شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ساعت ۸:۴۴
مسئول بسیج اصناف و بازاریان استان خراسان شمالی خبر داد:

توزیع۴۱هزار نان مهربانی در چهل و یکمین سال تاسیس بسیج/خدمت گروه جهادی اصناف به روستاهای محروم

رسول نکوئیان گفت: به مناسبت چهل و یکمین سال تاسیس بسیج، از ابتدای هفته بسیج به مدت 10 روز پخت تعداد 41 هزار قرص نان توسط این مجموعه آغاز شده است و بین خانواده های محروم توزیع می شود.
توزیع41هزار نان مهربانی در چهل و یکمین سال تاسیس بسیج/خدمت گروه جهادی اصناف به روستاهای محروم,

رسول نکوئیان، مسئول بسیج اصناف و بازاریان استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، بیشترین آسیب، متحمل قشر کسبه و بازاریان بوده است، در حالی که با این شرایط نیز در موضوع کمک های مومنانه، نذر ماسک و نان مهربانی بیشترین کمک ها را بازاریان و اصناف داشتند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کارگاه های تولید ماسک در مجموعه اصناف و بازاریان فعال بوده اند، گفت: این فعالیت ها هم اکنون نیز ادامه دارد و در حال حاضر در استان خراسان شمالی چهار کارگاه تولید ماسک که دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی استان هستند ماسک ها را با کیفیت و استاندارد تولید و در بازار استان با قیمت مناسب عرضه می کنند، همچنین دو کارگاه دیگر نیز برای افزایش تولید در حال راه اندازی است و مراحل دریافت مجوز را طی می کنند.

نکوئیان در رابطه با فروش ماسک به خارج استان توضیح داد: در روزهای نخست گاها بخشی از ماسک ها برای رفع نیاز سایر استان ها به خارج استان ارسال شد، اما در حال حاضر در تمامی استان ها ظرفیت های تولید ماسک فراهم شده است، علاوه براین فروش به خارج استان برای تولید کننده صرفه اقتصادی نیز ندارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه به خسارت های زیادی که کرونا به بخش اصناف و بازاریان وارد کرد، طی هماهنگی صورت گرفته بین اتاق اصناف و استانداری تسهیلاتی به این اقشار تعلق گرفت که بخشی از آنها پرداخت شده است، همچنین این افراد از بسته های حمایتی و معیشتی نیز برخوردار شده اند.

 

توزیع 5000 بسته لوازم التحریر

وی با بیان اینکه در این ایام بسیج اصناف تعداد پنج هزار بسته لوازم التحریر را با همت و همراهی اصناف استان تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع کرده است، گفت: علاوه بر این بسیج اصناف در تهیه بسته های حمایتی و معیشتی نیز حضور فعال داشته است و در همکاری با سایر اقشار بسیج به خوبی نقشش را ایفا کرده است.

نکوئیان یادآور شد: راه اندازی گروه های جهادی اصناف از سال 98 با هدف خدمت رسانی به مردم نیازمند شکل گرفت و این گروه های جهادی متشکل از کسبه و بازاریان در بخش های مختلف اصناف با حضور در روستاها به مردم ارائه خدمات دارند.

وی گفت: این گروه های جهادی در شهرستان های اسفراین و بجنورد کارشان را آغاز کرده اند و به صورت مداوم به روستاها اعزام می شوند، در سایر شهرستان های استان نیز در دست اجرا و راه اندازی قرار دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش از شیوع کرونا گروه هایی جهادی که اعزام می شدند متشکل از حدود 60 نفر بودند که شامل اصناف تعمیرکاران، شیشه بران، ایزوگام، جوشکار، آرایشگر و ... بودند که با حضور در مسجد روستا خدمات مورد نظر روستاییان را به صورت رایگان انجام می دادند.

 

پخت و توزیع 41000 نان مهربانی

وی با اشاره به اینکه سازماندهی این گروهها به صورت کامل با مجموعه بسیج اصناف است، گفت: در حال حاضر با توجه به محدودیت های کرونایی تعداد 30 نفر از این افراد با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام تعطیل به روستاها رفته و خدمت می کنند.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان خراسان شمالی همچنین گفت: باتوجه به اینکه در چهل و یکمین سال از تاسیس عمر با برکت بسیج قرار داریم به همین مناسبت پخت و توزیع 41 هزار نان رایگان برای ارائه به خانواده های محروم همزمان با آغاز هفته بسیج آغاز شده است و به مدت 10 روز به خانواده های نیازمند تحویل داده می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر راه اندازی بازار مجازی برای اصناف استان اظهار داشت: فروش کالای اینترنتی در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است، اما بسیاری از بازاریان به صورت اختصاصی گروه هایی برای عرضه کالاهایشان به صورت مجازی دارند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک