دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۲۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ساعت ۱۰:۰

ابهامات برگزاری آزمون کارخانه آلومینای جاجرم

خبر برگزاری چهارمین آزمون استخدامی کارخانه شمش آلومینا در حالی چندی قبل اعلام شد که هنوز جزئیات برگزاری آزمون اعلام نشده است.
ابهامات برگزاری آزمون کارخانه آلومینای جاجرم,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم رفع معضل بیکاری و اشتغال دغدغه اصلی مردم شهرستان جاجرم است که با توجه به وجود شرکت آلومینا و شمش آلومینا بارقه امیدی در دل جوانان این شهر ایجاد کرده است.

در این مدت یکساله سه آزمون استخدامی برگزار شده است و فرماندار شهرستان جاجرم در جلسه کارگروه اشتغال خبر از برگزاری چهارمین آزمون استخدامی و اشتغالزایی برای ۱۸۵ نفر در صنعت آلومینا را داده است.

یکی از جوانان جاجرمی در شهرستان گفت: امروز با توجه به فشار های اقتصادی حتی کسانی که شغل پایداری دارند، دچار مشکل شده اند چه برسد به کسانی که کار هم ندارند.

وی ابراز داشت: با توجه به ایجاد اشتغال محدود و وجود آمار بسیار بالای بیکاری و افرادجویای کار قاعدتا کار را سخت می کند و با وجود شرکت بزرگ آلومینا جاجرم سطح توقعات را بالا برده است.

این جوان جاجرمی افزود: شرکت آلومینا می تواند با بومی گزینی مشکل قابل توجهی از جوانان جاجرمی را حل کند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد مسئولین درخصوص برگزار نکردن حتی یک همایش برای معرفی شرکت های تابعه شمش آلومینا و شرکت های پایین دست محصولات شمش گفت: وجود شمش آلومینا در منطقه می تواند صد ها شرکت پایین دست را ایجاد کند و باعث اشتغال هزار نفر شود اما متاسفانه تاکنونی عزمی در مسئولین مشاهده نشده است.

نوروزی یکی دیگر از جوانان جاجرمی گفت: این روزها پیرامون آزمون استخدامی آلومینا ابهامات فراوانی وجود دارد که هنوز برطرف نشده است.

وی افزود: ما هم خبر آزمون استخدامی را شنیدیم اما هنوز نمی دانیم این آزمون قرار است با چه نیازمندی هایی با چه شرایط تحصیلی و ... برگزار شود.

وی از مسئولین خواست هرچه سریعتر ابهامات را برطرف کنند تا بتوانیم خودمان را برای آزمون استخدامی آماده کنیم.



اولویت جذب با بومیان است
ولی اله اسماعیلی رئیس اداره صمت شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم در ارتباط با نظر اداره صمت در خصوص استخدامی آتی شرکت آلومینا گفت: از آنجائیکه این استخدام در قالب شرکت پیمانکاری است و افراد بکارگیری شده بصورت مستقیم ارتباط استخدامی با شرکت آلومینا ندارند بنابراین اولویت جذب نیرو افراد بیکار واجد شرایط بومی ساکن شهرستان از جمله بخشهای مرکزی، سنخواست و شوقان باید باشد.

وی افزود:اگر این موقعیت استخدامی در شهرستانهای همجوار می بود قطعا آنها هم اولویت بکارگیری نیروهایشان ظرفیت های انسانی درون شهرستان هایشان بود.

اسماعیلی گفت: امیدوارم مدیران آلومینا این موضوع را در نظر داشته باشند و نگاه ویژه ای به جوانان جویای کار شهرستان بویژه بخشهای مرکزی، سنخواست و شوقان از طریق اختصاص سهمیه به بخشهای مذکور داشته باشند.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک