جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ساعت ۱۳:۵۷

اورژانس هوایی به کمک کودک غلامانی آمد

روز گذشته کودک یک ساله مبتلا به کتواسیدوز دیابتی (DKA) که در درمانگاه غلامان شهرستان راز و جرگلان دچار کاهش سطح هوشیاری شد توسط اورژانس هوایی استان به بجنورد منتقل شد.
اورژانس هوایی به کمک کودک غلامانی آمد,

به گزارش عصراترک، بعد از معاینه کودک توسط پزشک این درمانگاه و نیاز به ارائه خدمات درمانی پیشرفته تر این کودک از طریق اورژانس هوایی به بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد منتقل شد.

کتواسیدوز دیابتی (DKA) یا دیابتیک کتواسیدوز از عوارض حاد دیابت است که بیشتر در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ ایجاد می شود.

اورژانس هوایی خراسان شمالی به عنوان چهل و ششمین پایگاه کشور اول مهرماه امسال در بجنورد راه‌اندازی شد و به گفته نقی دولت آبادی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی  تا کنون هفت ماموریت انجام داده است.

ماموریت های انجام شده در راستای انتقال مجروحان سه تصادف، سه سقوط و یک سکته قلبی بود.

نبود محل استقرار و نشست و برخاست مورد نیاز هلی کوپتر یکی از موانع اجرای ماموریت های اورژانس هوایی در نقاط حادثه خیز و روستاهای پر جمعیت اعلام شده است.

پد اصلی و آشیانه بالگرد و محل استقرار خلبان ها و کارد درمانی در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد آماده شده است و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

شهرستان راز و جرگلان بیمارستان ندارد و این بار هم امداد هوایی به کمک شهروندان این منطقه آمد.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک