جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ساعت ۱۲:۱۳
نماینده گلستان در مجلس:

فرش دو روی دویدوخ بهترین کالا برای ارز آوری است

امان قلیچ شادمهر با بیان اینکه جرگلان و گلستان اشتراکات فراوان اقتصادی و فرهنگی دارند که با گسترش ارتباط بین دو استان می توان از این ظرفیت ها در جهت درآمد زایی استفاده کرد، گفت: فرش دو روی دویدوخ بهترین کالا برای ارز آوری است.
فرش دو روی دویدوخ بهترین کالا برای ارز آوری است,

امان قلیچ شادمهر، نماینده گنبد کاووس و بخش داشلی برون استان گلستان در مجلس در بازدید از منطقه جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک هدف از حضور در بخش جرگلان را بررسی بیشتر مشترکات فرهنگی و اقتصادی و توسعه روابط عنوان کرد .

وی افزود: ما در این دیدار از فرش دورو بازدید داشتیم که فرش دوروی دویدخ نه تنها در جرگلان و استان حتی در کشور هم می تواند تحول ایجاد کند و برای کشور ارز آور باشد و موزه و نمایشگاه های مختلف برگزار شود و بزرگترین محل گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه نقاط مشترک فرهنگی و اقتصادی بسیاری از جمله در حوزه اسب، فرش و نوغانداری داریم، گفت: پتانسیل های بالایی را در جرگلان دیدیم که می تواند به جاذبه های بین المللی تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مسئله راه جهت برقراری ارتباطات دو استان اشاره کرد و گفت : برای توسعه و استحکام ارتباط دو منطقه نیازمند جاده هستیم که نمونه آن همین جاده مراوتپه به جرگلان است که خوشبختانه استان گلستان در حال حاضر تا اعتبار جهت ساخت ۱۳ کیلومتری این جاده تخصیص داده است اما طبق اطلاعاتی که دارم از طرف خراسان شمالی کار مهمی برای تکمیل  این پروژه انجام نشده است.

شادمهر خاطرنشان کرد : در حال حاضر که زمان تخصیص بودجه است همت استاندار، فرماندار و نمایندگان استان برای به نتیجه رسیدن  پروژه و چانه زنی برای تخصیص اعتبار نیاز است.

نماینده استان گلستان شهرستان گرگان و گنبد و همچنین نماینده 5 شهرستان خراسان شمالی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری , معاونان ادراه کل جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و صمت به همراه مسولان بومی در میدان اسب رازوجرگلان حضور پیدا کردند که در ابتدای این برنامه اسبداران منطقه جرگلان با اسب های اصیل ترکمن به استقبال آنان آمدند و سپس بازدید های مختلفی از اسب و فرش ترکمن و دیدار مردمی صورت گرفت


انتهای پیام/رحیمی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک