جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ساعت ۱۱:۱۶
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی تشریح کرد:

علل عدم تمایل ناوگان بار و مسافر در نوسازی وسایط نقلیه/افزایش ۲۶ و ۳۰ درصدی کرایه های مسافر و بار

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی علل عدم تمایل ناوگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری استان در زمینه نوسازی وسایط نقلیه خود را تشریح کرد.
علل عدم تمایل ناوگان بار و مسافر در نوسازی وسایط نقلیه/افزایش 26 و 30 درصدی کرایه های مسافر و بار,

سعید سبحانی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره روند نوسازی ناوگان باری و مسافربری استان اظهار کرد: در حال حاضر متوسط سن ناوگان باری در استان 15 سال و دو ماه و در کشور 19 سال و یک ماه شده است، با این وجود، سن فرسودگی این ناوگان 25 سال مد نظر قرار گرفته است.

سبحانی همچنین گفت: متوسط سن ناوگان اتوبوس استان 12 سال و در کشور 10 سال و هفت ماه شده است، با این وجود سن فرسودگی این ناوگان 15 سال مد نظر قرار گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: متوسط سن ناوگان مینی بوس استان 19 سال و سه ماه و در کشور نیز 24 سال و یک ماه شده است، با این وجود، سن فرسودگی این ناوگان 25 و 35 سال تعریف شده اند.

وی افزود: متوسط سن ناوگان سواری کرایه عمومی استان 10 سال و در کشور نیز 10 سال شده است، با این وجود، سن فرسودگی این ناوگان نیز 15 سال تعریف شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی در ادامه با تصریح بر این مطلب که هنوز سن ناوگان بار و مسافر استان در مقایسه با میانگین سن ناوگان بار و مسافر کشور تا حدودی جوان تر است، گفت: با این وجود، هر ساله باید نوسازی این ناوگان در جریان باشد تا میزان وقوع تصادفات، حجم آلودگی هوا و میزان مصرف سوخت کاهش پیدا کند.

با این وجود، وی عنوان کرد: از سال 96 تا به کنون به علت تشدید اعمال تحریم های بین المللی بر کشور روند نوسازی ناوگان بار و مسافر کشور بسیار کند شده است.

وی گفت: علاوه بر اینکه از سال 96 واردات وسایط نقلیه بار و مسافر نو به کشور تحت تاثیر تحریم ها میسر نشده است همچنین کارخانجات داخلی کشور نیز نتوانسته اند پاسخگوی نیاز نوسازی ناوگان مسافری کشور باشند.

با این وجود، سبحانی در ادامه به بخشنامه ابلاغ شده سوم خرداد ماه امسال درباره واردات کامیون های دست دوم با عمر زیر سه سال از کشورهای معرفی شده اروپایی و آسیایی به داخل کشور توسط چهار گروه ( اشخاص حقیقی متقاضی خرید کامیون، شرکت های حمل و نقل، کارخانجات سازنده خودرو و تجار) اشاره کرد و گفت: این بخشنامه در راستای اقدام به نوسازی ناوگان باری کشوری به استان ها ابلاغ و به عموم اطلاع رسانی شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: در خراسان شمالی دو گروه اشخاص حقیقی متقاضی نوسازی وسیله نقلیه خود همچنین شرکت های حمل و نقل به علت نداشتن توان مالی لازم از این بخشنامه استقبال نکرده اند.

وی همچنین یادآور شد: اجرایی شدن این بخشنامه به اتخاذ سیاست های تشویقی برای جلوگیری از تردد ناوگان فرسوده در جاده ها نیز بستگی دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی افزود: تا زمانیکه کرایه حمل وسایط نقلیه فرسوده بار و مسافر همانند وسایط نقلیه نو باشد، تمایل به نوسازی ناوگان بار و مسافر ضعیف است.

وی در بخش دیگری از سخن خود به نرخ نامه جدید کرایه حمل بار و مسافر برون شهری که در آبان ماه امسال به استان ها ابلاغ شد، اشاره کرد و گفت: از 13 آبان ماه امسال تا 26 درصد به کرایه ناوگان مسافری برون شهری و در 18 آبان ماه امسال نیز تا 30 درصد به کرایه ناوگان باری برون شهری اضافه شد.

وی گفت: نرخ نامه های جدید در دفاتر فروش بلیت، ایستگاه های پارک سوار و پایانه های مسافربری نصب شده اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی یادآور شد: با صدور نرخ نامه جدید عملکرد این ناوگان در حال رصد است که تا به کنون هیچ تخلفی مبنی بر دریافت کرایه ای بیشتر از نرخ نامه مصوب مشاهده نشده است.

سبحانی افزود: درصورتیکه مردم با دریافت کرایه ای بیشتر از نرخ نامه مصوب مواجه شدند با شمار 141 تماس بگیرند و یا به شماره پیامکی 300016000141 اطلاع دهند.

انتهای پیام/قهرمانی    

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک