چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ساعت ۹:۳۱
علمای اهل سنت خراسان شمالی:

تقویت حماسه ۹ دی در ابعاد جهانی سبب وحدت امت اسلامی می شود/ اجازه دخالت در امور داخلی کشور را به دشمنان نمی دهیم

بار دیگر روز ۹ دی رسید، روزی که مردم ایران در آن روز انقلابی دیگر برپا کردند و کاری کردند که این حماسه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران جاودانه شد.
تقویت حماسه 9 دی در ابعاد جهانی سبب وحدت امت اسلامی می شود/ اجازه دخالت در امور داخلی کشور را به دشمنان نمی دهیم,

به گزارش عصر اترک، حضور پرشور مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی سال ۸۸ نقطه عطف دیگری در تاریخ انقلاب و برگ زرینی در افتخارات مردم ایران است چرا که مردم با بصیرت ایران اسلامی بار دیگر ایستادگی خود را برای حفظ اسلام و آرمان های انقلاب ثابت کردند.

اما حماسه ۹ دی و گرامیداشت آن در میان مردم استان خراسان شمالی رنگ و بوی خاص خود را دارد زیرا مردمان این خطه از ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی سال هاست که وحدت، برادری و ولایت مداری خود را به همگان ثابت کرده اند.

 

تقویت حماسه 9 دی در ابعاد جهانی سبب وحدت امت اسلامی می شود

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت محمدیه اشرفدره راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: در حماسه نهم دی آنچه توانست انقلاب و ایران را حفظ کند وحدت اسلامی بود و اگر مردم با هم وحدت نداشتند فتنه گران به طور یقین به اهداف پلید خود دست پیدا می کردند.

اراز آخوند محمدی اظهارکرد: گرامیداشت حماسه هایی مانند حماسه نهم دی و تقویت آن در ابعاد جهانی می‌تواند به افزایش وحدت و همگرایی در میان امت اسلامی کمک کند.

وی افزود: دشمنان قصد داشتند انقلاب و نظام را ساقط کنند، اما مردم با حضور در راهپیمایی ۹ دی اثبات کردند که ملت ایران همیشه آگاه و بیدار است و شعور سیاسی و آگاهی سیاسی آن ها اجازه نمی دهد کسی توهین کرده یا به مقدسات نظام انقلاب اسلامی اهانتی کند.

این عالم اهل سنت افزود: ملت ایران در این روز، انقلابی دیگر رقم زدند، آنان صف های عده ای فریب خورده را که در حال نابودی بیت المال بودند با اتحاد و همدلی درهم شکستند.

آخوند محمدی تصریح کرد: در حماسه نهم دیماه 99 شاید به دلیل بیماری منحوس کرونا همچون سال های گذشته نتوانیم راهپیمایی برگزار کنیم ولی باید ملت ايران اسلامي همیشه این روز را به خاطر داشته باشند و شکرگذار خداوند باشند که بار دیگر کشور را از دست ظالمین و دشمنان نجات داد.

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت محمدیه اشرفدره راز و جرگلان خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که فتنه و فتنه‌انگیزی از آغازین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از سوی مستکبرین جهانی و دشمنان ملت مسلمان ایران طراحی و اجرا شده است که این مهم نشان دهنده اوج دشمنی کشورهای غربی با اسلام و ملت ایران است.

وی تاکید: در همه این سال ها تمامی توطئه ها ونیرنگ ها با مدیریت مقام معظم رهبری خنثی شده و با بصیرت مردم در نطفه خفه شده است.

 

اجازه دخالت در امور داخلی کشور را به دشمنان نمی دهیم

امام جمعه اهل سنت دهستان حصارچه راز و جرگلان هم در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: مردم ایران با خلق حماسه ۹ دی ثابت کردند که همواره پشتیبان رهبر انقلاب و ولی فقیه خویش هستند و به دشمنان اجازه دخالت در امورات داخلی کشور را نخواهند داد.

 آناآخوند پروانه افزود: ارزش های انقلاب اسلامی حادثه ای نبود که به سادگی از کنار آن گذشت در اهمیتش همین بس است که ملت خود جوش و شهید پرور ایران اسلامی به ‌میدان آمدند و فتنه را در نطفه‌ سرکوب کردند.

وی اظهارکرد: حوادث پس از انتخابات 88 از مدت ها قبل از آن توسط سرویس های جاسوسی غربی برنامه ریزی شده بود و به خیال خام استکبار، پایان انقلاب اسلامی ایران بود،اما بصیرت، آگاهی و ولایت مداری این ملت همچون همیشه نقشه های شوم آنان را خنثی کرده و دست آنان را برای همگان رو کرد.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مخالفین نظام اسلامی مطمئن باشند که ملت ایران تا آخرین قطره خون خود در مقابل توطئه ها و دسیسه ها ایستادگی می کنند و مطابق شریعت اسلام و فرمایشات رهبر حرکت کرده و مشت محکمی در دهان دشمن می زنند.


بصیرت رهبر انقلاب فتنه 88 را خنثی کرد
امام جماعت اهل سنت مسجد حنفیه بجنورد هم در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: تاریخ انقلاب اسلامي مملو از نقاط عطفي است كه در اذهان ملت ولايت مدار ايران اسلامي نقش بسته است.
آخوند الله یار درخشان با بیان اینکه در اين عرصه دشمنان و فتنه گران همواره در تلاش بوده اند كه مسير رشد و شكوفايي ملت ايران را سد كنند، اظهار کرد: فتنه بعد از انتخابات سال 88 از ديگر نقشه هاي دشمنان نظام اسلامي بويژه آمريكا بود كه با بصيرت ملت و رهبري مدبرانه و فرزانه انقلاب در حماسه 9 دي نقش برآب شد.
وی خاطر نشان کرد: امروزه اتحاد شیعه و سنی در ایران زبانزد خاص و عام است و ما به خاطر این قضیه خداوند را شاکریم که توانستیم توصیه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را خوب به جا بیاوریم و به آن عمل کنیم.

۹ دی مشت محکمی بر دهان دشمنان بود
امام جمعه اهل سنت تازه یاب مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دشمنان در فتنه سال 1388 با برنامه ریزی، خواستند، به کشور و اسلام ضربه بزنند که به امید خداوند متعال، با هدایت و بصیرت مقام عظمای ولایت، و حضور پرشور مردم در خیابانهای سراسر کشور و خلق حماسه نهم دیماه 1388 مشت محکمی بر دهان دشمنان داخلی و خارجی زدند و این فتنه را خنثی کردند.

عبدالله آخوند خوش نظر اظهارداشت: ما برادران اهل تسنن، با بصیرت و رهنمودهای معظم له، هماهنگ هستیم و در هر زمان، با تمام وجود آماده ایم از تمامیت ارضی کشور عزیزمان، در مقابل هر توطئه ای بایستیم.

وی گفت: ما از همان ابتدا هم اعلام کرده ایم، آنهایی که می خواهند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صدمه وارد کنند، با قاطعیت محکوم می کنیم و به امید خدا، دشمنانی که علیه کشورمان مکر حیله و فتنه گری کردند، مکرشان به خودشان برگشت و دامن خودشان را گرفت.

انتهای پیام/بهنام وحیدی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک