شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ساعت ۱۴:۲۱
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

پیمانکاران ۳ قطعه راهسازی استان مشخص شدند/زمین جدید طرح اقدام ملی مسکن در شیروان معرفی شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: مناقصه اجرای عملیات راهسازی در سه محور جاده ای خراسان شمالی برگزار و پیمانکاران این قطعات جاده ای مشخص شدند.
پیمانکاران 3 قطعه راهسازی استان مشخص شدند/زمین جدید طرح اقدام ملی مسکن در شیروان معرفی شد,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سید عبدالمجید نژادصفوی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: دو مناقصه برای اجرای پروژه عملیات راهسازی در قطعه خروجی بجنورد به شهر سنخواست همچنین قطعه ورودی شهر سنخواست برگزار شدند.

نژادصفوی گفت: به زودی تفاهم نامه های اجرای عملیات راهسازی این دو قطعه منعقد خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری مناقصه عملیات راهسازی در قطعه ورودی اسفراین به سوی پلیس راه به طول 10 کیلومتر نیز خبر داد.

وی همچنین بیان کرد: عملیات راهسازی محور بجنورد-اسفراین-سبزوار نیز توسط شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی به منظور طراحی نقشه های این عملیات راهسازی برای چهار بانده کردن این محور به شرکت مشاوره واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان شمالی اشاره و اظهار کرد: از خراسان شمالی هشت هزار و 80 نفر برای بهره مند شدن از واحد مسکونی این طرح ثبت نام کردند، با این وجود، در نهایت فقط 670 نفر آورده 40 میلیون تومان خود را واریز کردند.

وی افزود: این در حالی است که برای ثبت نام کنندگان این طرح در استان بارها پیامک ارسال شد تا آورده اولیه خود را واریز کنند.

وی بیان کرد: با این وجود، با پیگیری های انجام شده دوباره مهلتی پنج روزه برای مشمولان به منظور واریز آورده اولیه خود تمدید شده است.

نژادصفوی افزود: درصورتیکه مشمولان طی پنج روز آینده آورده اولیه خود را واریز نکنند از لیست حذف و متقاضیان جدیدی جایگزین آنها خواهند شد.

وی در ادامه اعلام کرد: طرح اقدام ملی مسکن در شهر بجنورد در منطقه شهرک فرهنگیان توسط ستاد اجرایی فرمان اما ساخته خواهد شد که پیمانکار این طرح به زودی پی کنی طرح را آغاز می کند.

وی افزود: احداث مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در شهر بجنورد با مصالح نوین انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در شهر اسفراین نیز 124 واحد در طرح ملی مسکن ساخته خواهد شد.

وی درباره جانمایی زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در شهر شیروان که مورد اعتراض ثبت نام کنندگان بود نیز اعلام کرد: ابتدا جانمایی زمین برای اجرای این طرح در شهر شیروان، در سایت مسکن مهر کوی وحدت انجام شده بود که مورد اعتراض ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن شهر شیروان قرار گرفت.

وی گفت: برای رفع دغدغه های این متقاضیان با اداره کل اوقاف خراسان شمالی گفت و گو انجام شد تا از زمین های در اختیار خود در شهر شیروان برای اجرای این طرح واگذار کنند.

نژادصفوی افزود: اداره کل اوقاف استان با اعلام آمادگی برای واگذاری زمین، چهار قطعه زمین را معرفی کرده است که در صورت تحقق نقل و انتقالات این زمین ها، این طرح در این زمین ها اجرایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: درصورتیکه این جایگزینی محقق نشود انتخاب زمین های دیگری را در دستور کار قرار می دهیم.

وی درباره تعیین تکلیف احداث مسکن برای خبرنگاران استان نیز بیان کرد: هیات مدیره مسکن خبرنگاران باید مصوب کند که ساخت مسکن برای خود را در قالب کدام یک از گزینه های پیش رو شامل مسکن مهر، طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مشارکتی را خواستار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: تقاضای خبرنگاران برای برخورداری از مسکن در قالب های اشاره شده باید تعیین تکلیف شود.

وی گفت: سامانه ثبت نام برای ساخت مسکن که باز بشود خبرنگاران متقاضی باید در سامانه ثبت نام کنند و درصورتیکه این سامانه دوباره باز بشود به صورت آفلاین از متقاضیان ثبت نام انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: درصورتیکه ساخت مسکن مشارکتی از گزینه های خبرنگاران متقاضی باشد، متقاضیان مشمولان موضوع فرم جیم و بند تاهلی نخواهند بود.

نژادصفوی در خاتمه یادآور شد: اختصاص زمین رایگان، اعطای تسهیلات بلند مدت، تامین مصالح ساختمانی خاروج از بورس از حمایت هایی است که در ساخت مسکن خبرنگاران اعمال می شود.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک