پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ساعت ۱۴:۱

رخنمایی«تعطیلی» بر گیشه سینماهای خراسان شمالی / گلایه سینماداران از بی توجهی مسئولان

ازروزی که کرونا پایش را درکفش آرامش کشور قرار داد، سینماها و مراکز فرهنگی یکی از اولین مکان‌هایی بودند که مهر تعطیلی به پیشانیشان خورده، تعطیلی که پس از گذر ماه‌ها چاره‌ی جدی برای آن اندیشه نشده است.
رخنمایی«تعطیلی» بر گیشه سینماهای خراسان شمالی / گلایه سینماداران از بی توجهی مسئولان ,

به گزارش بجنا، تمامی کسب و کارها به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده‌اند اما برای آن‌هایک آب باریکه ای از حل مساله قرارداده شده است که می‌تواند کمک کننده باشد اما علی الظاهر برای این بخش از حرفه های هنری جز اینکه زمان طولانی را برای بسته شدن آن، درنظر بگیرند راه حل چشم گیری مدنظرقرارندادند. 


مسئول سینماعمیق بجنورد که دل پری از شرایط پیش آمده داشت درگفت‌وگوبا بجنا تنها به یک جمله بسنده کرد و گفت: ازاسفند پارسال سینماها بسته شده و من بارها دررسانه‌های مختلف گفته‌ام اما راه حلی برای آن مطرح نشده و بیش ‌ازین گفتن نیزسودمند به نظر نمی‌آید. 


آرش ضرغامی، مسول سینما گلشن بجنورد در موضوع تعطیلی سینماها گفت: دقیقا یک سال است که از این موضوع  متضرر شده ایم و در این یکسال تنها، بازه‌ی بیست روزه درتیرماه اجازه‌ی فعالیت دادند که دردی دوا نکرد. 


وی بابیان اینکه حداقل 6 نفر شغل خود را بخاطر این تعطیلی از دست داده‌اند، اظهارکرد : برخی ا زاین افراد سرپرست خانواربودند که مشغول به کاردیگری شدند وحتی یک نفر مجبور به کارخدماتی در منزل مردم، برای امرارمعاش شده است. 


وی تاکید کرد: وضعیت خوبی نداریم اما چاره‌ی دیگری هم وجود ندارد و باید صبوری کنیم تا کرونا کنترل شود. 


ضرغامی درادامه از شرایط کنونی احساس ناراحتی کرد و گفت: این وضعیت فقط مختص شهرما نیست و در حال حاضر تمام سینماها بسته شده‌اند. 


وی ادامه داد: تاوقتی کرونا تمام نشود این مشکل وجود دارد، البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول‌هایی داده که هنوز خبری ازآن نیست؛ ولی اداره‌ی ارشاد تا جایی که توانسته کمک کرده درحالیکه بودجه‌های اداری نیز امسال خیلی کم بوده است. 

 

مسئولان توجهی به هنرمندان ندارند


مسول سینماگلشن بجنورد ضمن تشکر از همراهی وکمک اداره‌ی ارشاد ابرازکرد: ما ازاستانداری توقع داشتیم همانطورکه به حوزه ورزش کمک کردند به عرصه‌ی فرهنگی، هنری نیز توجه کنند. 


وی تاکید کرد: همکاران ما در تئاتر همه از کارافتاده‌اند و حال تئاتر شهرمان خوب نیست همه افسرده و ناراحت هستند.


این فعال فرهنگی با تاکید براینکه استانداری جواب نامه‌ی ما را نیز نداده اضافه کرد:  حضوری هم از معاون سیاسی امنیتی استاندارمطالبه کردم اما فقط شنیدند و تحویل نگرفتند، در مواقع نیاز به سمت ما می‌آیند و در موقع یاری پا پس می کشند.


وی خاطرنشان کرد: با این وضعیت چنانچه همه گیری ویروس کرونا تا چند سال دیگرادامه پیدا کند، سینماها عملا ورشکسته می شوند. 


وی درپایان خواسته‌ی خود ازاستانداری را اینگونه مطرح کرد: استانداری درعرصه‌ی ورزشی بخصوص کشتی 500میلیون تومان هزینه کرد اما ریالی برای عرصه‌های دیگر خرج نشد و حمایت نشد، هنرمندان توقع آنچنانی هم ندارند اما استاندار ما چون ورزش‌دوست است سراغی از عرصه‌های هنری، فرهنگی نمی‌گیرد و رهاکرده است، امیدوارم صحبت‌ها ومطالبات ما شفاف و دقیق بیان شود.

 

مسئولین سینماها طرح دهند


حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با بجنا گفت: اگر مسولین سینما، ایده و طرحی مناسب پیشنهاد دهند به آن‌ها تسهیلات داده می‌شود. 


فرخند اظهارکرد: سازمان سینمایی دوموضوع ارائه تسهیلات کم‌بهره به سینماداران ثبت نام شده درسایت تحفه و ارائه وام‌هایی برای پرداخت بدهی ها به شرکت‌های فیلم‌سازی را در دستور کار دارد. 


وی عمده‌ترین راه حل این مشکل سینماداران را استقبال مردم دانست و افزود: اگر تبلیغ درستی صورت بگیرد و مردم با رعایت پروتکل‌ها به سینما بیایند این مشکل رفع می‌شود چون ظرفیت صندلی‌های سینماهای استان به گونه ایست که این‌قابلیت را دارد. 


فرخنده درپایان از شهرداری و فرمانداری خواست که به مساله‌ی ساخت سینما بپردازند و مردم را به این سمت ببرند که بیشتر به سینما بیایند این درحالیست که استقبال از امور فرهنگی دراستان ما بالاست.

 

انتهای پیام/فائزه جعفری

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک