شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ساعت ۱۱:۵۷
نماینده خراسان شمالی در مجلس:

صنعت اسب جایگزین خوبی برای درآمد های نفتی است

نماینده خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: اسب اصیل ترکمن به عنوان نژاد مهم ایرانی و از برترین نژادهای دنیا یکی از ظرفیت های مهم منطقه است که ناشناخته باقی مانده است، اگر بتوانیم این صنعت را رونق دهیم می توان آن را جایگزین نفت کرد .
صنعت اسب جایگزین خوبی برای درآمد های نفتی است,

محمد وحیدی،نماینده مجلس در شهرستان های بجنورد،مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، رازوجرگلان هم در حاشیه دیدار نمایندگان استان گلستان و خراسان شمالی از منطقه جرگلان درگفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهارکرد: یکی از مشترکات مهم بین دو استان گلستان و خراسان شمالی ارتباط بین سرزمینی و فرهنگی است وحضور دکتر شادمهر، نماینده گنبد کاووس و بخش داشلی برون  در استان خراسان شمالی برای توسعه بیشتر این اشتراکات است .

محمد وحیدی افزود : صنایع اسب و فرش، دو بخش مشترک بسیار مهم بین دو استان است که از طریق آن می توان ارتباط  دو استان را تقویت کرد و رونق اساسی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: کشور ترکمنستان نیز به عنوان کشور هم مرز با دو استان، مشترکات فرهنگی بسیاری با ما دارد و این کشور به عنوان دروازه آسیای میانه می تواند باعث ایجاد رونق اقتصادی در این دو استان شود.

وحیدی ایجاد بازارچه و گذر مرزی را از راهکارهای گسترش مراودات عنوان کرد و گفت: البته این موضوع بارها پیگیری شده اما هنوز کشور ترکمنستان با آن موافقت نکرده است.

این نماینده استان در مجلس درباره جاده جرگلان به مراوتپه نیز گفت : ما خواهان ارتباط با استان گلستان و دیگر استان ها هستیم ولی در گذشته برای برقراری این مرادوات فکر اساسی نشده است.

وحیدی از جاده به عنوان یکی از مهمترین زیر ساخت ها نام برد و افزود: ارتباط استان های خراسان شمالی و گلستان از طریق جاده مانه و سملقان به کلاله و جرگلان به مراوتپه است که جهت وصل آن باید بهسازی و تقویت جاده صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: خراسان شمالی در حوزه راه فقیر نگه داشته شده در حالی که وضعیت استان گلستان بهتر بوده است.

وی اظهارکرد: پروژه راه جرگلان به مراوه تپه به دلیل اینکه در دوسال گذشته راه های روستایی از محل اعتبارات ملی حذف شده اند و تخصیص اعتبار به استان واگذار شده به صورت نیمه تمام رها شده است.
نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس در ادامه با بیان اینکه اسب اصیل ترکمن به عنوان نژاد مهم ایرانی و یکی از برترین نژادهای دنیا یکی از ظرفیت های مهم منطقه است که ناشناخته باقی مانده است، گفت: اگر بتوانیم این صنعت را رونق دهیم می توان آن را حتی جایگزین نفت کرد .

خبرنگار : صاحب جمال رحیمی

انتهای پیام /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک