جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ساعت ۱۳:۱۱
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان :

نیروگاه شیروان مشکلی برای تولید برق خراسان شمالی ندارد / تداوم کار با سوخت جایگزین

سیدرضا مرجان زاده گفت: اعمال محدودیت های قطعی گاز همه ساله ایجاد می شود و در حال حاضر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با استفاده از سوخت جایگزین هیچ گونه مشکلی در زمینه تولید برق ندارد.
نیروگاه شیروان مشکلی برای تولید برق خراسان شمالی ندارد / تداوم کار با سوخت جایگزین,

سیدرضا مرجان زاده، مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هیچ گونه مشکلی در جهت تولید برق مصرف استان خراسان شمالی ندارد.

وی با اشاره به اینکه میزان برق تولیدی این نیروگاه بیش از نیاز مصرف مردم استان خراسان شمالی است، گفت: محدودیت هایی که در رابطه با مصرف گاز در نیروگاه اعمال شده است، حرکت جدیدی نبوده و هر ساله این محدودیت ها اعمال می شود.

مرجان زاده اضافه کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی پیش از مواجه با مشکلات قطعی گاز، ذخایر سوخت مایع ( گازوئیل ) را دارد که در صورت مواجه با افت فشار و قطعی گاز در فصل های سرد سال از این سوخت به صورت جایگزین استفاده می کند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان خاطرنشان کرد: اولویت استفاده از گاز برای مصارف خانگی است و از این بابت باتوجه به ذخایر سوخت جایگزینی که که در نظر گرفته می شود، هیچ گونه مشکلی در تولید برق استان وجود ندارد.

گفتنی است؛ نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در استان خراسان شمالی  در حال حاضر با ظرفیت یک هزار و 114 مگاوات در مدار تولید قرار دارد که سوخت مورد نیاز نیروگاه گاز طبیعی و گازوئیل است و برق تولیدی این نیروگاه از طریق پست ۴۰۰ کیلوولت به شبکه سراسری متصل می شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک