جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ساعت ۱۳:۱۰
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی اعلام کرد:

ترمینال بجنورد جانمایی شد/شروع مطالعات جانمایی دوباره دفن گاه زباله مرکز استان

غلامرضا هوایی از جانمایی زمین برای احداث ترمینال مسافربری جدید در بجنورد که از تعهدات استانداری خراسان شمالی به شهرداری بجنورد بوده است، خبر داد. .
ترمینال بجنورد جانمایی شد/شروع مطالعات جانمایی دوباره دفن گاه زباله مرکز استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، غلام رضا هوایی، معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی امروز در نشست خبری روند اجرای اقدامات عمرانی در استان در بخش های مختلف را تشریح کرد و پروژه های عمرانی آماده بهره برداری و یا تعیین تکلیف شده در استان را توضیح داد.

هوایی اظهار کرد: طی دو سال اخیر در خراسان شمالی 27 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه برای اجرای پروژه های عمرانی در استان منعقد شده است که 25 هزار میلیارد تومان از آن، تفاهم نامه های منعقد شده با قرارگاه خاتم الانبیاء بوده است.

هوایی در ادامه با تاکید بر این نکته که حمل و نقل، پایه توسعه مناطق است، اعلام کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از عملکرد شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در خراسان شمالی در زمینه انجام و اجرای تعهدات خود در زمینه عملیات راهسازی در استان رضایت ندارد.

وی گفت: درصورتیکه این شرکت به موقع تعهدات خود را در خراسان شمالی به سرانجام نرساند، پیگیری و برخورد قضایی خواهیم کرد.

وی همچنین درباره مصوبات سفر علی نیکزاد، نائب رییس مجلس به خراسان شمالی و روند عملیاتی شدن آنها نیز اظهار کرد: پس از سفر نائب رییس مجلس به خراسان شمالی در آذر ماه امسال، روند تعیین تکلیف اجرای مصوبات در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان وزارت خانه های ذی ربط شروع شد که در حال پیگیری است.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: تامین اعتبار لازم همچنین تسریع در روند عملیات راهسازی در محور بجنورد-گلستان از جمله مصوبات سفر نائب رییس مجلس در خراسان شمالی بود که پیگیری شد، با این وجود، در حال حاضر اجرای تعهدات عملیات راهسازی در این محور گرفتار برودت هوای سرد قرار گرفته است.

وی درباره روند عملیات راهسازی در شهرستان راز و جرگلان نیز اعلام کرد: پروژه های راهسازی این شهرستان از جمله محور آیرقایه-قازان قایه با مشکل تامین اعتبار مواجه شده اند که امیدوار هستیم در سال آینده این مسئله حل شود.

وی یادآور شد: با این وجود، از صنایع بزرگ استان از جمله پتروشیمی خراسان، کارخانجات لوله گستر و سیمان بجنورد خواستار شده ایم که برای تسریع در عملیات راهسازی در این شهرستان پای کار بیایند و کمک کنند.

هوایی درباره تعیین تکلیف فرودگاه جاجرم به منظور انجام پروازهای مسافری از خراسان شمالی به مقصد نیز عنوان کرد: این فرودگاه به شرکت آلومینای جاجرم تعلق دارد.

وی گفت: برای این فرودگاه باید برج ساخته شود تا از این فرودگاه، طی هفته دو تا سه پرواز مسافربری انجام شود.

وی افزود: گفت و گو ها با شرکت آلومینای جاجرم درباره آماده سازی شرایط در این فرودگاه برای انجام پروازهای مسافربری شروع شده و در حال انجام است.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی همچنین در بخش دیگری از سخن خود از جانمایی زمین برای احداث ترمینال مسافربری جدید در بجنورد که از تعهدات استانداری خراسان شمالی به شهرداری بجنورد بوده است، خبر داد.

وی درباره تعیین تکلیف احداث ایستگاه دفن موقت زباله شهر بجنورد در منطقه ای در ضلع شمال  شهر بجنورد همچنین جانمایی زمین برای احداث دفن گاه اصلی زباله و راه اندازی کارخانه کمپوست برای مرکز استان نیز اعلام کرد: در حال حاضر شهرداری بجنورد در حال آماده سازی ایستگاه دفن موقت زباله است.

وی افزود: مطالعات جانمایی زمین برای احداث دفن گاه زباله و راه اندازی کارخانه کمپوست برای شهر بجنورد نیز شروع شده است، با این وجود، ساخت کارخانه کمپوست باید توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شود که در این زمینه هیچ شرکت مناسبی از بخش خصوصی پیشنهاد سرمایه گذاری را ارائه نداده است.

هوایی همچنین از انعقاد تفاهم نامه میان شهرداری بجنورد با شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در زمینه واگذاری سد بوستان بش قارداش از شرکت آب منطقه ای استان به شهرداری بجنورد خبر داد.

وی گفت: با این واگذاری، سد توسط شهرداری بجنورد با رویکرد بهره برداری گردشگری تکمیل خواهد شد.

وی همچنین به اقدامات گازرسانی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال، خراسان شمالی پایان عملیات گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار خود را جشن خواهد گرفت.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی یادآور شد: انتقال شبکه گاز به روستاهای اخلی، دنگل و نجف آباد واقع در شهرستان بجنورد که فاقد گاز هستند نیز در حال اجرا است.

وی در خاتمه درباره اختصاص سهمی از اعتبار متمرکز پارک ملی گلستان به خراسان شمالی نیز بیان کرد: تصمیم سازمان محیط زیست کشور برای مدیریت پارک ملی گلستان که در حوزه استان های گرگان و خراسان شمالی قرار دارد، به صورت متمرکز بوده است.

وی عنوان کرد: با این وجود، اعتبار سالانه این پارک در اختیار استان گلستان قرار می گیرد درحالیکه 40 درصد از وسعت این پارک در استان خراسان شمالی قرار دارد.

هوایی افزود: اختصاص بخشی از اعتبار این پارک ملی به خراسان شمالی از مطالبات استان است که هنوز این مسئله با وجود پیگیری های انجام شده، حل نشده است.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک