پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ساعت ۸:۹
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین:

آزمایشگاه مولکولی اسفراین با کمبود نیرو مواجه است/ روزانه ۱۰۰ مورد نمونه گیری کرونا در حال انجام است

نادر نیک پرست گفت: مشکل اصلی دانشگاه علوم پزشکی اسفراین در حال حاضر کمبود نیروی متخصص آزمایشگاه ها و نیروهای جایگزین برای آنان در زمان خارج شدن موقت نیروها از چرخه خدمت است.
آزمایشگاه مولکولی اسفراین با کمبود نیرو مواجه است/ روزانه ۱۰۰ مورد نمونه گیری کرونا در حال انجام است,

نادر نیک پرست، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین، در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد ابتلا به کرونا در شهرستان و بالا رفتن تقاضا برای انجام تست،  توان پاسخگویی آزمایشگاه ها رو به کاهش است.


وی با بیان اینکه نمونه آزمایش های گرفته شده در مکان های مختلف سطح شهر جهت بررسی به آزمایشگاه مرکزی ارسال می شود، گفت: این مکان ها اعم از کلینیک های سرپایی در اسفراین و صفی آباد هستند.


نیک پرست با اشاره به اینکه برخی از روزها تعداد آزمایش های ارسال شده به آزمایشگاه اصلی بیش از 100 نمونه است، افزود: تعداد نیروهای آزمایشگاه محدود است، همچنین آزمایش های مولکولی توسط افرادی متخصص انجام می شود،گاها پاسخ آزمایش ها به روز بعد موکول می شود.


این مقام مسئول با اعلام اینکه به طور رسمی برای گرفتن تست محدودیتی اعلام نشده است، گفت:  اگر روند افزایشی تست ها به همین شکل پیش رود قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد و برای رفع مشکل کمبود نیروی متخصص این واحد در حال حاضر سه نیروی تخصصی در حال آموزش هستند.


 نیک پرست گفت: مشکل اصلی دانشگاه علوم پزشکی اسفراین در حال حاضر کمبود نیروی متخصص آزمایشگاه ها و نیروهای جایگزین برای آنان در زمان خارج شدن موقت نیروها از چرخه خدمت است. 


وی با بیان اینکه انجام تست کرونا تنها برای گروه های هدف، رایگان است، گفت: این گروه های هدف شامل افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار، بیماران خاص و پرخطر هستند.

نیک پرست خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل ها، افراد دارای علائم ابتلا به کرونا  و کسانی که تست کرونای یکی از اعضای خانواده آنان مثبت بوده، نیاز به تست مجدد ندارند و بر مبنای غربالگری باید شرایط خود قرنطینگی را  اعمال کنند.

 

انتهای پیام/ حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک