جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ساعت ۱۹:۰
امام جمعه آشخانه مطرح کرد:

مشکلات کشور ناشی از سه عامل خیانت، جهل و تنبلی مسئولان سیاسی و اقتصادی است

امام جمعه آشخانه مشکلات کشور را ناشی از یکی از سه عاملِ خیانت، جهل و تنبلی مدیران اقتصادی و سیاسی دانست و گفت: اقتصاد ایران در سالهای اخیر، حتی قبل از خروج آمریکا از برجام نیز بر اثر سوء مدیریت‌ها، رنج می برد.
مشکلات کشور ناشی از سه عامل خیانت، جهل و تنبلی مسئولان سیاسی و اقتصادی است,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان، حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه مانه و سملقان در خطبه های نماز جمعه ۱۶ آبان با اشاره به ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که روز استکباستیزی نامیده شده است، گفت: به بیان امام راحل عظیم الشأن این اتفاق، انقلاب دوم بود.
وی با اشاره برگزاری مراسم ۱۳ آبان امسال که به دلیل شرایط کرونایی، بصورت متفاوت برگزار شد، ادامه داد: عدم برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان به معنای سکوت در برابر استکبار نبوده است.
احمدزاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به گران شدن پنجاه تا صد درصدی کالاهای داخلی در یکسال اخیر، خاطرنشان کرد: گزارش‌های مختلف بیانگر آن است که اکثر کالاهای تولید داخل اعم از چرم، پارچه، لوازم خانگی، مواد خوراکی و هزینه‌های مرتبط با خدمات حمل و نقل طی یک سال اخیر افزایش بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی داشته اند.
وی افزود: وضعیت کنونی نشان دهد که دولت هیچ نظارت و حاکمیتی به بازار نداشته و کارها به حال خود رها شده‌اند.
خطیب نمازجمعه آشخانه با اشاره به نقش سودجویان بعنوان اصلی ترین عامل گرانی کالاهای داخلی، تصریح کرد: قدر مسلّم، تعداد این سود جویان در هر شهر آنقدر زیاد نیست که دستگاه های نظارتی نتوانند آنان را شناسایی کرده و یا سر از کار آنها در بیاورند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با وجود نفوذی ها در کشور، ادامه داد: تردیدی نیست که دشمن علیه ما دست به یک جنگ اقتصادی تمام عیار آشکار زده است.
امام جمعه آشخانه با تاکید بر اینکه دولت باید فکر اساسی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور کند، اظهار کرد: نباید سرنوشت اقتصاد، معیشت، سفره و زندگی مردم را به دست نتیجه انتخابات آمریکا داد.
احمدزاده ظرفیت‌های عظیم در حوزه منابع طبیعی، معدنی، انرژی و نیروهای جوان متخصص و کارآمد انسانی را برگ برنده جمهوری اسلامی در جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: امروز اقتصاد اروپا و برخی از کشورهای توسعه یافته مثل ژاپن از نیروی کار پیر و کمبود نیروهای جوان رنج می برد.
وی با بیان اینکه همه ابعاد جنگ اقتصادی در خارج از مرزهای قرار ندارد ، خاطرنشان کرد: این جنگ ضرورتاً به بازو های انتقال دهنده در داخل نیاز دارد.
خطیب نمازجمعه آشخانه ادامه داد: یکی از بازوهای داخلی جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی در محیط کسب و کار قرار دارد که بصورت مستقیم با دشمن عمل می کنند و مشغول به هم ریختن اوضاع داخلی ما هستند.
احمدزاده افزود: بازوی داخلی دیگر جنگ اقتصادی در نهادهای حکومتی ما رسوخ کرده و سبب بروز خطاهای راهبردی در تصمیمات اقتصادی کشور می شوند.
وی تاکید کرد: این بازوها باید بدون ترحم و تاخیر قطع شوند.
امام جمعه آشخانه با ابراز تاسف نسبت به تفکر برخی از افراد داخل کشور که در صندوق های رأی آمریکا، به دنبال کلید حل مشکلات کشور  می گردند، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی در کشور وجود دارند که به خصوص در شرایط کرونایی نشان دادند راه صد ساله را با اتکا به نیروی داخلی می توان یک شبه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیمود.
وی با اشاره به رونمایی سامانه پرتاب رگباری موشک توسط سپاه درست در روز انتخابات آمریکا، تصریح کرد: معنای این اقدام سپاه این است که منتظر ترامپ و بایدن نبوده و بدون نگاه به غرب می توانیم قوی باشیم چرا که رهبری فرمودند باید قوی باشیم.
احمدزاده در پایان: مشکلات کشور را ناشی از یکی از سه عاملِ خیانت،جهل و تنبلی مدیران اقتصادی و سیاسی دانست و ادامه داد: روشن است که اقتصاد ایران حتی قبل از خروج  آمریکا از برجام نیز بر اثر سوء مدیریت‌ها، رنج می برد.

انتهای پیام / م ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک