شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ساعت ۱۳:۲۹
معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی اعلام کرد:

خروج خراسان شمالی از جدول خاموشی برق کشور/تجهیز ۲۱ دستگاه اجرایی به پنل خورشیدی

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: با توجه به کاهش هشت درصدی مصرف برق در خراسان شمالی در هفته چهل و سوم از سال جاری، استان فعلا از جدول خاموشی برق کشور خارج شد.
خروج خراسان شمالی از جدول خاموشی برق کشور/تجهیز 21 دستگاه اجرایی به پنل خورشیدی,

مسعود کاظمی، معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش اعلام شده، امسال ، در هفته چهل و سوم در مقایسه با هفته چهل و یکم، 29 استان افزایش مصرف برق و 10 استان نیز کاهش مصرف برق داشته اند.

کاظمی گفت: استان خراسان شمالی جزو 10 استانی بوده است که در هفته چهل و سوم در مقایسه با هفته چهل و یکم از سال جاری، کاهش هشت درصدی مصرف برق را داشته است.

وی افزود: در حال حاضر خراسان شمالی به لحاظ کاهش مصرف برق در جایگاه دوم کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کاهش هشت درصدی مصرف برق در استان به دلایل اطلاع رسانی های انجام شده از طریق رسانه ها و فضای مجازی همچنین همراهی مردم در زمینه مدیریت مصرف محقق شده است.

کاظمی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر به دلایل یاد شده، خراسان شمالی فعلا از جدول خاموشی های با برنامه کشوری خارج شده است، با این وجود، درصورتیکه مصرف برق در استان بیشتر بشود به جدول خاموشی های با برنامه کشور باز خواهد گشت.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره میزان مصرف برق در استان نیز بیان کرد: سالانه 10 تا 12 هزار مشترک جدید به تعداد مشترکان برق استان اضافه می شوند.

وی همچنین افزود: علاوه بر آن، سالانه در استان تا یک درصد نیز بر تعداد تجهیزات برقی در بخش های خانگی و صنعتی اضافه می شوند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: با توجه ب گفت: در همین راستا، سالانه به سرانه مصرف برق استان یک و نیم تا دو درصد افزوده می شود.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا به کنون هزار و 89 میلیون کیلو وات ساعت برق در استان مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته سه درصد افزایش مصرف برق داشته ایم که این افزایش مصرف برق متاثر از افزایش تعداد مشترکان و افزایش تجهیزات برقی در بخش های خانگی و صنعتی بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به اتفاق خاموشی برق در سطح استان ها در دی ماه جاری یادآور شد: در شهریور ماه سال 95 هیات وزیران مصوب کرد که تمامی وزارتخانه ها، موسسات، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی موظف هستند تا 20 درصد از انرژی های مصرفی واحد خود را از محل انرژی های تجدید پذیر تامین کنند.

کاظمی تصریح کرد: تا به کنون در استان خراسان شمالی فقط 21 دستگاه اجرایی نسبت به  نصب پنل های خورشیدی در ساختمان خود اقدام کرده اند.

وی افزود: این در حالی است که شرکت توزیع برق استان نسبت به عملیاتی شدن این مصوبه با استانداری و دیگر دستگاه های اجرایی استان مکاتبه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در عین حال، استفاده از پنل خورشیدی به عنوان تامین برق دستگاه های اجرایی از جمله دستورالعمل های پدافند غیر عامل است که هنوز تمامی دستگاه های اجرایی استان نسبت به انجام آن اقدام نکرده اند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی در ادامه با یادآوری این مطلب که جریمه عدم اجرای این مصوبه برای دستگاه های اجرایی، محاسبه تعرفه برق آنها بر اساس متوسط نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدیدپذیر تعیین شده است، اعلام کرد: با این وجود، هنوز اختیار جریمه کردن دستگاه های اجرایی که نسبت به نصب پنل های خورشیدی در ساختمان خود اقدام نکرده اند از سوی شرکت توانیر به شرکت های توزیع برق استان ها داده نشده است.

با این وجود، وی بیان کرد: شرکت توزیع برق استان در دی ماه جاری برای مدیریت و کاهش مصرف برق در استان نسبت به اجرای تعدیل و اصلاح روشنایی معابر، انجام کشف استخراج رمز ارزها با همکاری نهادهای انتظامی و اطلاعاتی همچنین بکارگیری مدیریت مصرف برق در ادارات استان با همکاری استانداری اقدام کرد.

کاظمی در خاتمه به فعالیت واحدهای صنعتی استان نیز اشاره و عنوان کرد: هنوز از سوی این واحدهای تولیدی رغبتی بر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر صورت نگرفته است که شاید علت آن بالابودن سرمایه گذاری اولیه ای است که باید انجام شود.

به گزارش عصر اترک، در استان خراسان شمالی، تعداد مشترکان برق 375 هزار و 281 مشترک است که از این تعداد 314 هزار و 15 مشترک آن در بخش خانگی، 13 هزار و 570 مشترک آن در بخش عمومی ( ادارات)، سه هزار و 823 مشترک آن در بخش کشاورزی، هزار و 857 مشترک آن در بخش صنعتی و 39 هزار و 149 مشترک آن در بخش سایر ( واحدهای تجاری و ...) هستند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک