جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ساعت ۹:۱۵
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی خبر داد:

خبر خوش بیمه سلامت برای مجموعه های طرف قرارداد / راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت، درصد سلامتی جامعه را بالا می برد

محسن رعنایی گفت: بیمه سلامت کشور مقرر کرده از پایان بهمن ماه سال جاری حق الزحمه ای برای پزشکان، داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی ها از جانب بیمه سلامت در جهت انجام اقدامات الکترونیکی و تهیه نسخه های الکترونیکی پرداخت شود.
خبر خوش بیمه سلامت برای مجموعه های طرف قرارداد / راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت، درصد سلامتی جامعه را بالا می برد,

محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با موضوع نسخه الکترونیکی اظهار داشت: آغاز نسخه نویسی الکترونیک از دو سال گذشته با محوریت شهرستان اسفراین آغاز شد که طی مرداد ماه سال جاری به صورت ویژه در این حوزه کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از 113 پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت استان تعداد 110 پزشک در طرح استفاده از نسخه های الکترونیکی شرکت کرده اند، گفت:  هرچند به صورت کامل از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده نشده، اما موضوع اصلی این است که در وهله اول به این طرح وارده شده اند.

وی با بیان اینکه همچنین نسخه پیچی الکترونیکی از مرداد و شهریور با جدیت در استان پیگیری می شود، افزود: تمامی داروخانه ها، آزمایشگاه ها و رادیولوژی های طرف قرارداد نسخه پیچی الکترونیکی را در دستور کار قرار داده اند.

این مقام مسئول یادآور شد: برخی از این موارد که تاکنون در این طرح وارد نشده اند به دلیل مشکلات ساختاری و زیرساختی بوده که رفع نشده است.

رعنایی گفت: وقتی عملیات نسخه نویسی و نسخه پیچی به صورت الکترونیک انجام می شود، در لحظهاطلاعات بیمار ثبت می شود و اسناد به صورت کامل در دسترس بیمه سلامت قرار می گیرد و براین اساس در پایان هر ماه تا 90 درصد هزینه های مرتبط به طرف قرارداد واریز می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از چالش های پیش رو در مسیر این طرح همکاری نکردن برخی از پزشکان در نسخه نویسی الکترونیک بوده که براساس بخش نامه دریافتی از بیمه سلامت کشور مقرر شده از پایان بهمن ماه سال جاری حق الزحمه ای به صورت جداگانه برای پزشکان، داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی ها از جانب بیمه پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح قطعا زحمات مجموعه های طرف قرارداد بیمه سلامت مدنظر قرار گرفته است، گفت:  حق الزحمه های تعیین شده به عنوان مشوق، علاوه بر این که می تواند تسریع کننده امور باشد، به صورت کامل از سمت سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود و هیچ ارتباطی با بیمه شوندگان ندارد.

رعنایی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را یکی از اهداف جانبی بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: هدف اصلی مجموعه بیمه سلامت ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای تک تک بیمه شوندگان است که در این مسیر پرونده های کاغذی حذف، درصد خطا در پرونده های پزشکی کمتر و مهم تر از همه اینکه پرونده در سراسر کشور قابلیت دسترسی را دارد و بیمار به راحتی می تواند از طریق پرونده الکترونیک روند درمانش را دنبال کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: با راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت درجه سلامتی جامعه بالاتر می رود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک