شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ساعت ۱۰:۱۷
رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی مطرح کرد

مشکل تامین زمین واحد های دانش بنیان استان/سرریز واحدهای فناور به دیگر استان ها

مهران گرمه ای گفت: سرعت رشد حوزه فناوری در استان شتابی گرفته که در حال حاضر با مشکل تامین زمین برای ایجاد واحدهای فناور و دانش بنیان در استان همچنین سرریز شدن واحدهای جدید به سایر استان ها مواجه شده ایم.
مشکل تامین زمین واحد های دانش بنیان استان/سرریز واحدهای فناور به دیگر استان ها,

مهران گرمه ای، رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: سرعت رشد در حوزه فناوری استان شتاب گرفته است.

به گفته گرمه ای، از سال 97 تا به کنون، تعداد واحدهای فناور استان از 63 واحد به 132 واحد، تعداد شرکت های دانش بنیان استان از شش شرکت به 19 شرکت رسیدند.

وی افزود: تعداد شرکت های صنایع خلاق استان از صفر به 14 واحد و مساحت فضای کارگاهی فناوران استان از صفر به هزار و 984 متر مربع رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی، هم اکنون استان با رشد در حوزه فناوری روبرو است که در مقابل پارک علم و فناوری استان برای اختصاص زمین دولتی به منظور ایجاد کارگاه های فناوری جدید در سطح استان با کمبود زمین مواجه شده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی بیان کرد: در گذشته، در منطقه تخته ارکان شهر بجنورد اختصاص زمین دولتی به پارک علم و فناوری استان به منظور استقرار ساختمان اداری این پارک همچنین استقرار کارگاه های فناورانه، در مساحتی کوچک و بدون افق بلند مدت انجام شد که در حال حاضر در این منطقه دیگر مساحت اضافه ای از زمین واگذار شده، باقی نمانده  است که به متقاضیان جدید اختصاص دهیم.

وی افزود: به علت یاد شده، دو شرکت فناوری و دانش بنیان استان مجبور شدند برای توسعه فعالیت خود به پارک های علم و فناوری خارج از استان کوچ کنند.

وی همچنین عنوان کرد: این مشکل در شهرهای آشخانه و اسفراین نیز وجود دارد.

گرمه ای بیان کرد: برای حل مشکل تامین زمین دولتی به منظور ایجاد و استقرار کارگاه های فناورانه جدید در استان علاوه بر اینکه با دانشگاه های استان وارد گفت و گو شده ایم همچنین موضوع را با استانداری نیز مطرح کرده ایم.

وی اعلام کرد: با اقدام استانداری، موافقت شد تا زمینی به مساحت 14 هکتار در مجاورت زمین پارک علم و فناوری استان در منطقه تخته ارکان شهر بجنورد اختصاص داده شود که تا مدت 10 ساله به تقاضاهای جدید پاسخ داده شود.

وی همچنین افزود: دانشگاه بجنورد نیز موافقت کرد تا بخشی از زمین های در اختیار خود را برای راه اندازی کارگاه های فناوری جدید اختصاص دهد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: مشکل تامین زمین دولتی در شهر اسفراین هنوز حل نشد که ممکن است که متقاضیان این شهرستان را به شهر بجنورد هدایت کنیم.

گرمه ای خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که با دریافت حمایت مالی از دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فضا برای ایجاد کارگاه های واحدهای فناور و دانش بنیان متقاضی در شهر شیروان را حل کنیم.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک