جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ساعت ۹:۳۴
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گرمه :

پخت نذری باید براساس رعایت پروتکل های ستاد ملی کرونا انجام شود

حجت الاسلام شیرمحمدیان پخت و پز در محل مساجد را ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورتی که تمایل به پخت و پز داشته باشند باید تحت نظارت نماینده بهداشت و درمان و براساس دستورالعمل های ستاد ملی کرنا باشد زیرا سلامتی مردم در اولویت قرار دارد.
پخت نذری باید براساس رعایت پروتکل های ستاد ملی کرونا انجام شود,

حجت الاسلام شیرمحمدیان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار عصراترک در این شهرستان با اشاره به اینکه در طول تاریخ بیماری های فراوانی گریبان گیر ملت اسلامی شده اند که با متوسل شدن به امام حسین (ع) مرتفع شده ، اظهار داشت: در شرایط فعلی حاکم بر جامعه، محرم نیز امسال متفاوت تر از هر سال اجرایی می شود و برنامه های از عشق و شور و عقلانیت در کنار سلامتی را تجربه می کند.


وی با اشاره به اینکه مسئولیت مراسمات عزاداری محرم برعهده سازمان تبلیغات است، گفت: در چند ماه اخیر تمامی برنامه ها و برنامه ریزی ها براین اساس بوده است که برنامه محرم اجرایی شود که انشالله با کمک نهاد و دستگاه ها و مردم بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری هستند.


این مقام مسئول اضافه کرد: با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری در اجرای مراسمات محرم بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا ، ما نیز به عنوان بخشی کوچک از جامعه همین الگو را در راس اجرا قرار داده ایم و پیرو ستاد ملی کرونا هستیم زیرا سلامتی مردم مهم است.


حجت الاسلام شیرمحمدیان خاطرنشان کرد: هر هیئت برای برگزاری مراسم باید در سامانه بیرق ثبت نام کرده باشد تا بتوانیم راحت تر با هیئت ها ارتباط برقرار کنیم و مصوبات را به صورت تمام و کمال به انها ابلاغ کنیم و هر نهادی به جز سازمان تبلیغات اسلامی مجوزی به هیئت ها داده باشد تخلف کرده است.


وی با اشاره به اینکه تجمع بدون فاصله گذاری اجتماعی ممنوع است، گفت: براساس ثبت نام رئیس هیئت در سامانه بیرق محل برگزاری و تمامی مشخصات آن جویا می شود.


حجت الاسلام شیر محمدیان با بیان اینکه حداکثر زمان ابلاغ شده از ستاد ملی کرونا برای برگزاری مراسم دو ساعت تعیین شده است ،گفت: افراد بدون ماسک نباید اجازه ورود داشته باشند و تا تمام شدن مراسم افراد به صورت مستمر از ماسک استفاده کنند.


وی همچنان پخت و پز در محل مساجد را ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورتی که تمایل به پخت و پز داشته باشند باید تحت نظارت نماینده بهداشت و درمان باشد که سلامتی مردم به خطر نیفتد.


این مقام مسئول با بیان اینکه نظارتها از رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری به صورت شبانه و مستمر در جریان است، گفت: در صورتی که هیئتی بر خلاف مقررات عمل کند تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد زیرا سلامتی مردم در اولویت است.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گرمه افزود: در صورتی عدم توجه هیئت بعد از تذکرات امتیاز آن هیئت کم و مجوز به مدت 6 ماه تعلیق خواهد شد و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.


وی در انتها از تمامی هیئت های شهرستان تقاضا کرد که نسبت به رعایت پروتکل ها اهتمام داشته باشند تا مورد به خطر افتادن سلامتی مردم نشوند.

 

انتهای پیام/ غلامی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک