شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ساعت ۲۰:۱۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی :

نقاهتگاه های بیماران کرونایی راه اندازی می شوند

افشین دلشاد با بیان اینکه نقاهتگاه ها در روزهای نخست شیوع‌کرونا راه اندازی شدنداما باتوجه به عدم نیاز ،مورد استفاده واقع قرار نگرفتند، گفت: اما در شرایط جدیدوزارت بهداشت بر ایجاد نقاهتگاه تاکید دارد .
نقاهتگاه های بیماران کرونایی راه اندازی می شوند,

به گزارش عصراترک، افشیندلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امشب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان این مطلب اظهار کرد: برای این منظور باید از ظرفیت هتل ها و خوابگاه ها استفاده کنیم.
دلشاد افزود: افرادی که شرایط قرنطینه شدن در منزل را ندارند و یا اینکه حضورشان در منزل برای فرد مستعدی که در منزل دارای بیماری زمینه ای است، خطرناک است ،می‌توانند به محل نقاهتگاه ها برای گذراندن دوران قرنطینه منتقل شوند.
وی ادامه داد: تمام بیمارانی که نتیجه تست کرونای آن ها مثبت است باید به مدت دو هفته قرنطینه شوند و باید سازو کاری فراهم شود که فرد در داخل شهر حضور پیدا نکند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در مرکز استان خراسان شمالی در حال حاضر دو مرکز نمونه گیری ۱۶ ساعتهفعال هستند، گفت: مرکز سوم هم در حال راه اندازی است.
دلشاد اظهارداشت:  تاکنون برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی از فضای بیرون ساختمان برای مکان انتظار استفاده می شد، اما باتوجه به سرد شدن هوا باید  فضایی سرپوشیده و مناسب برای انتظار مراجعه کنندگان به این مراکز پیش بینی شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر در استان خراسان شمالی شهرستان های بجنورد، اسفراین و فاروج در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار دارند و بخش نامه های محدودیت های که از اول آذرماه در سطح کشور اجرایی خواهد شد براساس این رنگ‌بندی ها صادر شده است.
دلشاد خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در کشور از لحاظ تعداد پلمپ ها در آخرین جایگاه قرار گرفته است.
وی افزود: طرح ضربتی محله محور مقابله با کرونا سه روز در هفته با همکاری مجموعه بسیج ادارات و دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا خواهد شد.
وی هدف از اجرای این طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت های مردمی و هماهنگی بین بخشی ، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش میزان بستری  عنوان کرد.

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک