جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ساعت ۹:۲۲
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی تشریح کرد:

پاسخ منفی پتروشیمی خراسان به رفع کمبود کود مورد نیاز کشاورزان استان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: پتروشیمی خراسان درباره تامین و رفع کمبود کود اوره مورد نیاز بخش کشاورزی استان پاسخ منفی داد.
پاسخ منفی پتروشیمی خراسان به رفع کمبود کود مورد نیاز کشاورزان استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محسن نظام دوست، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هنوز بخشی از کود اوره مورد نیاز بخش کشاورزی استان تامین نشده است، اظهار کرد: در سطح کشور پنج مجتمع پتروشیمی در زمینه تولید و تامین کود اوره برای مصارف کشاورزی داخلی همچنین صادرات این محصول به بازارهای هدف فعالیت دارند که پتروشمی خراسان از جمله آنان است.

نظام دوست تصریح کرد: در فصل زراعی جاری متاسفانه میزان کود اوره توزیعی این پتروشیمی ها برای کشاورزی داخل کشور متناسب با نیاز بخش کشاورزی نبوده است.

وی گفت: در حال حاضر، دوره کود پاشی کود اوره در مزارع است و این درحالی است که بخش کشاورزری در دریافت این محصول با کمبود مواجه شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در خراسان شمالی نیاز بخش کشاورزی استان به کود اوره یارانه ای 21 هزار تن بود درحالیکه در فصل زراعی جاری به دلیل بارش های بهاری رخ داده این نیاز برای افزایش تولید و کودپاشی دو تا سه بار به 28 هزار تن رسیده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: تا به کنون بیش از 80 درصد از کود مورد نیاز کشاورزان استان تامین و توزیع شده است، با این وجود، مابقی نیاز به کود اوره یارانه ای تامین و تحویل نشده است.

وی بیان کرد: برای پاسخگویی به نیاز کشاورزی استان تقاضا کرده بودیم که پتروشیمی های تولید کننده این محصول در زمینه سهمیه اختصاصی تجدید نظر کنند که هنوز به این تقاضا پاسخی داده نشده است.

وی همچنین یادآور شد: در عین حال، پیگیری هایی انجام دادیم تا مابقی کود اوره مورد نیاز بخش کشاورزی استان را از پتروشیمی خراسان تامین کنیم که این مجتمع نیز پاسخ منفی به این تقاضا داده است.

نظام دوست اعلام کرد: روز گذدشته در همین زمینه جلسه ای در استانداری برگزار و تصمیم بر این شد تا این مسئله در کارگروه اقدام استان مطرح و تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک