پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ساعت ۱۳:۵۸
معاون امور دهیاری ها وشوراهای استانداری خراسان شمالی:

خروج آمریکا از معاهدات بین المللی نشات گرفته از خوی استکباری آنهاست

محمد عوض زاده با اشاره به اینکه همواره نگاه استکبارجهانی و در راس آن آمریکا، منفعت طلبانه و استعمارگرایانه است، گفت: خارج شدن وعدم پایبندی آمریکا به معاهدات بین المللی نشآت گرفته ازخوی استکباری آنان دارد.
خروج آمریکا از معاهدات بین المللی نشات گرفته از خوی استکباری آنهاست ,

محمدعوض زاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در شیروان اظهار داشت: ملت بزرگ ایران درطول تاریخ با استکبارجهانی مبارزه کرده وهزینه های زیادی برای این مبارزه ها پرداخته است.

وی ادامه داد: در سال 58 دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را درتهران تسخیر کردند وجاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند که باتوجه به اهمیت بالای این حرکت امام (ره) انقلاب دوم و عظیم تر از انقلاب اول نامگذاری کردند.

عوض زاده با بیان اینکه 13 آبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبارجهانی نام گذاری شده است، گفت: گرچه این روز حوادث تلخی در دل دارد اما به این دلیل که این حوادث سرنوشت ساز بودند برای کشور عظمت و جایگاه والایی دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با گذشت 40 سال ازانقلاب اسلامی ایران، ملت به دلیل ایستادگی درمقابل استکبارجهانی با تحریم های بی سابقه آمریکا مواجه است که فشارهای اقتصاری فراوانی بر اقشار مختلف مردم وارد کرده است.

وی با بیان اینکه درسیزده آبان مردم انقلابی ایران به همه مستضعفین جهان نشان دادند که دیوار ظلم و ستم شکستنی است، گفت: امروز علی رغم همه مشکلات افتصادی مردم ایران تحت فرمان رهبری فرزانه، با صلابت درمقابل آمریکا جنایتکار ایستادگی می کنند.

معاون امور دهیاری ها وشوراهای استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه همواره نگاه استکبارجهانی در رآس آن آمریکا، منفعت طلبانه و استعمارگرایانه به قوانین ومعاهدات بین المللی است، یادآور شد: خارج شدن وعدم پایبندی آمریکا به معاهدات بین المللی نشآت گرفته ازخوی استکباری آنان دارد.

این کارشناس مسئول اظهار داشت: امروزه به راحتی در نظام بین الملل که قواعد آن از خرد مادی ومنفعت طلبانه برخوردار و معطوف به قدرت تک قطبی غرب و امریکا است، به گونه ای قواعد تعریف می شوند که در صورت مخالفت مورد تحریم و تنبیه قرار خواهد گرفت.

عوض زاده عنوان کرد: به صورت نمونه معاهده آب وهوای پاریس که با اجماع  200 کشور باهدف مقابله با گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی براثرگازهای گلخانه ای شکل گرفت، طی ماه های قبل با تصمیم یک جانبه رئیس جمهور آمریکا خارج شدند که نگرانی فعالین محیط زیست را به همراه داشته است.

 وی خروج یک جانبه آمریکا از برجام، نقض آشکارحقوق بین الملل در واقع بخشی از معاهده هایی خواند که به عهدشان وفادار نبودند .

این کارشناس مسئول با اشاره به اینکه سیاست ترامپ برمبنای یکجانبه گرایی و زورگویی افراطی استواراست، گفت: خروج ایالت متحده ازسازمان بهداشت جهانی دراین شرایط سخت کرونایی بیانگررویکرد نظریه غلط ترامپ دارد.

عوض زاده ادامه داد: حضور آمریکا در معاهدات بین المللی منفعت طلبانه است تا زمانی که بتواند از کنوانسیون ها یا معاهدات بین المللی علیه کشورهای دیگر بویژه کشورهای مستقل استفاده کند درآن حضور دارد ودرغیر این  صورت از آن خارج می شود.

وی یادآور شد: امروزه همه شرارت های امریکا در جهان بویژه منطقه خاورمیانه نشات گرفته ازخوی مستکبرانه آن است وهر کشوری که بخواهد مستقل باشد و در مقابل سیاست های ظالمانه آمریکا مقاومت کند باید هزینه های زیادی پرداخت کند.

 

انتهای پیام/ حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک