جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ساعت ۱۴:۴۷
رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی اعلام کرد:

افزایش دو برابری ایجاد واحدهای فناور در استان/فروش ۴۷ میلیارد تومان محصولات فناورانه

رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی گفت: تعداد واحدهای کارگاهی-تولیدی فناور پارک علم و فناوری استان، از سال 97 تا به کنون از تعداد 63 واحد به تعداد 132 واحد رسیده است.
افزایش دو برابری ایجاد واحدهای فناور در استان/فروش 47 میلیارد تومان محصولات فناورانه,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، مهران گرمه ای، رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان شمالی، تعداد مراکز رشد پارک علم و فناوری استان در سال 97 تعداد سه مرکز بود که این تعداد در سال 98 به چهار مرکز و در سال جاری نیز به پنج مرکز افزایش یافت.

گرمه ای گفت: در حال حاضر این پنج مرکز رشد پارک علم و فناوری استان در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان مستقر هستند.

وی همچنین عنوان کرد: در استان، تعداد واحدهای کارگاهی-تولیدی فناور پارک علم و فناوری در سال 97 تعداد 63 واحد بود که این تعداد در سال 98 به 93 واحد در سال جاری به تعداد 132 واحد رسیده است.

وی همچنین بیان کرد: در استان، تعداد شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان در سال 97 تعداد 10 شرکت بود که تعداد این شرکت ها در سال 98 به 15 شرکت و در سال جاری به تعداد 19 شرکت دانش بنیان افزایش یافت.

افزون بر این، رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی گفت: در استان، تعداد شرکت های صنایع خلاق پارک علم و فناوری استان در سال 98 تعداد 11 شرکت بود که تعداد این شرکت ها در سال جاری به تعداد 14 شرکت افزایش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: در استان، فضای ساختمان کارگاهی موجود در مراکز رشد در سال جاری به هزار و 984 متر مربع افزایش یافته که 720 متر مربع دیگر نیز در حال ساخت است.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره ارزش مالی محصولات، فناوری ها و خدمات صادر شده واحدهای فناور و شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری استان اعلام کرد: در حالی ارزش صادرات محصولات این واحدها در سال جاری به هفت هزار و 500 دلار رسید که ارزش صادراتی این محصولات در سال گذشته به سه هزار و 250 دلار رسیده بود.

گرمه ای گفت: در مجموع ارزش ریالی فروش محصولات، فناوری ها و خدمات فناورانه این واحدها در استان طی سال گذشته 35 میلیارد و 984 میلیون تومان شد که در سال جاری حجم این فروش به 47 میلیارد و 215 میلیون تومان رسید.

وی همچنین بیان کرد: در استان تا به کنون 82 دانش فنی نیز تجاری شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی افزود: متاثر از فعالیت واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان در استان، تا به کنون برای 397 نفر فرصت اشتغال تمام وقت و برای 220 نفر فرصت اشتغال پاره وقت ایجاد شده است.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک