چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ساعت ۱۰:۴
مسئول اداره دامپزشکی شهرستان جرگلان:

 ابتلای ۱۰۰۰ راس دام سبک در جرگلان به بیماری تب برفکی/ ۵۰ درصد دام سنگین منطقه واکسینه نشدند

مسئول پست دامپزشکی شهرستان جرگلان از درگیری هزار راس دام سبک این منطقه به دلیل واکسینه دیرهنگام بر اثر شیوع ویروس کرونا خبر داد .
 ابتلای 1000 راس دام سبک در جرگلان به بیماری تب برفکی/ 50 درصد دام سنگین منطقه واکسینه نشدند,

اسماعیل تقوایی مسئول دامپزشکی بخش جرگلان در شهرستان رازوجرگلان در گفتگو با عصر اترک گفت: پست دامپزشکی جرگلان ۵۴ روستا و کلاته را تحت پوشش قرار میدهد که باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر اتمام طرح واکسیناسیون تب برفکی قبل از اسفند سال پیش بود.

وی اظهار کرد: متاسفانه با همزمانی شیوع ویروس کرونا و رعایت بهداشت فردی و سلامت جامعه دامداران همچنین شرایط جوی در خدمات رسانی به دامداران واکسیانسیون کمی دیرتر از موعود انجام شد و در حال حاضر سه روستای ییلاق، بویاخلی و دویدخ که در حدود هزار راس دام سبک دارند درگیر بیماری تب برفکی شدند که کانون بیماری نیز روستای ییلاق معرفی شد.

 

وی گفت : در حال حاضر هیچکدام از دام ها تلف نشده است،  ولی علائمی نظیر لنگش،  زخم در مخاط دهان،تب  در دام سنگین دیده شد،که علائم بیماری تب برفکی است.

مسئول اداره دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان تصریح کرد: هرکجا که بیماری گزارش یا دیده  شود بنا به گزارش دامپزشک منطقه، آن روستا کانون و تا شعاع ۵کیلومتری واکسینه می شود که امروز دویدوخ به همراه کلاته چال تلپک و شادردی بصورت رایگان واکسینه شد.

 

تقوایی اضافه کرد : دام سنگین این منطقه نیز در حدود ۵ هزار راس است که از سه سال قبل که دامپزشکی اقدام به دریافت مبلغی پول جهت واکسینه کرد، چندان رقبتی برای واکسینه دام سنگین نمی شود و می توان گفت نصف دام سنگین جرگلان واکسینه نشدند .

 

گفتنی است بخش جرگلان در شهرستان رازوجرگلان با دارا بودن ۳۰ هزار نفر جمعیت،اکثریت آنها با داشتن ۸۰ هزار راس دام سبک و ۵ هزار راس دام سنگین دامدار و کشاورز هستند و میانگین روزانه ۷ هزار تن شیر استان را تولید می کنند .

 

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک