سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۲۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ساعت ۸:۲۷
گزارش خراسان شمالی از همدلی ها در کمک به آسیب دیدگان کرونایی؛

محک " همدلی و کمک های مومنانه" در بحران کرونا/ جای خالی بانک اطلاعاتی دهک ها در میدان امدادرسانی

بحران شیوع کرونا ویروس علاوه بر اینکه باری دیگر نوع دوستی و انسان دوستی ایرانیان در خدمت به هموطن را به نمایش گذاشت، خلاء هایی را برجسته کرد که فقدان آن ها خدمت رسانی همه جانبه را با مشکل مواجه کرد.
محک

به گزارش عصر اترک، بحران ها همواره سنگ محک ایران و ایرانی طی 40 سال گذشته بوده اند که در ورطه آن بحران ها، نوع دوستی و همراهی ملت همیشه جوشیده و رنگ سبز به خود گرفته است.

حضور داوطلبانه غیرتمندان ایرانی در سنگرهای دفاع از سرزمین طی هشت سال جنگ رژیم بعث صدام علیه ایران، حضور نوع دوستانه ملت برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان زلزله های رودبار، بم، کرمانشاه همچنین مناطق سیل زده ای همانند استان های خوزستان، لرستان، گلستان و دیگر نقاط کشور همچنین کمک های نقدی و غیر نقدی ملت در جریان اتفاقات و بروز بلایای مختلف در نقاط مختلف کشور طی این 40 ساله از جمله این همراهی ها و نوع دوستی هایی بوده اند که همواره نیز منعکس شده اند.

آنچه که طی این چهل ساله از بلایای مختلف پشت سر گذاشتیم بر تقویت با هم بودن و همراهی بخش مردمی و خصوصی با نهادهای دولتی و خدمات رسان کمک کردند، حال در اواخر سال 98 با نوع بسیار متفاوتی از بحران روبرو شدیم که این بلا در مقایسه با سایر امتحانات پیشین بسیار خانمانسوزتر بوده است.

هر چند که البته بلای شیوع بیماری کرونا، جهان را گرفتار کرده است، اما چون مردمان این سرزمین گرگ باران دیده بحران ها و بلایای طبیعی بوده اند، بسیار خونسردتر از سایر ملل با آن مواجه شدند و در مقابله با آن سازمان یافته تر ورود کردند.

خوشبختانه در این بحران نیز ملت همواره در صحنه دوباره همراه و یاری گر دولت و نهادهای خدمات رسان شدند تا باری از دوش دست اندرکاران بردارند و بر بهبودی امور هموطنان خود کمک کنند.

البته هر چند که در دل بحران ها همواره رفتار و عملکرد نوع دوستانه مردم راه را برای خدمت رسانی بازکرده است، با این وجود، بحران ها با خود تجربیاتی ارزشمند را نیز بر جا می گذارند که از آن جمله می توان در زمینه تصمیمات ستادی، وجود بانک های اطلاعاتی و مالی متمرکز اشاره کرد و که نمونه بارز آن در دل بحران شیوع بیماری کرونا در رابطه با ضرورت تهیه بانک های اطلاعاتی از دهک های مختلف جامعه، اعلام شماره حسابی متمرکز برای جمع آوری کمک های نقدی مردم به منظور خدمات رسانی همه جانبه به اقشار آسیب پذیر و همراهی دستگاه های اجرایی و مالی در زمینه انجام دستورالعمل های ستادی کشور برای مدیریت بحران نمو پیدا کرد.

لزوم توجه به این مسائل نیز در این اتفاق بیش از پیش احساس شد که امیدوار هستیم دست اندرکاران بر این خلاء ها نیز توجه جدی داشته باشند و به عنوان کسب تجربه، برنامه ریزی های لازم را برای آینده های پیشرو مد نظر داشته باشند.

پایگاه خبری عصر اترک، در این گزارش علاوه بر اینکه به انعکاس تلاش های گروه های جهادی، نهادهای خدمات رسان و تشکل های مردم نهاد همچنین همراهی و نوع دوستی مردم با اعطای کمک های نقدی و غیر نقدی خود برای عبور از این بحران در منطقه استان خراسان شمالی پرداخته همچنین نگاهی نیز به نیمه خالی لیوان در زمینه کمبودها و خلاء های مشاهده شده در این دو ماه پرداخته که به آنها نیز اشاره شده است.

در همین باره، دانیال نقویان، مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی اظهار کرد: هشت هزار و ۶۷۳ نفر در قالب یک هزار و شش گروه جهادی در پنج حوزه کاری از اسفند ماه ۹۸ امورات جهادی سلامت استان را پیگیری می کنند.

نقویان گفت: برای رفع آلودگی محیطی ۴۶۵ گروه به ضد عفونی معابر، مساجد، مدارس، محلات، پمپ بنزین ها و روستاها، برای تولید اقلام بهداشتی، ۲۷۰ گروه به راه اندازی کارگاهای تولید ماسک و بسته بندی محلول ضد عفونی، در حوزه خدمت رسانی و محرومیت زدایی ۵۹ گروه به توزیع سبد کالای حمایتی و مواد غذایی در حاشیه شهرها، در حوزه آموزش عمومی بهداشت ۱۳۸ گروه در محله ها به آموزش چهره به چهره و توزیع بروشورهمچنین برای تامین نیروی انسانی متخصص درمانی ۷۴ گروه به فعالیت در ایستگاه های تب سنجی، مشاوره تلفنی، همکاری با سامانه۴۰۳۰ اقدام کردند.
سردار چمن، فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی نیز با اشاره به تامین 125 هزار بسته بهداشتی و توزیع آن در مناطق روستایی استان عنوان کرد: این نهاد طی قراردادی با دفتر امور روستایی استانداری تامین ۱۲۵
هزار بسته بهداشتی را برعهده گرفت.

سردار چمن همچنین خاطر نشان کرد: با رایزنی انجام شده سه پارت الکل پنج هزار لیتری از شهرستان فریمان به استان منتقل و توزیع کردیم.

وی افزود: براساس نقشه شیوع کرونا در استان در شهرستان های رازجرگلان و مانه وسملقان با همراهی علما شیعه و اهل سنت در همراه سازی مردم و توجه به توصیه های بهداشتی مسئولان، شاهد کمترین ابتلا به ویروس بوده ایم.

 

 

اهدای 400 میلیون تومان تجهیزات پزشکی به بیمارستان اسفراین توسط خیران رسانه

بانو احمد زاده، نماینده پویش خیرین سلامت رسانه دراسفراین اظهار کرد: از نیمه دوم اسفند ماه، بنده و سه فعال رسانه ای و یک نیرو از اداره تامین اجتماعی این شهرستان با برگزاری پویشی توانستیم 500 میلیون تومان کمک های نقدی مردم این شهرستان را دریافت کنیم.

احمدزاده گفت: 400 میلیون تومان از این مبلغ برای خرید تعدادی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان نگهداری بیماران کرونایی در اسفراین، 40 میلیون تومان دیگر از این کمک های نقدی بابت تهیه 200 بسته اقلام بهداشتی و غذایی به منظور توزیع میان نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه شدند.

وی همچنین افزود: 60 میلیون تومان دیگر از این کمک های نقدی به منظور تشویق و دلگرمی پرستاران فعال در بیمارستان نگهداری بیماران کرونایی در اسفراین، کارت هدیه خریداری و به این پرستاران تقدیم شدند.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت این پویش ادامه دارد.


 توزیع 200 بسته غذایی به مددجویان در مراکز تحت پوشش بهزیستی استان/کمک 700 میلیون تومانی بنیاد مستضعفان به بیماران مددجوی کمیته امداد استان

اسماعیل قربانی، مدیرکل بهزیستی استان نیز اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور در این شرایط در چند بخش مختلف به مراکز حوزه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کمک مالی یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریالی را انجام داد.

قربانی همچنین گفت: به کودکان کار همچنین خانواده آنان بسته های بهداشتی شامل ژل شست و شو، الکل، ماسک و دستکش اعطا شد.

وی همچنین افزود: علاوه بر این، ۲۰۰ سبد غذایی نیز برای خانوار های نیازمند مراکز بازپروری، مداخله، خانه سلامت و ... تهیه و توزیع شده اند.

وی افزود: بسیاری از این مراکز علاوه بر آموزش های پیشگیری برای مقابله با بیماری کرونا، کمک نقدی هفت میلیون ریالی را نیز دریافت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان شیروان نیز یک نیکوکار حدود هزار بطری مایع شوینده، ماسک و ... تهیه و در اختیار مراکز تحت پوشش این نهاد گذاشت.

قربانی همچنین افزود: مبلغ ۳۰ میلیون تومان نیز مواد غذایی برای این مراکز تهیه شد.

 

 

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان به این نهاد اهدا شد که تمامی آن با اولویت بیماران خاص و صعب‌العلاج، سالمندان و اقشار آسیب‌پذیر به‌ صورت مستقیم به‌حساب آنها واریز شد به طوریکه هفت هزار نفر از مددجویان از این خدمت بهره‌مند شدند همچنین از محل منابع کمک‌های جشن نیکوکاری نیز مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در قالب خرید ملزومات بهداشتی برای مددجویان هزینه شد.

الهی راد بابیان اینکه ملزومات بهداشتی خانوارهای مددجوی روستایی نیز از طریق بسیج و سپاه در حال توزیع است، تصریح کرد: از محل کمک‌های مردمی و مراکز نیکوکاری نیز بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی بین خانوارهای تحت حمایت این نهاد توزیع شد.

وی در ادامه به ورود مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد به تأمین نیازهای بهداشتی مردم اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار ماسک و لوازم بهداشتی از طریق تولیدی‌های این نهاد تهیه و به مراکز درمانی و بیمارستانی اهداشده است.

وی با اشاره به آسیب‌های واردشده به اقتصاد خانواده‌های نیازمند ازجمله کارگران فصلی نیز گفت: برای کمک به تأمین بخشی از نیازهای معیشتی این افراد به ‌تازگی هشت هزار و 400 خانوارموردی که اطلاعات آن‌ها در سامانه این نهاد ثبت بود به دولت معرفی شد تا از کمک‌های معیشتی بهره‌ مند شوند.

وی همچنین اظهارکرد: درمان بیماران مددجوی مبتلابه کرونا نیز با هماهنگی صورت گرفته با بیمه سلامت و بدون رعایت نظام ارجاع انجام می‌شود و هزینه‌های بیماران نیز توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

الهی راد افزود: برای کمک به معیشت مددجویان نیز ۱۳ هزار و ۲۲۰ بسته معیشتی و غذایی توزیع‌شده است اما با توجه به کم بودن اعتبارات، نیاز به ورود جدی خیران در این عرصه هستیم.

 

مصیب اکبرزاده، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز اظهار کرد: تشکل های مردم نهاد استان در همراهی با ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان پویشی مردمی را در فضای مجازی به راه انداختند و از این طریق توانستند کمک های نقدی مردم را جمع آوری کنند.

اکبر زاده گفت: بخشی از این کمک های نقدی برای راه اندازی کارگاه تولید ماسک صرف و ماسک ها میان مردم توزیع شدند که این اقدام همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه یادآور شد: این تشکل های مردم نهاد از محل کمک های نقدی مردم همچنین 400 بسته از اقلام بهداشتی را تهیه و میان خانواده های هم استانی و 400 تکه لباس را برای دانش آموزان نیازمند تهیه و توزیع کردند.

اکبرزاده افزود: اعضای این تشکل های مردم نهاد در زمینه ضد عفونی کردن معابر نیز مشارکت کردند.

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیر اوقاف و امور خیریه استان نیز بیان کرد: در شرایط بحران شیوع بیماری کرونا، این نهاد در استان با مستاجران موقوفات استان همراهی کرده و با مجوزهای قبلی خود همراهی داشته و تمدید مجوزهای مستاجران را به دوره پس از این بیماری موکول کرده است.

 

 


 همراهی اوقاف با مستاجران موقوفات استان تا گذر از بحران کرونا

حجت الاسلام آسوده همچنین عنوان کرد: این نهاد در زمینه دریافت اجاره بها از مستاجران موقوفات در این دوره بحران، روند تسهیل گری در پیش گرفته و هیچ فشاری را به آنان وارد نکرده است.

وی افزود: به مستاجران بابت تسویه اجاره بهایشان مهلت داده ایم تا این دوره سخت پشت سر گذاشته شود.

در عین حال، وی با اشاره به کمک های نقدی جمع آوری شده از خیران استان همچنین مبالغ نذورات مردمی و مبالغ درآمدهای موقوفات استان اظهار کرد: اوقاف از محل این مبالغ توانست با 50 میلیون تومان ، کارگاه تولید ماسک و گان را راه اندازی و این تولیدات را در بیمارستان های استان توزیع کند همچنین 120 میلیون تومان بسته معیشتی غذایی تهیه و 60 میلیون تومان گوشت قربانی تامین و میان خانواده های نیازمند توزیع شدند.

حجت الاسلام آسوده گفت: یک خیر اهل شیروان پنج هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده در اختیار اوقاف استان قرار داد که برای ضد عفونی کردن سطوح بقاع متبرکه همچنین توزیع میان خانواده های نیازمند استان صرف شد.

محسن نجات، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز اظهار کرد: جمعیت هلال احمر کشور و خراسان شمالی یک شماره حساب کشوری متمرکز تحت پوشش این جمعیت و یک شماره حساب مربوط به این جمعیت در استان را به مردم معرفی کرده اند تا مردم کمک های نقدی خود را برای کمک به اقشار نیازمند از این طریق تقدیم کنند.

نجات گفت: با کمک های نقدی جمع آوری شده از سوی مردم تا به کنون برای بیماران خاص شناسایی شده دانشگاه علوم پزشکی استان هزار و 467 بسته اقلام ماسک و ژل ضدعفونی کننده تهیه و توزیع شده اند.

وی یادآور شد: به زودی اقلام معیشتی غذایی نیز تهیه و میان خانواده های شهری و روستایی نیازمند استان در بانک اطلاعاتی این جمعیت و ستاد مقابله با بیماری کرونای در استان هستند نیز توزیع خواهد شد.


 کمک یک میلیاردی خیران سلامت استان به علوم پزشکی

حمید توکلی، مسئول امور مشارکت های مردمی و خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اظهار کرد: وزارت بهداشت در زمینه تهیه تجهیزات و وسایل تخصصی بهداشتی و درمانی شامل دستگاه های آزمایشگاهی، تهیه محلول های ضد عفونی کننده، دستکش، ماسک، لباس های مخصوص برای پزشکان و پرستاران در بیمارستان های استان را یاری کرد.

توکلی گفت: در عین حال، نیکوکاران، تشکل های مردم نهاد و دستگاه های خدمات رسان استان نیز به داننشگاه علوم پزشکی استان در زمینه تهیه اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان های استان کمک کردند.

وی خاطر نشان کرد: انجمن خیران سلامت استان طی دو ماه گذشته بیش از یک میلیارد تومان بابت تهیه اقلام بهداشتی، تهیه تجهیزات همچنین بسته های غذایی برای خانواده پرسنل بیمارستانی استان یاری کردند.

با این وجود، توکلی تصریح کرد: هنوز بیمارستان های استان برای تهیه اقلام بهداشتی، لباس مخصوصی برای پزشکان و پرستاران فعال در بیمارستان ها همچنین تجهیزات تخصصی اتاق آی سی یو به همراهی خیران و نیکوکاران نیاز دارد.

 


 کسبه مرکز استان توان پرداخت اجاره بهایشان را ندارند

با این وجود، مهدی امیدوار، رییس اتاق اصناف شهرستان بجنورد با تاکید بر این نکته که وضعیت اقتصادی کسبه این شهرستان طی این دو ماه بسیار نامناسب شده و حتی پس از پایان قرنطینه تعدادی از کسبه دیگر نمی توانند روی پای خود بایستند، اظهار کرد: طی این مدت دو ماهه فقط تعداد کمی از مالکان واحدهای تجاری با کسبه مستاجر خود همراهی کردند که یا اجاره بهای دو ماهه را بخشیدند و یا تسویه آن را به تعویق انداختند.

امیدوار گفت: روز گذشته تعدادی از کسبه این شهرستان به اتاق اصناف بجنورد مراجعه و اعلام کردند که توان پرداخت اجاره بها به مالکان واحدهای خود را ندارد و این در حالی است که مسئله پرداخت بیمه بیکاری به آنان نیز محقق نشده است.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف بجنورد در حال حاضر تنها کاری که می تواند انجام دهد این است که از مالکان واحدهای تجاری خواهش کند تا تسویه اجاره بهای خود را تا مدتی به تعویق اندازند.

با این وجود، وی خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم بالاخره دولت مصوبات پرداخت بیمه بیکاری، بیمه کارگری، تعویق در تسویه اقساط بانکی، اعطای وام هشت درصد را برای کسبه عملی کند تا کسبه گرفتار شده از این وضعیت پراسترس خارج شوند.


کارگران روزمزد و بیمه خویش فرما از کمک معیشتی دولت محروم ماندند

در عین حال، محمد صباغیان دبير اجرايي خانه كار و كارگر استان نیز اظهار کرد: طی دو ماه گذشته که شیوع این بیماری در کشور و استان همه گیر شده است مراجعات کارگران روزمزد، سر گذر و بیمه خویش فرما به این نهاد بسیار فروان شده است و آنان به شدت از وضعیت معیشتی خود گلایه دارند و درخواست کمک می کنند.

صباغیان با یادآوری این مطلب که کارگران روزمزد و سرگذر، قشری بدون شناسنامه و هویت مشخص کاری هستند که در فهرست بانک اطلاعاتی مشاغل استان قرار نگرفته اند، اعلام کرد: به همین علت نیز آنان از دریافت کمک معیشتی دولت ( 200 تا 600 هزار تومان ) نیز به بهره مانده اند.

وی تصریح کرد: طی این دو ماه گذشته خانه کارگر استان در همکاری کانون کارفرمایان استان فقط توانسته است که ماسک را تهیه و میان کارگران روزمزد استان توزیع کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوره بحران، اقدامات باید جهادی باشد و یک بازوی اقدامات جهادی نیز تشکل های مردم نهاد از جمله خانه کارگر هستند از عدم دعوت خانه کارگر برای عضویت در ستاد مقابله با کرونای استان انتقاد کرد.

صباغیان تصریح کرد: درصورتیکه این تشکل به ستاد مقابله با کرونا در استان دعوت می شد، حتما دغدغه های حال حاضر قشر کارگری استان که در این شرایط در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می برند، پررنگ تر مطرح می شد تا تصمیمات لازم برای کمک به این اقشار اتخاذ می شدند.

ابراهیم امانی، عضو شورای شهر بجنورد نیز با انتقاد از اینکه دو ماه از شیوع این بیماری در استان می گذرد هنوز آمار و اطلاعات متمرکز و دقیق از تمامی خانواده های مستضعف و آسیب پذیر استان و مرکز استان وجود ندارد تا بتوان برای کمک به آنان از این آمار متمرکز استفاده کرد.

امانی از عدم برخورداری برخی از خانواده های مستضعف شهرستان بجنورد از کمک های معیشتی انتقاد کرد.

 

 

 ساماندهی 465 گروه جهادی و مردم نهاد برای خدمت رسانی در بحران کرونا در استان

محمد تقی آریان، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در استان در اسفند ماه 98 ستاد مقابله با این بیماری در استان تشکیل و ذیل آن سه کارگروه از جمله کارگروه اجتماعی و فرهنگی تشکیل شد.

آریان گفت: این کارگروه نسبت به ساماندهی تشکل های مردم نهاد، انجمن های خیریه، گروه های بسیجی و جهادی برای خدمت رسانی به اقشار مختلف استان ساماندهی شدند.

وی بیان کرد: گروه های جهادی استان در زمینه های ضد عفونی معابر، تولید اقلام بهداشتی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی، تامین نیروی انسانی متخصص درمانی برای بیمارستان ها و مراکز پزشکی و درمانی در استان ساماندهی شدند.

وی درباره اقدامات برجسته این گروه های جهادی ساماندهی شده، اظهار کرد: طی دو ماه گذشته آنان 125 هزار بسته بهداشتی را تهیه و میان جامعه هدف در استان توزیع کردند.

آریان افزود: این گروه های جهادی همچنین نسبت به ارسال 16 هزار و 450 پیامک بهداشتی و نشر کلیپ های آموزشی در فضای مجازی اقدام کردند.

وی خاطر نشان کرد: آنان نسبت به ضد عفونی کردن معابر و شطوح عمومی در استان اقدام کردند.

وی افزود: این گروه های جهادی همچنین 31 ایستگاه تب سنجی و غربالگری را در سطح استان فعال کردند.

در عین حال، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان به فعالیت انجمن های خیریه و تشکل های مردمی در همکاری با این کارگروه نیز اشاره کرد و گفت: این گروه ها نیز توانستند با تبلیغات انجام شده، خیاطان را برای دوخت ماسک ها و خیران را برای خرید پارچه های مورد نیاز تهیه ماسک پای کار آورند تا کارگاه های تولید ماسک در استان راه اندازی شوند.

وی افزود: آنان توانستند با دریافت کمک های مردمی شش سمپاش 20 لیتری برای ضدعفونی کردن معابر تهیه کنند.

وی خاطر نشان کرد: این تشکل ها همچنین 250 بسته بهداشتی و 260 لباس نو را برای نیازمندان و کودکان استان تامین و توزیع کردند.

آریان افزود: آنان همچنین با تشکیل کمیته فرهنگی نسبت به برگزاری مسابقات در فضای مجازی به منظور تشویق خانواده ها به خانه ماندن اقدام کردند.

افزون بر این، وی یادآور شد: طی این مدت انجمن خیران سلامت استان نیز در زمینه تامین محلول های ضد عفونی کننده، ماسک، دستکش، سبد غذایی به ارزش 735 میلیون تومان همچنین خریداری دو دستگاه دیالیزم برای بیمارستان امام علی شهر بجنورد و خریداری یک دستگاه تخصصی برای آندوسکوپی اقدام کردند.

علاوه بر این، وی گفت: انجمن های بیماران خاص، ام اس و سرطان استان نیز طی این مدت نسبت به تهیه و توزیع هزار عدد ماسک رایگان، محلول های ضد عفونی کننده، دستکش و بسته های غذایی میان مددجویان تحت پوشش خود اقدام کردند.

 مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان خاطر نشان کرد: یک تشکل مردم نهاد محیط زیستی استان نیز نسبت به جذب کمک های مردمی برای تهیه اقلام غذایی برای زباله گردها اقدام کرد تا حضور آنان در سطح معابر کمتر شوند.

وی همچنین یادآور شد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان نیز با برگزاری مسابقات از طریق فضای مجازی تلاش کرد که برای ماندن جوانان و نوجوانان در خانه ساعات اوقات فراغت آنان را پر کنند.

وی اعلام کرد: به طور کلی طی دو ماه گذشته 465 گروه برای ارائه خدمات یاد شده ساماندهی و همکاری کردند که خدمات آنان البته ادامه دار است.


لزوم تهیه بانک اطلاعاتی متمرکز از نیازمندان برای خدمت رسانی منسجم/ ضرورت تعیین شماره حساب متمرکز برای جلب کمک های مردمی در استان

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان در پاسخ به این سوال که آیا ارائه شماره حساب های مختلف از سوی گروه ها و سازمان های خدمات رسان از طریق فضای مجازی برای جلب کمک های مردمی منجر به سلب اعتماد عمومی نخواهد شد، اظهار کرد: این نقد وارد است که ضرورت دارد شماره حساب متمرکز برای دریافت کمک های خیران جایگزین شماره حساب های متعدد شود.

آریان در پاسخ به این سوال که چرا ستاد مقابله با کرونا در استان در زمینه ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی متمرکز از دهک ها و اقشار آسیب پذیر ورود جدی نکرده است؟ با تایید این نقد نیز اعلام کرد: استاندار خراسان شمالی در آخرین نشست این ستاد به اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان دستور داد تا هر چه سریعتر کارگران سر گذر و روزمزد و فصلی استان شناسایی و تحت پوشش خدمت رسانی نهادهای حمایتی قرار گیرند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک