پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ساعت ۰:۱
فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین عنوان کرد ؛

عدم آگاهی در فضای مجازی تهدیدی برای جوانان در فضای حقیقی است

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین گفت : ناآگاهی از فضای مجازی تهدیدی برای جوانان در فضای حقیقی است.
عدم آگاهی در فضای مجازی تهدیدی برای جوانان در فضای حقیقی است,

به گزارش خبرنگار سپهرآیین، سرهنگ "مجید یگانه پور "در جمع جوانان و نوجوانان  هیئت محبان الزهراء با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء ،علی الخصوص شهید خدمت سرهنگ جاوید مهری اظهار داشت : حضور مداوم و عدم آگاهی در فضای مجازی می تواندشما را از تعامل و برقراری ارتباط با اعضای خانواده و محیط اطرافتان محروم سازد. 

وی با بیان اینکه قابلیت های جذاب اینترنت در این فضا موجب گرایش بیش از حد نوجوان به اینترنت شده است عنوان داشت: امروزه به دلیل رشد تکنولوژی و دسترسی همگانی به فضای مجازی ، تبدیل به فضایی شده است که بعضی از انسان ها در آن زندگی می کنند چرا که یکی از عوامل استقبال بی نظیر جوانان و نوجوانان از فضای مجازی، پنهان سازی هویت‌های فردی و حتی گروهی است.  

وی افزود:سوء استفاده کلاهبرداران ازفضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و باسوء استفاده از ناآگاهی وسادگی نوجوانان و جوانان دراین فضا مرتکب جرائمی می شوند که می تواند از جنبه های مختلف این قربانی را تحت الشعاع قرار داده و گاها منجر به نابودی آنان شود. 
این مقام انتظامی با بیان اینکه بسياري از نوجوانان در شرايطي وارد فضاي مي‌شوند که هنوز شناخت زيادي نسبت به درياي اطلاعات موجود در اينترنت ندارند عنوان داشت : این درياي  متلاطم درصورت عدم توانايي شناگري کاربران به‌راحتي آنان را مي‌بلعد.  
فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین با اشاره به گسترش استفاده ناصحیح فضای مجازی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان خاطرنشان کرد: بایستی درحوزه فضای مجازی کلیه دستگاهها و سازمان های فرهنگی و اجتماعی فرهنگ سازی و آگاهسازی عمومی لازم را در دستور کار قراردهند.  
گفتنی است در پایان مراسم مسئول هیئت محبان الزهراء به مناسبت هفته ناجا از فرمانده انتظامی با اهداء هدایائی قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک