جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ساعت ۱۳:۴۷
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی:

۲۳ درصد از خانوارهای خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند/ اهدای ۲۵۰ تبلت به دانش آموزان مددجوی استان

مجیدالهی راد گفت: براساس آخرین آمار ثبت شده در این اداره کل ۵۷ هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که ۲۳ درصد خانوار های استان و ۱۳ درصد از نفرات استان را شامل می شود.
23 درصد از خانوارهای خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند/ اهدای ۲۵۰ تبلت به دانش آموزان مددجوی استان,

به گزارش عصراترک، مجید الهی راد ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در مجموع در این استان ۳۱ هزار و ۳۱ خانوار مستمری بگیر کمیته امداد هستند، اظهار داشت: همچنین ۱۶ هزار و ۳۳۰ خانوار براساس تبصره ۲۴ از حمایت های این نهاد در این ایام برخوردار شدند.

وی ادامه داد : در ۹ ماهه نخست سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانوار به صورت موردی از خدمات امداد استفاده کرده اند.

الهی راد گفت: براساس آخرین آمار ثبت شده تا پایان آذرماه سال جاری برای تعداد کل خانواده‌های مستمری بگیر استان مبلغ چهار میلیارد و ۴۱۶ میلیون تومان اعتبار هزینه  شده است.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۳۱۷ نفر که تحت پوشش کمیته امداد نبوده‌اند اما نیازمند بوده اند، از کمک‌های موردی استان برخوردار شدند که در مجموع این کمک ها مبلغ یک میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان بوده است.

الهی راد با اشاره به اینکه در سال جاری  ۷۴۱ فقره جهیزیه در مجموع چهار میلیارد و ۷۵ میلیون تومان جهیزیه به دختران تحت پوشش کمیته امداد استان پرداخت شده است، گفت: همچین ۱۲۰ خانوار نیز از خدمات اجاره مسکن به ارزش ریالی ۱۸۰ میلیون تومان برخوردار شدند.

الهی راد همچنین از پرداخت ۳۳۰ سری لوازم ضروری به خانواده ها خبر داد و گفت : ۶۶۵ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۷۸ نفر از فرزندان ذکور از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از خدمت سربازی معاف شدند، گفت: همچنین دو هزار و ۸۸۸ مادر باردار و شیرده نیز احصا شده اند که بخشی از آنها تحت پوشش نیستند و به صورت موردی خدمات به آنها ارایه می شود، که براساس این طرح از ماه چهارم بارداری به مدت ۲۴ ماه مادر باردار از خدمات برخوردار می شود که ماهی مبلغ یکصدهزار تومان برای آنها واریز می شد اما طی دو ماه گذشته این مبلغ به ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

الهی راد گفت: در حال حاضر در استان خراسان شمالی ۳۰ هزار و ۷۲۳ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

وی یادآور شد : براساس آخرین آمار ثبت شده در این اداره ۵۷ هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که ۲۳ درصد خانوار های استان و ۱۳ درصد از نفرات استان را شامل می شود.

الهی راد با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۳۸۳ نفر در استان تحت پوشش بیمه مکمل هستند و مبلغ یک‌میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان خدمات در ۹ماهه سال جاری برای آنها واریز شده است، گفت : علاوه بر این یک هزار و ۳۸۱ نفر بیمه تامین اجتماعی شده اند که یک هزار و ۴۲۱ نفر از آنها زنان سرپرست خانوار هستند.

وی یادآور شد: در سطح استان ۱۰۶ بیمار خاص، یک هزار و ۵۵۳ بیمار صعب العلاج، ۳۲۳ بیمار زمین گیر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که مبلغ چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای بیمه آنها هزینه شده است.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: نیازمندی های مددجویان استان احصا شده است و در حال حاضر تعداد دو هزار و ۱۲۰ یخچال، یک هزار و ۷۰ فرش، یک هزار و ۵۵ اجاق گاز، یک هزار. و ۳۷۰ تلویزیون ، یک هزار و ۶۲۵ بخاری  گازی و ۷۴۰ دستگاه آبگرمکن نیازمند هستند.

الهی راد با بیان اینکه تعداد کل دانش آموزان تخت پوشش کمیته امداد استان ۱۳ هزار نفر هستند، گفت: از این تعداد ۶ هزار نفر معیشت بگیر و هفت هزار نیازمند هستند که در مجموع مبلغ سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای آنها هزینه شده است.

وی گفت: براساس آماری که کمیته امداد استان آماده کرده است براساس اولویت هایی از جمله خانواده های دارای بیش از سه دانش آموز و دانش آموزان پایه آخر و کنکوری تعداد دو هزار نفر نیازمند تبلت دانش آموزی هستند.

الهی راد خاطرنشان کرد : براساس هم افزایی انجام شده تاکنون تعداد ۲۵۰ تبلت به ارزش ریالی ۷۵۰ میلیون تومام فراهم شده است که در حال حاضر ۲۰۰ تبلت به دانش آموزان تحویل داده شده است و مابقی طی روزهای اخیر به دست دانش آموزان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه میزان زکات پرداختی در مقایسه با سال گذشته ۶۲ درصد افزایش پیدا کرده است، بیان داشت: در سال جاری مبلغ ۸ میلیون و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در استان خراسان شمالی  به دبیرخانه شورای زکات در روستا و بخش ها تحویل داده شده که دو میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان از این مبلغ به نیازمندان به خصوص در بحث معیشت اختصاص داده شده است و مبلغ پنج میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان نیز برای پروژه های عمرانی و عام المنفعه هزینه شده است.

الهی راد خاطرنشان کرد : روز گذشته به مناسبت شهادت سردار سلیمانی تعداد ۶۰ زهار پرس غذای گرم پخت و بین خانواده های نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/ رحمانی

 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک