جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۳۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ساعت ۱۱:۲۹
ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی:

اشک ریختن بر مصیبت امام حسین(ع) گناهان را پاک می کند/ آموختن درس عزت و آزادگی در مکتب امام حسین(ع)

هرچند پیرامون عزاداری در میان مذاهب اسلامی تفاوت‌هایی وجود دارد، اما یکی از مهم‌ترین مشترکات شیعه و سنی محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت رسول خدا (ص) است.
اشک ریختن بر مصیبت امام حسین(ع) گناهان را پاک می کند/ آموختن درس عزت و آزادگی در مکتب امام حسین(ع),

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک ، عاشورا یکی از روزهای مهم در روایت و احادیث بزرگان اهل سنت در طول تاریخ بوده و هست، در این روز مردم اهل تسنن خراسان شمالی با خیرات و انفاق به ایتام و دعوت از علماء و ریش سفیدان جهت ارواح طیبه امام حسین (ع) و دیگر شهدای اسلام فاتحه و قرآن قرائت کرده و  ارادت خود را به جگر گوشه پیامبر اسلام نشان می دهند.

 امامان جمعه اهل سنت خراسان شمالی نیز ضمن پرداختن به تلاوت قرآن در طول ایام محرم در مسجدها و دیگر مکان های دینی حوادث روز عاشورا را در اذهان خود و نمازگزاران تداعی می سازند و برای ظلم و ستم های که در حق فرزند حضرت علی(ع) و نوه رسول اکرم (ص) شده از چشمان خود اشک فرو می ریزند.

 در این میان به سراغ شماری از علمای شاخص ترکمن خراسان شمالی رفته و از زبان آنها جویای عشق و اردات اهل سنت استان به اهل بیت پیامبر اسلام شده ایم.


 اشک ریختن بر مصیبت امام حسین(ع) گناهان را پاک می کند

آنا آخوند پروانه، امام جمعه دهستان حصارچه راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، گفت: رسول الله در حدیثی فرموده اند، کسی که بخواهد به نوجوانان اهل جنت نگاه بیاندازد، امام حسین(ع) و امام حسن (ع) را نگاه کند.

وی اظهار کرد: در ایام محرم در خطبه های نماز جمعه نیز اهل سنت، اهل بیت را به یاد می آورند و در نماز های پنج گانه نیز از امامین یاد می کنیم و اینها نشان دهنده محبت اهل سنت به اهل بیت پیامبر(ص) است.

آخوند پروانه افزود: همچنین اهل سنت از حضرت فاطمه (ر ض) روایت دارند که کسی که به خاطر مصیبتی که به امام حسین(ع) شده از چشمانش اشک بریزد، خداوند آن را شفاعت خواهد کرد.

وی افزود: کسی که با خلوص نیت بر مصیبتی که بر امام حسین(رضی الله عنه) اتفاق افتاده از چشمانش اشک بریزد، خداوند در روز قیامت گناهانش را خواهد بخشید. 

وی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که به خاطر مصیبتی که بر امام حسین وارد شد، زمین و آسمان گریه کردند و حتی حیوانات جنگل نیز متأثر شدند و شهادت امام حسین و اصحابش از روزهای فراموش نشدنی است.

این آخوند اهل سنت تاکید کرد: حضرت امام حسین(ع) متعلق به اشخاص خاصی نیست، ما همانطور که رسول الله را دوست می داریم، امام حسین(ع) را نیز دوست می داریم و به همین خاطر ما محبت زیادی به اهل بیت رسول الله داریم.

 

درس قیام امام حسین (ع) ؛ بذل جان و مال و اولاد در راستای اعتلا و بقای اسلام است

امام جمعه اهل سنت کهنه جلگه مانه و سملقان نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امام حسین(ع) نوه رسول‌الله(ص) و فرزند حضرت علی(رضی‌الله عنه) و حضرت فاطمه زهرا است. اهل سنت برای ایشان که پیامبر، او را جگر گوشه و نور دیده خود می‌داند، احترام ویژه‌ای قائل هستند و آن بزرگوار را الگویی برای زندگی خود می‌دانند و نام مبارک او را بر فرزندان خود می‌گذارند.

آخوند محمد خادمی اظهارکرد: آنچه از قیام امام حسین (ع) باید آموخت؛ بذل جان و مال و اولاد در راستای اعتلا و بقای اسلام ناب پیامبر (ص) است که هیچ اولویتی برای فراموشی آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هدف از قیام امام حسین(ع)، آزادی‌خواهی و نبرد حق علیه باطل بود؛ ایشان یکی از اهداف خود از قیام را حفظ ارزشهای دین مبین اسلام اعلام داشتند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) به تمام مردم دنیا درس آزادگی، مقاومت، شهادت و عشق داد به طوری كه در خصوص مرگ فرمودند: مرگ در نزد من سزاوارتر از آن است که زیر بار ظلم و ستم بروم.

این آخوند اهل سنت خراسان شمالی خاطرنشان کرد:  رسول خدا(ص) امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را به عنوان سرور جوانان بهشت معرفی كرد( الحسن والحسین سیدا شباب أهل الجنّة) و ایشان را با گل خوشبوی این امت وصف كرده است فلذا ما اهل سنت نیز ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر(ص) داریم.



آموختن درس عزت و آزادگی در مکتب امام حسین(ع)
امام جمعه اهل سنت مسجدالنبی بجنورد نیز به خبرنگار ما گفت:  تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی تمام انسان‌های آزاده دنیا از واقعه کربلا و اتفاقاتی که برای امام حسین(ع) و یارانش افتاد متأثر و ناراحت هستند.

آخوند امان دردی یزدانی اظهارداشت: اهل سنت به اهل بیت(ع) عشق می‌ورزند و آنان را دوست دارند و معتقدند که مهمترین نکته در ابراز محبت با اهل بیت(ع)، اطاعت و پیروی از سیرت آنان و الگوبرداری از زندگی آن‌هاست.

وی تاکید کرد: هر انسان آزاده‌ای در هر عصر و زمانی که بخواهد عزت نفس داشته باشد شایسته است که در مکتب امام حسین(ع) درس عزت و شرف و آزادگی را بیاموزد؛ چون امام حسین(ع) با ایثار و از خودگذشتگی حاضر نشد تن به ذلت دهد و در نهایت مرگ سرخ را بر زندگی همراه با ذلت ترجیح داد.

این عالم اهل سنت استان گفت: یكی از نكات مهمی كه در جامعه اسلامی باید همواره مورد توجه قرار گیرد، حفظ و وحدت مسلمانان شیعه و سنی با یكدیگر است كه بحمد الهی با توجه به نظر علماء و برادران اهل سنت، این وحدت مثال‌زدنی در ایران اسلامی همچنان در ماه محرم نیز در اوج قرار دارد.

 

تهیه گزارش از بهنام وحیدی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک