پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ساعت ۸:۳۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم خبر داد:

فعالیت ۳۶ دامداری صنعتی در جاجرم / جذب ۲۵۰۰ تن نهاده دامی یارانه طی سال جاری تاکنون

ابوالفضل عباسیان با بیان اینکه در حال حاضر در جاجرم ۳۶ دامداری صنعتی گوسفند و گاو فعال است، گفت: جهاد کشاورزی شهرستان ضمن پیگیری های مکرر در سال جاری توانسته جهت رفاه حال دامداران و کمک به تولید مقدار 2500 تن نهاده دامی را جذب و به صورت یارانه ای در اختیار دامداران قرار دهد.
فعالیت 36 دامداری صنعتی در جاجرم / جذب 2500 تن نهاده دامی یارانه طی سال جاری تاکنون,

ابوالفضل عباسیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار عصراترک در جاجرم با بیان اینکه شغل بسیاری از جمعیت روستایی و شهری شهرستان فعالیت در حوزه دامداری است، گفت: از آنجایی که فاصله شهرستان از نظر بعد مسافت با سایر شهرستان های استان زیاد است منطقه از نظر شیوع بیماریهای دام ایمن تر است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان جاجرم در حال حاضر ۳۶ دامداری صنعتی گوسفند و گاو فعال است، اظهارکرد: یکی از دامداری های اصلاح نژاد دام سبک  استان در منطقه شوقان با 7 هزار راس گوسفند داشتی در حال فعالیت است که از این مقدار سالانه یک هزار و 125 تن گوشت قرمز وارد چرخه مصرف می شود.

عباسیان گفت: همچنین صنعت تولید گوشت سفید در شهرستان جاجرم از جمله صنایع درآمدزا و شکوفا در منطقه بوده که با وجود دو مرغداری صنعتی و دو واحد پرورش بوقلمون سالانه  ۸۰۰ تن گوشت سفید در این شهرستان تولید می شود.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان ضمن پیگیری های مکرر در سال جاری توانسته جهت رفاه حال دامداران و کمک به تولید مقدار 2 هزار و 500 تن نهاده دامی از جمله سبوس ،سویا،ذرت، جو  را جذب و به صورت یارانه ای در اختیار دامداران قرار دهد.

وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی شهرستان با همت همکاران بخش دام مبلغ۴ میلیارد اعتبار و تسهیلات را در اختیار دامداران صنعتی و سنتی برای ایجاد تاسیسات و خرید دام از طریق بانک کشاورزی و پست بانک قرار داده است.

مدیر جهاد کشاوری گفت: در حال حاضر و طی ماههای آینده مبلغی معادل ۳/۵میلیارد تسهیلات از طریق بانک کشاورزی از محل اعتبارات ماده۵۲ طرح توسعه ملی جهت احداث دامداری های صنعتی و یک هزار قطعه ای بوقلمون اعطا خواهد شد. 

انتهای پیام/ تقی زاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک