرتضوی بیان کرد: با این وجود، در سال 98 فقط پنج میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی افزود: در سال جاری نیز فقط اسناد تسویه به مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون تومان بابت تهاتر با بدهی پیمانکار این سد ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که پیمانکار این سد در حال حاضر 15 میلیارد تومان از شرکت آب منطقه ای استان مطالبه دارد و به علت اینکه قادر به ادامه فعالیت نیست، در حال حاضر عملیات علاج بخشی این سد متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در ادامه به پروژه احداث سد بش قارداش و متوقف شدن ادامه عملیات سد سازی آن نیز اشاره و عنوان کرد: عملیات احداث سد بش قارداش در بجنورد با هدف تامین آب زمین های باغی پایین دست بوستان بش قارداش در فصول زراعی آغاز شد.

علاوه بر آن، وی افزود: با توجه به اینکه جریان آبی که از منطقه فیروزه به سوی منطقه بش قارداش عبور می کند، این جریان آب به عنوان یک معیار بسیار مهم گردشگری برای بوستان بش قارداش در نظر گرفته شد و برای آن ماهیت گردشگری نیز تعریف شد.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برای ساخت این سد که ماهیت گردشگری نیز دارد، مقرر کرده است که این سد با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی احداث شود، گفت: تا به کنون ساخت این سد با اختصاص بخشی از اعتبارات مورد نیاز آن به 50 درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

مرتضوی افزود: وزارت نیرو اعلام کرد که تکمیل 50 درصد دیگر از این سد باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود.

وی عنوان کرد: در همین راستا، با شهرداری بجنورد در زمینه تکمیل این سد تفاهم نامه ای را منعقد کردیم که شهرداری بجنورد نیز تکمیل این پروژه را به چند سرمایه گذار معرفی کرد، با این وجود، هنوز سرمایه گذاری برای مشارکت در ساخت این سد استقبال نکرده است.

وی یادآور شد: سرمایه گذاران خواستار این هستند که زمین های اطراف بوستان بش قارداش را در اختیار آنان قرار داده شود تا پروژه های گردشگری را در این زمینه اجرایی کنند که ساخت سد بش قارداش نیز ماهیت گردشگری بدست آورد و سرمایه گذاری برای تکمیل این سد برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی درباره تکمیل سد گلمن دره واقع در شهرستان مانه و سملقان نیز بیان کرد: تا به کنون برای ساخت و تکمیل این سد از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری به استان 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و قول مساعد داده شده است که تا پایان سال جاری نیز 50 میلیارد تومان دیگر اختصاص داده شود.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه همچنین اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی نیز مصوب شده بود که تا به کنون کمتر از 20 درصد از آن اختصاص یافته است.

افزون بر این، وی گفت: اختصاص20 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی نیز مصوب شده بود که تا به کنون هیچ اعتباری از این ردیف اعتباری به این پروژه اختصاص نیافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم این پروژه تا سال آینده به مرحله آبگیری برسد.

مرتضوی در خاتمه به عملیات سد سازی در سد دربند در شهرستان مانه و سملقان نیز اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر اجرای سیستم انحراف آب در این سد در حال اجرا است.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک