چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ساعت ۱۰:۱۸
بانوی هنرمند شیروانی:

طراحی چهره «حاج قاسم» ادای دین کوچکی نسبت به عظمت شهید بود / متفاوت ترین طراحی که داشته ام

ساریدا سرحدی گفت: حسی که زمان طراحی چهره سردار داشتم خیلی خاص و متفاوت بود، تمام  لحظه های طراحی با تمام وجودم غم فراق سردار را حس کردم و احساس خرسندی داشتم از این که با هنر کوچکی که دارم توانسته باشم ادای دینم را نسبت به ایشان داشته باشم.

به گزارش عصراترک، ساعت 20: 1 بامداد جمعه 13 دیماه سال 98 با حمله ای ناجوانمردانه در فرودگاه بغداد غم عظیمی سراسر جهان را فراگرفت، آن زمان  که دشمن از ترس هیبت سردار ایران و جهان اسلام در دل سیاه شب بر وی حمله ور شد . دشمن گمان کرد که با به شهادت رساندن مردان خدا آسوده شده است اما غافل از اینکه این تازه ابتدای راه خواهد بود، چرا که جمهوری اسلامی ایران با گذشتن 42 سال از عمر با برکتش به این حوادث ناخوشایند عادت دارد و این اتفاق تازه ای نبوده است.

حاج قاسم با داشتن روحیه مردمی فارغ از تمام نقش های نظامی که داشتند، با رفتنش غمی عظیم را در دل مردم جهان و ایران به یادگار گذاشت، غمی که هنوز هم با گذشت یک سال به دلیل سنگین بودنش قابل باور نبوده است. امروز هر کس با هر توانمندی که دارد، می خواهد ادای دینش را نسبت به سردار دل ها به اثبات برساند، یکی با علمش، یکی با رفتارش، یکی با جهادش و دیگری با هنرمندی که دارد.

 

طراحی: ساریدا سرحدی

 

ساریدا سرحدی، بانوی هنرمند شیروانی، که طراحی چهره سبک هایپر رئال فعالیت می کند، در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با طراحی چهره ای که از سردار سلیمانی انجام داده است، گفت: فکر می کنم ویژگی که بیش از بقیه باعث شده که این شهید در نزد مردم عزیز باشد، مردمی بودن و مهربانی شان بوده است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی جدا از سمت و جایگاهی که داشتند، در تمامی اتفاقات از جمله بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله در کنار مردم حضور پیدا می کردند و قوت قلبی برای مردم آسیب دیده بودند.

 

طراحی: ساریدا سرحدی

 

سرحدی اضافه کرد: در بین کارهای طراحی چهره که داشته ام، سردار سلیمانی اولین شهیدی بوده است که نسبت به طراحی چهره اش اقدام کردم و هدفم از این کار به گونه ای احساس وظیفه نسبت به کشور و سردار بوده و اینکه بتوانم ادای دینی نسبت به ایشان داشته باشم.

 

طراحی: ساریدا سرحدی

 

وی افزود: حسی که زمان کشیدن طرح چهره سردار داشتم خیلی خاص و متفاوت بود، تمام  لحظه های طراحی با تمام وجودم غم فراق سردار را حس کردم و احساس خرسندی داشتم از این که با هنر کوچکی که دارم توانسته باشم ادای دینم را نسبت به ایشان داشته باشم.

سرحدی خاطرنشان کرد: من تاکنون چهره های زیادی را طراحی کرده ام، اما این طراحی با همه آنها متفاوت و غیرقابل توصیف بود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک