چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ساعت ۱۰:۴۰

موزه اسناد و نسخ خطی بجنورد بازگشایی می شود

علی مستوفیان گفت: موزه اسناد و نسخ خطی مرکز خراسان شمالی با پایان یافتن چیدمان در مجموعه فرهنگی و تاریخی عمارت مفخم هفته آینده با محتوا و شکل جدید بازگشایی می شود.
موزه اسناد و نسخ خطی بجنورد بازگشایی می شود,

علی مستوفیان، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: این موزه که بر اثر وقوع زلزله در سال 96 در بجنورد آسیب دیده بود، مرمت شده و امکانات آن ارتقا یافته است.

مستوفیان گفت: راه اندازی دوباره این موزه با صرف یک میلیارد و 500 میلیون ریال عملیاتی شد که پس از بازگشایی در صورت صدور مجوز از سوی ستاد کرونا استان بازدید برای عموم آزاد می شود.

وی خواستار شد: مردم استان برای جلوگیری از تخریب آثار قدیمی که در اختیار دارند می توانند برای حفظ این آثار قدیمی، آنها را به این موزه اهدا کنند.

به گزارش عصر اترک، موزه باستان شناسی و مردم شناسی اسناد و نسخ خطی در مجموعه فرهنگی-تاریخی عمارت مفخم، موزه قلعه جلال الدین گرمه همچنین دو موزه تاریخ و حمام در شهرستان های فاروج و جاجرم، موزه های فعال خراسان شمالی هستند که در مجموع 9 هزار و 550 متر مربع فضای فیزیکی دارند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک