شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ساعت ۸:۵۹

گلایه دانش آموزان شیروانی از اپلیکیشن شاد / وعده هایی که محقق نشد

اپلیکیشن شاد با هدف پر کردن جای خالی مدارس در دوران قرنطینه کرونایی از بدو ورودش به منازل دانش آموزان، مشکلات زیادی را با خود به همراه آورد به گونه ای که امکان ادامه تحصیل بخش زیادی از دانش آموزان را از بین برد.
گلایه دانش آموزان شیروانی از اپلیکیشن شاد / وعده هایی که محقق نشد,

به گزارش عصر اترک، شبکه آموزشی دانش آموز یا همان برنامه شاد، قرار بود در روزهای کرونایی مرهم آموزش باشد اما معلمان و اولیای دانش آموزان را گریبان گیر مسائل زیادی کرده است.

بعد از آن که کرونا در کشور همه گیر و مدارس تعطیل شد، برخی معلمان که دلسوزتر بودند و دانش آموزانی که درس خوان‌تر بودند، بیکار نماندند، فرصت را از دست نداند و وارد فضای مجازی شده و آموزش ها را در آن بستر پیگیری کردند.

اما کار کرونا تا جایی پیش رفت که تعطیلی مدارس، تا آخر سال تحصیلی ادامه پیدا کرد و در این شرایط، آموزش و پرورش اعلام کرد که معلمان و دانش آموزان، باید با نصب برنامه شاد، آموزش ها را در این شبکه، دنبال کنند.

اما مدیران، دبیران، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان شیروانی معتقدند که شبکه شاد با مشکلاتی روبه رو است و نتوانسته است رضایت خاطر آنان را فراهم کند، این شبکه به لحاظ فنی دارای مشکل و کند است مطالب دیر ارسال و دریافت می شود، اما آموزش و پرورش می گوید که ارسال و دریافت مطالب، به ثانیه، طول نمی کشد.

 

مشکلات دبیرستانی ها بیشتر است

حشمت جوادی یکی از والدین شیروانی گفت: بیشتر مشکلات نرم افزار شاد در بین دانش آموزان دبیرستانی نظیر کاردانش و فنی و حرفه ای است.

خانم پهلوان دانش آموز سال سوم دبیرستان گفت: در بارگذاری فیلم و صدا برای دبیر دچار مشکل هستم و نرم افزار شاد کلا دیر به روز می شود و روزانه بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح هنگ میکند.

نادری دبیر شیروانی در رابطه با وضعیت اپلیکیشن شاد گفت: در ابتدا سرعت نرم افزار بسیار پایین بود ولی پس از گذشت مدتی با اضافه شدن قابلیت پخش زنده مثل لایو اینستاگرام تقریبا بیشتر مشکلات حل شد.

 وی گفت: روشی که بنده و همکاران در دبیرستان محل خدمت خود انجام می دهیم ضبط دروس با دوربین در قالب فیلم های یکساعته و دو ساعته است که توسط فلش، هارد و ... تحویل اولیای دانش آموزان می شود تا دانش آموز در منزل از آن استفاده و مشکلات خود را از طریق اپلیکیشن شاد اعلام کند.

یکی از معلمان مدارس روستایی خراسان شمالی در این باره گفت: مطالب در برنامه شاد، به سختی بارگزاری می شود و بسیار کند است، در این مدت من و خانواده ها را کلافه کرده است

وی که نخواست نامش اعلام شود، اظهار داشت: دانش آموزان و اولیا هم گلایه مند هستند که مطالب بارگزاری شده، در این برنامه قابل دریافت نیست.

 

حضور 74 درصد دانش آموزان شیروانی در شاد

رئیس اداره آموزش و پرورش شیروان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: 74 درصد دانش آموزان شیروانی عضو شاد هستند.

علی ابراهیمان اظهارکرد: در شهرستان شیروان 30 هزار و 478 دانش آموز وجود دارد که از این میزان 22 هزار و 551 نفر یعنی 74 درصد آنها توانسته اند وارد نرم افزار آموزشی شاد شوند.

وی ادامه داد: این میزان نیز به منزله این نیست که همه دانش آموزانی که وارد شاد شده اند، صرفا امکانات آنها متعلق به خودشان است بلکه ممکن است توسط خیری یا بصورت امانتی تهیه شده است.

ابراهیمیان افزود: از 391 مدیر شهرستانی، 377 تن وارد نرم افزار شاد  شده اند که بیش از 96 درصد است.

وی گفت: در شهرستان شیروان 2 هزار و 702 معلم وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 516 معلم وارد نرم افزار شاد شده اند که بیش از 93 درصد است.

ابراهیمیان خاطر نشان کرد: طبق گفته های مسئولان اینترنت در نرم افزار شاد رایگان است و حجم مصرفی ندارد اما گلایه های در این زمینه وجود دارد.

 

انتهای پیام/حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک