پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ساعت ۱۳:۲۵
گزارشی از بررسی چرایی شلوغی مرکز تعویض پلاک خودرو در اسفراین؛

بی پولی، عامل شلوغی مرکز تعویض پلاک اسفراین

در شرایطی که دولت به سمت الکترونیکی شدن خدمات مختلف برای ارائه به مردم گام برمی دارد، پلاک گذاری خودرو به مشکلی بزرگ برای شهروندان تبدیل شده و در این روزهای بحرانی کرونا، دردسرساز شده است.
بی پولی، عامل شلوغی مرکز تعویض پلاک اسفراین ,

به گزارش عصراترک از اسفراین، مراکز تعویض پلاک با توجه به شیوع ویروس کرونا ، به شدت روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند، و بسیاری از شهروندان با حضور از ساعت های اولیه بامداد و حتی از شب قبل و ازدحام در نزدیکی آنها صف‌های طولانی از خودرو را برای تعویض پلاک ایجاد می‌کنند.


متاسفانه شهروندان با وجود کرونا بدون در نظر گرفتن فاصله گذاری اجتماعی مجبور هستند در صف‌های طولانی زمان زیادی را بایستند و  بخاطر فعالیت تنها یک باجه در شهرستان برای دریافت پلاک جدید خودرو تجمع زیادی وجود دارد. 


یکی از شهروندان اسفراینی که خود را علی .ص  معرفی کرد و جوانی حدودا ۲۹ ساله بود به خبرنگار سپهرآیین گفت:  ساعت  حدود سه بامداد از خواب بیدار شدم و به خیال اینکه می‌توانم امروز کارم را انجام دهم و در صف طولانی معطل نمی‌شوم راهی مرکز تعویض پلاک اسفراین شدم.


وی ادامه داد: ساکن روستای گورپان هستم، ساعت چهار بامداد بود که به مرکز تعویض پلاک رسیدم و با صف طولانی در آن ساعت صبح مواجه و شوکه شدم.


این شهروند اسفراینی در ادامه گفت: واقعا برایم سخت است این شرایط و من اگر برای تعویض پلاک به شهرهای همجوار میرفتم شاید کار من زودتر انجام می شد .


این شهروند در پایان گفت: من نیزمانند خیلی دیگر از افرادی که برای تعویض پلاک آمده‌اند کارگر هستم و اگر پرونده ام نقصی داشته باشد باز مجبورم برای طی کردن همین روال یک روز دیگر از صبح تا ظهر در صف بمانم و اگر شانس با من یار باشد می‌توانم کارم را انجام دهم.


زکیه .ص شهروند دیگر اسفراینی به خبرنگار سپهرآیین  گفت: من نیز از ساعات اولیه بامداد برای تعویض‌پلاک به این مرکز مراجعه کرده‌ام و بعد از ساعت‌ها انتظار نفر ۲۹ شدم. 


وی ادامه داد: روزانه ۳۰ نوبت بیشتر داده نمی شود و خیلی خوشحالم که نفر ۲۹ شدم و نوبت رسید .


پیگیر الکترونیکی کردن پلاک گذاری خودروها هستیم


فرماندار اسفراین در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین گفت:جلسه گذشته ستاد  کرونا شهرستان نیروی انتظامی ابلاغ شده است که تدابیر لازم اندیشیده شود که صف های پلاک گذاری کمتر شوند و البته صف ها بیشتر خودرویی هستند.


 طاهر رستمی گفت: در مکان دفتر، پروتکل های بهداشتی رعایت می شود ولی همچنان صف های تعویض پلاک را داریم و با وجود اینکه در تمام نقاط کشور این موضوع وجود دارد، تاکنون نتوانستیم راهکار خوبی برای رفع آن پیدا کنیم و این موضوع را به ستاد کرونا استان نیز اعلام کردیم که اگر بشود تصمیم مشترک استانی برای این قضیه گرفته شود.


رستمی افزود: به لحاظ ساختار و فضای نیروی انسانی، ظرفیت بهبود شرایط وجود ندارد اما از طریق م بنیاد تعاون باید پیگیری کنیم تا سرمایه‌گذار در این زمینه پیدا شود.

 


وی دلیل تعطیلی دو ماهه ابتدای سال را نبود سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود سرمایه گذار بعد از دوماه تعیلی فعالیت مجدد دفتر تعویض پلاک به همان مسئول قبلی واگذار شد. 


نماینده عالی دولت در شهرستان اسفراین با بیان اینکه این قبول داریم که به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی کمبود داریم، ادامه داد: چنانچه متقاضی تاسیس دفتر وجود داشته باشد و به لحاظ چارت تشکیلاتی مشکلی وجود نداشته باشد، قطعاً تمام تلاش خود را برای تاسیس دفتر جدید و رفع مشکل انجام خواهیم داد.


رستمی افزود: پیرو دستور استاندار مبنی بر الکترونیکی کردن خدمات، این موضوع را هم پیگیری کرده ایم و مکاتبات برای ایجاد زیرساخت های لازم با دستگاه های مختلف انجام شده است.


توان اندک تجهیزاتی و نیروی انسانی مرکز تعویض پلاک


فرمانده نیروی انتظامی اسفراین  نیز در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین گفت: پلیس راهوارشهرستان توانایی بازدید بیشتر خودرو را دارد.


سرهنگ مجید یگانه پور با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۳۰ الی ۴۰ خودرو بازدید می شود، اظهارکرد: مشکل مرکز تعویض پلاک، کمبود تجهیزات است چراکه هم اکنون در این دفتر فقط یک کاربر با یک سیستم مشغول به کار است و طبیعی است که توان آن فرد و یک سیستم بیشتر از این تعداد نیست.


وی تصریح کرد: اگر نیاز باشد پلیس راهور شهرستان، روزانه صد خودرو را بازدید می کند اما مرکز دفتر تعویض پلاک توان ثبت این تعداد خودرو و پاسخگویی به ارباب رجوع را ندارد چراکه گاهی در پاسخگویی به همین 30 خودرو هم به مشکل می‌خورند.


یگانه پور افزود: همچنین دفتر تعویض پلاک محدودیت مکانی دارد یعنی توان مالی مسئول دفتر جوابگوی تامین نیرو یا سیستم اضافه نیست.


 وی دلیل دیگر طولانی شدن روند را قانون ثبت نام های خودرو توسط شرکت های ایران خودرو و سایپا اعلام کرد بدین ترتیب که این شرکت ها اعلام می کنند، افرادی می توانند برای خرید خودرو ثبت نام کنند که پلاک به نام آنان وجود نداشته باشد و این قضیه یکی از مواردی است که مزید بر علت شده و مردم برای اینکه بتوانند در طرح های ثبت نامی شرکت ها ثبت نام کنند به دفاتر پلاک‌گذاری هجوم می برند تا تعویض پلاک کنند .


فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین ادامه داد: مورد دیگر شلوغی مراکز به این دلیل است که ثبت نام های الکترونیکی برای تعویض پلاک فقط در مرکز استان انجام می شود و در شهرستان زیرساخت های لازم تهیه نشده است که باید توسط موسسه رهگشا انجام شود.


یگانه پور اظهار کرد: مسئول فعلی مرکز تعویض پلاک توان اجاره مکان بزرگتر یا اضافه کردن سیستم یا نیروی کاری  اضافه کنم را ندارد و نیازمند همراهی مسئولین برای پرداخت تسهیلات جهت تجهیز دفتر و جذب نیروی کار بیشتر است.


وی همچنین قطع و وصلی های اینترنت را از مواردی عنوان کرد که این روند را در این روز ها کند می کند.

 

انتهای پیام/ حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک