چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ساعت ۱۰:۱۴
جانباز مدافع حرم بجنوردی:

اذعان فرماندهان آمریکایی به ابعاد مختلف شخصیتی سردار/ تغییر تاکتیک حاج قاسم سبب آزادسازی حلب شد

احمدرضا یزدانی مدافع حرم بجنوردی که هفت بار به سوریه اعزام شده و در این کشور از ناحیه چشم جانباز شده است، گفت: دو ویژگی اخلاص و توکل حاج قاسم همیشه راهگشا بود، در عملیات آزادسازی حلب با تدبیری که انجام داد، لشکر عظیم دشمن را شکست دادیم.
اذعان فرماندهان آمریکایی به ابعاد مختلف شخصیتی سردار/ تغییر تاکتیک حاج قاسم سبب آزادسازی حلب شد,

به گزارش عصراترک، ما بسیار داریم در احادیث که دفاع از مظلوم بر هر مسلمانی واجب است، به طور مثال نقل است از حضرت رسول (ص) که می‌فرمایند « هر کس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نرساند مسلمان نیست». ما یا پیرو محمد(ص) و مسلمان هستیم یا نه، که اگر هستیم همین یک حدیث ما را وادار به حضور در سوریه، عراق و سایر کشورهای مظلوم و مورد ستم منطقه می‌کند.مسئله عقیدتی دوم اینکه در کشوری مانند سوریه تکه‌هایی از شجره تشیع و تکه‌هایی از تن و روح ما شیعیان جا مانده است، مگر می‌شود ما که عمری در هیئت های مذهبی سرسفره اباعبدالله بزرگ شده ایم اکنون آسوده و بی‌خیال نسبت به این خطوط قرمز آرام بخوابیم.


مدافعان حرم این تعابیر را با حضورشان در میدان های نبرد علیه داعش به زیبایی معنا کرده اند، جوانانی از دیار سرزمین ایران که با گذشتن از همه چیز قدم در میدان و سفری گذاشتند که مطمئن بودند شاید برگشتی در کار نباشد اما رفتند تا حرف و عملشان یکی شود.

 

اعزامم به سوریه داوطلبانه بود


احمدرضا یزدانی، یکی از مدافعان حرم اهل استان خراسان شمالی که در سال های 93 تا 96، هفت مرحله به سوریه اعزام شده در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در مدت حضورم در کشور سوریه در شهرهای مختلف حلب، المیادین، درعا، دمشق، دیرالزور و شهرهای دیگری حضور داشتم.
وی گفت: حضورم در جبهه های سوریه به عنوان مدافع حرم به صورت داوطلبانه بوده و هیچ اجباری برای اعزامم به سوریه وجود نداشت، بلکه با به راه افتادن جریان جبهه مقاومت مشتاق حضور شدم ، البته این شور برای اعزام تنها مربوط به من نمی شد، بلکه آن روزها همه از مردم عادی تا نیروهای کادری برای رفتن سر از پا نمی شناختند.
این مدافع حرم بجنوردی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه حضور در سوریه آن هم در روزهایی که درگیری ها به اوج خود رسیده بود و اینکه ممکن بود سفری بی بازگشت باشد، گفت: وقتی اعتقاد در کار باشد و هدف راه مشخص باشد، قطعا قدم نهادن در راه آسان تر خواهد بود، علاوه بر این همسرم همیشه، چه در دوران دفاع مقدس، چه دفاع از حرم در کشور سوریه همیشه حامی من بود و در تمامی تصمیمات همراه من بوده است.
وی گفت: سال 64 ازدواج کردم و صاحب دو پسر و یک دختر هستم، اکثر اوقات به خاطر ماموریت های کاری از خانواده ام دور بوده ام و در بخشی از ماموریت ها که امکان حضور خانواده ام مهیا بود برای اسکان موقت یا طولانی آن ها را همراه خود می بردم.
یزدانی خاطرنشان کرد: قطعا انس بین اعضای خانواده وجود دارد و تمامی نیروهای رزمنده یک سری وابستگی هایی داشته اند، اما وقتی هدف مقدس باشد، می شود دوری از خانواده را نیز تحمل کرد.

 

وضو در فرات بعد از آزادسازی بوکمال، المیادین و دیرالزور
 

من و پسرم همزمان مدافع حرم بودیم 


وی با اشاره به اینکه پسرم نیز مدافع حرم بود، گفت: پسرم متولد 65 و صاحب سه فرزند خردسال است، اما با عشق به سردار و حضرت زینب (س) و راهی که انتخاب کرده بود در این نبرد حضور داشت و در برخی از عملیات ها همراه هم بودیم.
یزدانی با بیان اینکه در زمان مجروحیتی که برای من پیش آمد پسرم کنارم بود، اضافه کرد: در دومین مرحله ای که به سوریه اعزام شدم، در یکی از عملیات ها از ناحیه چشم مجروح شدم و من را به ایران برگرداندند که در طی این مجروحیت بینایی کامل یکی از چشمانم را از دست دادم.
وی یادآور شد: وقتی در بستر جراحت بودم، به تمام کسانی که به عیادتم می آمدند می گفتم برای من دعا کنید که سوی چشم دیگرم بازگردد تا بتوانم دوباره به میدان نبرد برگردم که خداروشکر همین گونه شد و بعد از چندین ماه دوباره به سوریه اعزام شدم.
 

تدبیر حاج قاسم پیروز در برابر لشکر عظیم دشمن 


مدافع حرم بجنوردی در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای حضور در سوریه با سردار سلیمانی دیدار داشته اید، گفت: با توجه به اینکه من چهار سال پیاپی در سوریه حضور داشتم، بارها از نزدیک با ایشان دیدار داشتم و از راهنمایی های سردار حاج قاسم استفاده می کردیم.
وی با بیان اینکه سردار شخصیتی ساده و بی آلایش داشت ،گفت: حاج قاسم هم همچون سایر نیروها در اتاق معمولی جلسات را برگزار می کردند و هیچ وقت خودشان را بالاتر از بقیه نیروها ندیدند.
یزدانی افزود: در بحث آزادسازی شهر حلب درگیری ها به اوج خود رسیده بود و دشمن تقریبا تمام توانش را گذاشته بود که حلب را از دست نیروهای ایرانی و سوری خارج کند، از طرفی اگر شمال سوریه از دست جبهه مقاومت گرفته می شد کار سخت می شد.
وی با بیان اینکه دشمن با یک نیروی عظیمی وارد منطقه شده بود، گفت: مدت زیادی درگیر عملیات بودیم، که سردار سلیمانی جلسه ای را ترتیب دادند و گفتند مسیری که عملیات می کردید را شبانه تغییر دهید و از جبهه دیگری وارد شوید که با این تدبیر حاج قاسم عملیات با موفقیت انجام شد و حلب و مناطقی که دست دشمن بود پس گرفته شد.

 

 

اذعان فرماندهان آمریکایی جهت پرداختن به ابعاد مختلف شخصیتی سردار


یزدانی با بیان اینکه تنها پرداختن به ابعاد نظامی سردار سلیمانی در واقع ظلم بزرگی در حق این شهید است، گفت: سردار سلیمانی ابعاد شخصیتی مختلفی داشت که در موقعیت های متفاوت ظاهر می شد، دو بعد قابل توجه و اصلی ایشان اخلاص و توکلش بود که در سایه این دو ویژگی فرمانده و مدیری مقتدر و مدبر و پدری و همسری دلسوز و مهربان بود.
وی اضافه کرد: ایشان در جایی که لازم بود در نقش یک فرمانده مقتدر وارد عمل می شد، آنجا که نیاز بود در جایگاه یک پدر نقش آفرینی می کرد و علاوه بر این با تکیه بر اخلاص و توکلی که داشت پشتیبان نیروهای نظامی بود و تمام موانع سد راهش را از سر راه بر می داشت.
این فرمانده عملیات های سوریه با بیان اینکه دشمن ابعاد مختلف شخصیتی حاج قاسم را بهتر از ما می شناختند، گفت: فرماندهان آمریکایی اذعان داشتند که به تمام ابعاد نظامی حاج قاسم پرداخته اند.
وی با اشاره به اینکه بعد معنوی حاج قاسم باید الگویی برای جوانان ومردم قرار گیرد، گفت: نقش آفرینی که سردار سلیمانی نه تنها برای ایران و جبهه مقاومت بلکه برای کل بشریت انجام داده است، در آینده مشخص خواهد شد.
یزدانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه زمانی خبر تلخ شهادت سردار را شنیدید در حالی که چشمانش پر از اشک و بغض راه گلویش را سد کرده بود، افزود: صبح روز جمعه که تلویزیون را روشن کردم با زیرنویس های شبکه خبر، در بهت فرو رفتم و اصلا برایم باور پذیر نبود که سردار را از دست داده ایم و در واقع وجودمان از ما گرفته شد.
این فرمانده مدافع حرم بجنوردی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه بنده خادم حرم رضوی هستم، در زمان تشییع ایشان در مشهد حضور داشتم، سیل میلیونی جمعیتی که برای تشییع آمده بودند، غیر قابل توصیف و قطعا دشمن شکن بود.
 

اتاق وضعیت و توجیه نیروها قبل از عملیات 

 

ادامه دار بودن تهدیدات و تحریم های دشمن بعد از 42 سال
وی در پاسخ به سوال به خبرنگار ما مبنی براینکه باتوجه به تهدیدات و تحریم های دشمن نقش مردم جهت ادامه راه سردار و مقاومت چیست، گفت: 42 سال است که این تهدیدات و تحریم های دشمن ادامه دارد و دشمن در جنگ است و تمام حیله ها را به کار برده که انقلاب را از راه اصلی اش دور کند، که قطعا موفق نخواهد شد.
یزدانی با اشاره به اینکه چیزی که امروز مردم را اذیت می کند از درون کشور است، خاطرنشان کرد: بارها مقام معظم رهبری در بیاناتشان اشاره کرده اند که بسیاری از مشکلات اقتصادی که امروز مردم از آنها آسیب دیده اند، به بی مسئولیتی و بی مدیریتی مسئولان کشور بر می گردد.
وی ادامه داد: جوانان زیادی در کشور همچون شهید محسن فخری زاده داریم که در گمنامی کامل مشغول به کار و فعالیت های ویژه ای هستند، اما گاهی اوقات در این موارد کوتاهی شده اما دشمن به اهدافش نخواهد رسید.
این مدافع حرم بجنوردی با اشاره به اینکه بیانات حضرت آقا امیدوارکننده است و ایشان آینده خوبی برای نظام و انقلاب متصور هستند، گفت: امید است که مسئولان کشور چشم به بیرون کشور و تغییرات ریاست جمهوری های سایر کشورها نداشته باشند.
وی یادآور شد: توان داخلی بچه های کشور و ظرفیت های ویژه ای که دارند می تواند تمام موانع را از سر راه بردارد، همانطور که جوانان کشور در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، در جبهه مقاومت با اخلاص و توکل حاج قاسم و نیروها سربلند بوده اند و این جوانان افتخار آفرینی ها را در کارنامه خود دارند.
یزدانی افزود: دشمن بیکار ننشسته است، بلکه شبانه روز در اتاق فکرهایشان برای ممکلت ایران و جوانان در حال پهن کردن دام هستند، بنابراین در چنین موقعیتی وظیفه ما این است که هوشیار و گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم.
وی اضافه کرد: فتنه های سال 88 به اقتصاد، معشیت مردم، بنیان فرهنگی و اجتماعی ضربه های زیادی وارد کرده است و اینکه امروز ما توانسته ایم روی پای خودمان بایستیم بیانگر این است که با انتخاب راه درست این هدف نهایی را که اتصال انقلاب ایران به انقلاب حضرت مهدی(عج) است به سرانجام خواهیم رساند.
یزدانی یادآور شد: فتنه ها نیز یکی پس از دیگری می آیند و جمع می شوند، به نظر بنده اگر انقلاب پستی و بلندی ها را نداشت، شاید وضعیت این نبود، ولی همین ها باعث هوشیار ی و بیداری مردم می شود و این مردم بارها ثابت کرده اند که سختی ها را تحمل می کنند اما انقلاب و راه شهدا را ترک نخواهند کرد.

تهیه و تنظیم گفتگو: آرزو رحمانی
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک